Spaľovač tukov, ktorý dá do poriadku metabolizmus: Po tomto koktaile zabudnete na jedlo!

16.10.2019

To, že cesnak je elixírom zdravia, nie je žiadna novinka. Zvyšuje imunitu, rozširuje cievy, rozpúšťa krvné zrazeniny, znižuje tlak krvi, potláča zápaly, ktoré sú známym spúšťačom predčasného starnutia a chorôb, chráni pred osteoporózou. Má však ešte jeden super benefit!

Cesnak je výborným pomocníkom pre tých, ktorí si chcú kontrolovať svoju hmotnosť. Kórejskí vedci zisťovali jeho účinky na myšiach. Počas ôsmich týždňov im podávali tučnú kŕmnu zmes aj s cukrom a potom im podávali ďalších sedem týždňov tú istú zmes, no tentokrát už doplnenú o 2% alebo 5% cesnaku. Pridanie cesnaku znížilo telesnú hmotnosť a ukladanie tukov u myší, dokonca sa u nich zlepšili hodnoty krvných a pečeňových testov, píše sa na portáli shape.com

Čítajte tiež: Veľký vplyv bežnej zeleniny na sexuálny život: Jej reakcia v mužskom tele nemá obdoby!

Potláča chuť na jedlo

Podobné účinky má konzumácia cesnaku na ľudí. Niet nič jednoduchšie, ako si pridať do stravy strúčik cesnaku. Najmä teraz, v jesennom období, sa nám imunita iba poďakuje. Toto je ďalší dôvod, prečo si „smradľavú ružu“, ako niektorí cesnak volajú, vychutnať. 

Ak však chcete schudnúť, strúčik cesnaku sem-tam vám asi nepostačí. Pripravte si spaľovač tukov, ktorý by ste si mali dopriať počas troch týždňov každé ráno.

Budete potrebovať:

  • Pohár vody
  • Šťavu z jedného citróna
  • Tri očistené strúčiky cesnaku

V ideálnom prípade by ste mali zjesť tri strúčiky cesnaku a následne vypiť citrónovú vodu. 

Ak si však na surový cesnak  na lačný žalúdok netrúfate, presuňte to na podvečer. Nezabúdajte na to, že surový cesnak je na žalúdok naozaj „ťažký“ a môže ho riadne podráždiť. V tom prípade je lepšie staviť na tú verziu, že 1 – 3 strúčiky cesnaku prelisujete, zamiešate spolu s citrónovou šťavou do vody a pomaly popíjate.

Okrem toho, že cesnak uvoľňuje noradrenalín, ktorý stimuluje metabolizmus, jeho silná aróma stimuluje v mozgu centrum zodpovedné za pocit sýtosti, konkrétne zvyšuje jeho citlivosť na leptín. Výsledkom je to, že nemáme potrebu donekonečna sa niečím „dotláčať“. Jednoducho, doplniť stravu cesnakom je v každom prípade dobré.

Využite silu cesnaku maximálne

Ak chcete z cesnaku získať čo najviac, rozdrvte ho a nechajte asi 10 minút pred varením pri izbovej teplote. To isté urobte aj vtedy, ak ho budete konzumovať surový. Niekoľko štúdií ukázalo, že tento postup pomáha zachovať asi 70 percent prospešných prírodných zlúčenín, ktoré sa z cesnaku po ošúpaní a rozdrvení či pokrájaní uvoľňujú.

Ak ho bezprostredne po ošúpaní pridáme do varenia alebo zjeme, jeho pozitívne zdravotné účinky sú slabšie. Rozdrvením cesnaku sa uvoľní enzým, ktorý sa zachytil v bunkách rastliny. Ten zvyšuje hladiny zlúčenín podporujúcich zdravie, ktoré majú najväčšiu silu zhruba spomínaných 10 minút po rozdrvení. Ak ho ešte predtým uvaríme, enzýmy sa zničia.

Dajte šancu čiernemu cesnaku

Výživoví poradcovia odporúčajú vyskúšať aj čierny cesnak, ktorý dozrieva najmenej mesiac pri špeciálnom fermentačnom procese pri vysokej teplote a vlhkosti, čo mu dodáva tmavšiu farbu a sladšiu chuť. Ukázalo sa, že obsahuje dvakrát toľko antioxidantov ako bežný surový cesnak.

Fotogaléria


Tagy:
cesnak spaľovanie chudnutie tuk

16.10.2019  |  Foto: gettyimages.com  |  Autor: © Zoznam/az

Ďalšie články

Feminity.sk

PlniElanu.sk

Diskusia