Čo sa stane, ak prejdete na stravu s vysokým obsahom rastlinných bielkovín? Zmena v tele!

23.09.2019

Zasýtia, potlačia chuť na sladké a odvodnia! Reč je o rastlinných bielkovinách, ktorá sa neustále vyzdvihujú pre svoje zdraviu prospešné účinky na telo. Tentokrát je tu však ďalší, dostatočný dôvod na to, prehodnotiť svoj jedálniček a porozmýšľať nad rastlinnými bielkovinami ako súčasť stravy!

Ak si chcete predĺžiť život, váš jedálniček by mal obsahovať veľa strukovín, orechov, zelenej zeleniny, či tofu. Z japonskej štúdie, ktorej sa zúčastnilo 70 696 ľudí počas 18 rokov, vyplynulo, že ľudia, ktorí jedli stravu bohatú na rastlinné bielkoviny, boli oveľa zdravší.

Čítajte tiež: Skrytý príznak cukrovky, ktorý dá o sebe vedieť v noci: Mnohí si ho nevšímajú!

Predídete civilizačným chorobám

Žijeme v uponáhľanej dobe a ľudia sa často nezdravo stravujú. Priveľa červeného či vyprážaného mäsa, fast food a spracované potraviny sú súčasťou denného jedálnička. Následkom býva vysoký krvný tlak, cukrovka, infarkt, v niektorých prípadoch dokonca smrť.

Nový výskum naznačuje, že prechod na stravu s vysokým obsahom rastlinných bielkovín vám predĺži život. Podľa štúdie, ak vymeníte steaky za potraviny ako sú tofu, fazuľa, šošovica, bulgur alebo quinoa, predídete civilizačným chorobám. Tieto jedlá vás zasýtia, potlačia chuť na sladké, odvodnia a spustia ketózu. Ide o fyzický stav, keď organizmus vyrába ketolátky z tuku, ktoré potom využíva ako zdroj energie namiesto sacharidov.

Odborníci však odporúčajú, že pri takomto spôsobe stravovania by ste nemali zabúdať aj na uhľohydráty, ktoré sú rovnako potrebné pre plnohodnotnú výživu. Pozor si však dajte na červené a spracované mäso obsahujúce nasýtené tuky. Štúdia nehovorí o tom, že by ste ho mali zo svojho jedálnička vylúčiť, len obmedziť jeho príjem. Vo veľkom množstve sa totiž tuk hromadí v krvných cievach, zužuje ich a zaťažuje srdcový a kardiovaskulárny systém. Špecialisti na zdravé stravovanie odporúčajú jesť viac bieleho mäsa, či rýb.

Zoznam potravín

Potraviny bohaté na rastlinné bielkoviny:

  • avokádo – proteíny, antioxidanty, zdravé nenasýtené tuky, vitamíny K, E,C a B
  • zelený hrášok – vláknina, vitamíny B, C, E, A, draslík, fosfor, železo
  • špargľa – vláknina, draslík, vápnik, železo, horčík, sodík
  • špenát – minerály, vitamín K a A, horčík, fosfor, sodík
  • brokolica – vysoký obsah rastlinného proteínu, horčík a železo
  • quinoa – bielkovina, vláknina, vitamíny, minerály, antioxidanty
  • bulgur – vláknina, sacharidy, železo, vápnik, zinok, selén
  • šošovica – horčík, draslík, železo, kyselina listová, meď, mangán
  • fazuľa - vitamíny skupiny B, kyselina listová, zinok, mangán, železo
  • vajcia – plné vitamínov, minerálov, zdravých tukov, antioxidantov
  • tofu – sacharidy, vláknina, draslík, vápnik, horčík, fosfor
  • tekvicové jadierka – plné živín, vrátane železa, horčíka a zinku
  • mandle – vláknina, vitamín E, mangán a horčík
  • ovsenné vločky – vláknina, horčík, mangán, B1 vitamín
  • cottage cheese, grécky jogurt a mlieko
  • kuracie a morčacie mäso
  • chudé červené mäso
  • ryby

Fotogaléria


Tagy:
zdravie jedlo stravovanie strava rastlinné bielkoviny

23.09.2019  |  Foto: gettyimages.com  |  Autor: © Zoznam/pp

Ďalšie články

Feminity.sk

PlniElanu.sk

Diskusia