Ranný návyk, z ktorého SCHUDNETE a nebudete mať hlad: Toto jedlo spáli TUK okolo bruška

29.05.2020

Sú základom mnohých detských jedál! Ovsené vločky nám dávali na tanier naše mamy, no i teraz sú u mnohých súčasťou raňajok, ktoré si doprajú po zobudení. Málokto však vie, že sú výborným spojencom v boji proti brušnému tuku.

Pre mnohých je najhorším počas diéty hlad, po ktorom nasleduje nedostatok spokojnosti po jedle s obmedzeným obsahom kalórií, ako sa píše na livestrong.com. Dá sa tomu vyhnúť jednoduchým spôsobom. Vyberiete si jedlo, ktoré je zdravé a zároveň vás poriadne zasýti. Potraviny, bohaté na vlákninu, vám pomôžu vyhnúť sa hladu niekoľkými spôsobmi! Napríklad ovsené vločky sú trefou do čierneho. 

Čítajte tiež: KOFEÍN môže byť niekedy zradný: Toto spravil s telom ženy!

Zaženú hlad

Pri konzumácii dochádza automaticky k žuvaniu, čiže budete ich jesť pomalšie a vaše telo si stihne všimnúť, kedy je plné. Navyše, vláknina, ktorej obsahujú ovsené vločky celkom dosť, absorbuje vlhkosť, a práve tento fakt vám pomôže cítiť sa sýti na dlhšie obdobie. Jednoducho povedané, ovsené vločky sa napučia a zaberú viac miesta v žalúdku. O to viac sa tento efekt zvyšuje, ak pijete počas jedla vodu. Ovsené vločky tiež majú menej kalórií na jednu porciu ako mnoho iných alternatív s nízkym obsahom vlákniny. Skúste si porovnať porciu ovsených vločiek s kaloricky ekvivalentnou porciou vašich obľúbených cereálií! Záleží na výbere ovsených vločiek. 

Bielkoviny v ovsených vločkách ako riešenie

Na druhej strane, existujú protichodné dôkazy týkajúce sa ovsených vločiek a chudnutia. Štúdia z roku 1999 v časopise Pediatrics zistila, že chlapci, ktorí konzumovali instantnú ovsenú kašu, zjedli o 81 percent viac kalórií neskôr ako chlapci, ktorí jedli zeleninovú omeletu. Vinníkom je vysoký glykemický index u ovsených vločiek, čo znamená, že zvyšujú hladinu cukru v krvi, ktorá potom rýchlo klesne, takže dostanete hlad.

Účinok nebol taký výrazný, keď chlapci konzumovali rezané ovsené vločky s nižším GI, hoci jedli viac ako tí s omeletou. Rezané ovsené vločky sú neupravené, ktorých zrná sú len zľahka preseknuté, čím vznikne chutná žuvacia obilnina. Tieto ovsené vločky dodávajú do krvného obehu stály prúd glukózy, takže vaše telo sa dlhšiu dobu cíti spokojné, hoci kombinácia bielkovín a sacharidov v rastlinnej omelete stále prevyšuje ovsené vločky. Pridanie bielkovín do ovsených vločiek, ako sú mandle alebo pekanové orechy by mohlo byť riešením. Zníži glykemický index a môžu vám pomôcť udržať sa dlhšie sýti!

Vplyv na obvod pása

Dobrá správa pre tých, ktorí sa snažia schudnúť! Sú dôkazy, že ovsené vločky môžu prispieť k strate brušného ruku. Štúdia z roku 2010 v časopise Journal of American Dietetic Association zistila, že účastníci s nadváhou a obezitou, ktorí jedli celozrnnú ovsenú obilninu dvakrát denne, znížili obvod pása viac ako skupina, ktorá jedla obilninu s rovnakým obsahom kalórií, no nízkym obsahom vlákniny. Nebol pritom zaznamenaný žiadny rozdiel v celkovej strate hmotnosti. To znamená, že obe skupiny schudli, pravdepodobne v dôsledku denného kalorického deficitu, ale jedáci ovsených vločiek stratili viac tuku z brucha. „Ovsená“ skupina tiež zaznamenala znížené hladiny cholesterolu, pričom výsledky sa pozorovali po štyroch týždňoch štúdie.

Je to čierne na bielom. Ovsené vločky sú zdravým jedlom, no záleží na vás, či to bude mať vplyv na pneumatiku okolo bruška. Zo začiatku stačí nahradiť sladké raňajky ovsenými vločkami. Pozor však na také, ktoré sú ochutené a zabudnite na vysoko kalorické zálievky ako je sladký sirup. Dochuťte si ich ovocím alebo mliečnymi náhradami ako je napr. nesladené mandľové mlieko. 

Fotogaléria


Tagy:
zdravie brucho chudnutie ovsené vločky

29.05.2020  |  Foto: gettyimages.com  |  Autor: © Zoznam/Janka

Ďalšie články

Feminity.sk

PlniElanu.sk

Diskusia