Potvrdené už aj odborníčkou: Pôsobenie banánovej šupky na ľudské telo!

02.12.2019

Banánová šupka má zelenú! Dietologička súhlasí s tvrdením, že banánové šupky sú prospešné pre ľudské zdravie. Dokonca prízvukuje, čo všetko dokážu spraviť s naším telom a prečo by sme mali po nich siahnuť, ak máme problémy s nadúvaním či kilami navyše.

Zlepší pleť, zoštíhli a ešte k tomu vás zbaví nafúknutého bruška. Banánová šupka skutočne nie je nezmysel! Poradí si so zdravotnými problémami, o ktorých by to málokto povedal.

Čítajte tiež: Pijete vodu na prázdny žalúdok? Na toto si dávajte pozor!

Čo dokáže podľa expertky? 

Banány sú celkovo ospevované do nebies vďaka svojmu obsahu zdraviu prospešných látok. Hlavne fakt, že banán obsahuje veľké množstvo draslíka, mu právom patrí označenie – zdravý superhrdina! Najnovšie dietologička potvrdzuje, že dôležité je nielen vnútro, ale aj obal, čiže šupka, ako sa uvádza na thesun.co.uk.

Susie Burrellová tvrdí, že konzumácia banánovej šupky môže zlepšiť spánok, skvalitniť stav pokožky a dokonca urýchli chudnutie.

„Svoj celkový obsah vlákniny zvýšite najmenej o 10 percent, pretože v šupke banánov sa nachádza veľa vlákniny. Taktiež získate takmer o 20 percent viac vitamínu B6 a takmer o 20 percent viac vitamínu C a zvýšite tak príjem draslíka aj horčíka,“ hovorí odborníčka o tom, čo získate z konzumácie banánových šupiek.  

Ako ju konzumovať? 

Hoci je banánová šupka zdraviu prospešná, Burrellová neodporúča, aby ste sa po zjedení vnútra zahryzli do šupky. Lepším riešením je dopriať si ju ako súčasť smoothie alebo iného jedla. Jej uvarením banánová šupka zmäkne, čím sa uvoľnia steny buniek a pomôže uľahčiť vstrebávanie živín. Zmiešanie šupky do smoothies je tiež jeden zo spôsobov, ako ju skonzumovať. Zvýšite tak nutričný obsah a zároveň zmeníte chuť klasického smoothie. 

Ktoré banány sú naj? 

Existujú však banány, ktorých šupka má vyšší obsah cenných látok! Odborníčka tak odhalila, ktoré banány sú najlepšie, čo sa týka výživných látok. 

 „Konkrétne banány s jasne žltými šupkami majú vyšší podiel antioxidantov spojených s protirakovinovými účinkami, zatiaľ čo zelené šupky (menej zrelé banány) sú obzvlášť bohaté na aminokyselinu tryptofán, ktorá je spojená s dobrou kvalitou spánku. Zelené banány sú tiež bohaté na rezistentný škrob, špeciálny druh vlákniny, o ktorom je známe, že prospieva zdraviu čriev,“ dodala dietologička. 

Zdravotné prínosy banánov

  • Zaženie rannú opicu - Banány obsahujú draslík, minerál, ktorý sa stráca z tela pri pití alkoholu. 
  • Ochráni pred mŕtvicou - Draslík pomáha znižovať aktivitu krvných doštičiek, ktoré spôsobujú zrážanie krvi. Nežiaduce zrazeniny sú zodpovedné za veľkú časť všetkých mŕtvíc.
  • Posilní imunitný systém - Jeden banán strednej veľkosti poskytuje okolo 25 percent nášho odporúčaného denného príjmu vitamínu C.
  • Bojuje proti rakovine - Pravidelný príjem antioxidantov alfakaroténu a betakaroténu bol spojený so znížením rizika rakoviny pľúc.
  • Schudnete - Banány sú bohaté na vlákninu, čo vám pomôže udržať vás sýtejších po dlhšiu dobu, takže bojujú proti obezite.
  • Skvalitní spánok - Horčík v banánoch podporuje lepší spánok a svalovú relaxáciu.
  • Zabezpečí zdravé tehotenstvo - Obsahujú tiež zmes vitamínov B, vrátane niektorých folátov, čo sú látky, životne dôležité pre tehotné ženy, pretože môžu znížiť riziko rázštepu chrbtice u detí.
  • Zlepšuje zdravie mozgu - Opäť platí, že je to draslík, ktorý pomáha udržať dostatok kyslíka v mozgu.
  • Znižuje riziko infarktu - Ukázalo sa, že banány pomáhajú znižovať riziko infarktu tým, že znižujú hladiny „zlého“ cholesterolu v krvi. To znamená, že vaše tepny sa nezablokujú.
  • Bojuje proti chrípke - Obsahuje tiež kvercetín, super výživnú látku. V laboratórnych štúdiách sa preukázalo, že táto živina pomáha zabíjať vírusy, ako je vírus herpes simplex, ktorý spôsobuje nachladnutie a chrípku.

Fotogaléria


Tagy:
potraviny ovocie zdravie banány prevencia banánová šupka

02.12.2019  |  Foto: gettyimages.com  |  Autor: © Zoznam/Janka

Ďalšie články

Feminity.sk

PlniElanu.sk

Diskusia