Kedy v skutočnosti účinkuje vitamín C? Len v tomto prípade z neho získate maximum!

15.03.2019

Pre vaše telo spraví veľa, no len v tom prípade, ak viete, ako a kedy ho užiť! Hoci je vitamín C najlepšie prijať vo forme zdravej stravy, doplnky výživy môžu byť taktiež riešením. Kedy užiť vitamín C, aby ste z neho získali maximum?

Ako vitamín pomôže?

Vitamín C predstavuje pre náš organizmus doslova zdravú bombu, nabitú prospešnými látkami, vrátane antioxidantov. Môže pomôcť skrátiť trvanie prechladnutia či zlepšiť liečbu po operácii. To však ani zďaleka nie je všetko! Vitamín C má množstvo zdravotných výhod, z ktorých sa vaše telo priam poteší.

Čítajte tiež: Obľúbený nápoj z detstva ako pomoc pri ochorení? Pomáha tam, kde by ste to nečakali!

Zdravotné benefity vitamínu C:

  • Chráni pred chorobami
  • Zvyšuje imunitu
  • Bojuje proti voľným radikálom
  • Zvyšuje produkciu kolagénu a rozžiaruje pleť
  • Oddiaľuje starnutie pleti
  • Zvyšuje vstrebávanie železa
  • Vplýva na vývoj kostí, chrupaviek a zubov

Treba ho pravidelne dopĺňať

Vitamín C, tiež známy ako kyselina L-askorbová, je vo vode rozpustný vitamín. To znamená, že sa ľahko absorbuje do telesného tkaniva, ako sa uvádza na rd.com. Na rozdiel od vitamínov rozpustných v tuku, vitamíny rozpustné vo vode neostávajú vo vašom tele, takže je potrebné ho pravidelne dopĺňať konzumáciou potravy bohatej na vitamín C alebo prijímaním doplnkov výživy. Nadbytočné množstvo vitamínu C a iné vo vode rozpustné vitamíny sa vylučujú z krvi obličkami do moču.

Odborníci z Národného inštitútu zdravotníctva odporúčajú, aby muži prijímali 90 miligramov vitamínu C denne a ženy 75 miligramov. Ak fajčíte, pridajte k týmto hodnotám ešte 35 mg, keďže tento zlozvyk môže vyčerpať vitamín C.

Aby ste však pocítili jeho účinky na vlastnej koži a získali z neho maximum, mali by ste vedieť, kedy je správny čas na jeho užitie. 

Kedy by sa mal užívať?

Dôležitý je čas, kedy užijete doplnok vitamínu C. Podľa Roberta Zembrovskeho, DC, MS, ktorý je špecialistom na lieky, by ste sa mali zamerať na rovnaký čas každý deň, kedy si dáte vitamín. Najlepšie je prijať ho po jedle. Vitamín C je totiž vysoko kyslý, takže môže spôsobiť nevoľnosť, ak sa užíva na prázdny žalúdok. Niektorí odborníci tiež odporúčajú skombinovať ho s jedlom na odvrátenie nevoľnosti.

Ďalšou možnosťou je rozdeliť si dávky. Môže to zlepšiť vstrebávanie, znížiť šancu, že vám spôsobí nevoľnosť a taktiež môže pomôcť udržať vitamín C v krvi počas celého dňa, keďže nebudete toľko vylučovať moč. 

Fotogaléria


Tagy:
potraviny zdravie vitamíny účinky vitamín C

15.03.2019  |  Foto: Gettyimages.com  |  Autor: © Zoznam/Janka

Ďalšie články

Feminity.sk

PlniElanu.sk

Diskusia