Najlepšie POTRAVINY pre vás pažerák: Jedlo, ktoré vás ochráni pred pálením ZÁHY!

20.05.2020

Bojujete s častým pálením záhy? Alebo chcete zvýšiť šance na prevenciu rakoviny pažeráka? V oboch prípadoch sa oplatí siahnuť po konkrétnych potravinách, ktoré sú k vášmu pažeráku šetrnejšie ako ktorékoľvek iné jedlá. 

Ovocie a zelenina

Až na pár výnimiek sú ovocie a zelenina skvelou voľbou na prevenciu pálenia záhy a rakoviny pažeráka, ako sa píše na livestrong.com. Všetky druhy ovocia a zeleniny ponúkajú prospešné antioxidanty a fytonutrienty bojujúce proti rakovine, ale hlavne kel a brokolica sú obzvlášť účinné proti rakovine pažeráka.

Čítajte tiež: HORŠIE následky, ako keby ste pili KOLU: Tento nápoj prekonal ostatné sladené nápoje!

Pri výbere ovocia si vyberte tie, ktoré sú mäkké a sladké, napríklad banány, melóny alebo hrušky, ak máte sklon k páleniu záhy. Vyvarujte sa citrusovým plodom a paradajkám, ktoré môžu spôsobiť pálenie záhy alebo iné príznaky GERD (Gastroezofágová refluxová choroba).

Celé zrná

Celé zrná chránia pred rakovinou pažeráka a ovplyvňujú nielen váš pažerák, ale aj celý tráviaci systém. Medzi tieto celé zrná patrí napr. hnedá ryža, quinoa, ovos a celozrnný chlieb. Sú bohaté na vlákninu, ktorá napomáha tráveniu. Celé zrná majú tiež nízky obsah tuku, pričom tuk je jednou zo živín, ktorá spúšťa pálenie záhy alebo zhoršuje GERD. Vždy, keď máte možnosť, vyberte si celé zrná pred rafinovanými zrnami, ktoré sú pre lepšie zdravie pažeráka!

Ľahké mliečne výrobky

Plnotučné mlieko a iné mastné mliečne výrobky môžu zhoršiť GERD, ale u mliečnych výrobkov s nízkym obsahom tuku je menej pravdepodobné, že podráždia pažerák. Obzvlášť jogurt je zdravou voľbou pre pacientov s GERD alebo pálením záhy, pretože probiotické baktérie v ňom obsiahnuté môžu pomôcť tráveniu a zlepšiť celkové gastrointestinálne zdravie. Nízkotučné mlieko, ľahký cottage syr a iné nízkotučné syry sú tiež riešením, ako predísť páleniu záhy. 

Chudé bielkoviny

Podľa Franka W. Jacksona, M. D. z Gastroenterologickej kliniky Jacksona Siegelbauma by pacienti s GERD a osoby trpiace pálením záhy mali do svojej dennej stravy zahrnúť chudé, nízkotučné bielkoviny, ako sú kura, ryby a morky. Červené mäso a iné mäso s vysokým obsahom tuku naopak môžu zvýšiť riziko pálenia záhy, preto ich konzumujte zriedkavo alebo ich môžete nahradiť chudšími zdrojmi bielkovín.

Fotogaléria


Tagy:
potraviny zdravie jedlo strava pažerák pálenie záhy

20.05.2020  |  Foto: gettymages.com  |  Autor: © Zoznam/Janka

Ďalšie články

Feminity.sk

PlniElanu.sk

Diskusia