Tri CHYBY v stravovaní, ktorými si koledujete o veľa: Výsledkom je oslabená IMUNITA

18.05.2020

Nielen jeseň a zima sú skúškou pre našu imunitu. Aj obdobie koronavírusu predstavuje akúsi výzvu pre imunitný systém. Nepomôže tomu ani jedlo, ktoré do seba dávate a ktorým si vlastne imunitu zabíjate.

Ako sa píše na medicaldaily.com, niektorí ľudia sa nevedomky dopúšťajú stravovacích chýb, ktoré oslabujú ich imunitný systém. 

„Sú menej odolní voči vírusom, ľahko môžu ochorieť a potrápiť ich môžu aj civilizačné ochorenia ako cukrovka, alebo choroby srdca,“ konštatovala odborníčka na výživu Ayşe Sena Binöz.

Čítajte tiež: Ak porušíte svoju dennú rutinu, odnesie si to tento telesný ORGÁN: Nepríjemný stav trvá aj nasledujúci deň!

Hlavný problém vidí v tom, že počas šíriaceho sa koronavírusu ľudia zabúdajú na prísun vitamínov, minerálov, jedia málo ovocia, zeleniny a nedodržiavajú pitný režim. Pozor na tieto chyby v stravovaní!

Vynechávate raňajky

Počas karantény niektorí ľudia pracujú z domu, iní majú skrátené pracovné úväzky, niektorí kvôli situácii, ktorá nastala, nemôžu vôbec pracovať. Na stereotyp, ranné vstávanie a presun do práce musia ešte na pár týždňov zabudnúť. Mnoho ľudí si v tomto období užíva, že nemusí skoro vstávať a budík im zvoní aj o dve, tri hodiny neskôr, ako boli zvyknutí. Ak vstanú okolo jedenástej dopoludnia, často vynechajú raňajky a rovno si doprajú obed. Niektorí ich vynechajú úmyselne, pretože sa obávajú, že priberú, keďže šíriaci sa koronavírus COVID -19 a prísne opatrenia ich obmedzili na pohybe. Podľa odborníčky na výživu Ayse Sena Binöz, je to veľká chyba. 

„Vynechávanie raňajok vedie len k zvýšenej spotrebe množstva ďalších jedál počas dňa, čo môže viesť k nerovnováhe cukru v krvi,“ konštatovala.

Binöz odporúča, aby ste si dopriali na raňajky vajíčka a potraviny bohaté na vitamín C, aby ste posilnili svoj imunitný systém.

Nepijete dostatok vody

Počas karantény je bežné, že sa ľudia necítia komfortne. Ak dodržujú pravidlá a odporúčania, sú obmedzení na pohybe a väčšinu dňa trávia doma. Často sa cítia unavení, nič sa im nechce. Tento stav môže byť spôsobený aj tým, že zabúdajú na pitný režim.

„Či ste doma, alebo vonku, za celý deň by ste mali vypiť minimálne 2 litre vody. Inak vám hrozí, že sa budete cítiť vyčerpane a budete mať problém s metabolizmom a zažívaním,“ uviedla Binöz.

Dodala, že ľudské telo potrebuje 30 mililitrov vody na 1 kilogram hmotnosti.

 „Ak málo pijete, vaše črevá trpia a môžete vás potrápiť zápcha. Nezdravé črevné prostredie má negatívny vplyv na imunitný systém,“ konštatovala.

Jete stále tie isté jedlá

Počas pandémie sa takmer všetci zásobili určitými potravinami zo strachu, že obchody ostanú prázdne, alebo bude zákaz vychádzania. Doma sa im nakopilo niekoľko kíl ryže, balíčky cestovín a konzervy.  Veľa ľudí preto je stále dookola tie isté jedlá, aby sa postupne zbavili zásob.

Konzumácia rozmanitého jedla počas koronavírusu je však veľmi dôležitá. Telo potrebuje živiny, vitamíny, minerály, aby človek neochorel,“ konštatovala Binöz.

Podľa nej by ste nemali zabúdať na prísun kvalitných bielkovín, železa, zinku, celozrnných výrobkov, strukovín.

„Vo vašom jedálničku by nemala chýbať zelenina a ovocie,“ dodala na záver.

Ak sa chcete zdravo stravovať počas pandémie, vyskúšajte stredomorskú stravu. Tá, je podľa odborníkov na výživu najzdravšou formou stravovania. Obsahuje veľa zeleniny, ovocia, strukovín, celozrnného pečiva, rýb, bieleho mäsa. Je bohatá na zdravé tuky, najmä olivový olej. 

Čo by ste mali jesť?

  • ovocie
  • zelenina
  • strukoviny
  • orechy a semiačka
  • biele mäso a ryby
  • celozrnné potraviny

Fotogaléria


Tagy:
zdravie jedlo stravovanie imunita prevencia

18.05.2020  |  Foto: gettyimages.com  |  Autor: © Zoznam/pp

Ďalšie články

Feminity.sk

PlniElanu.sk

Diskusia