Dá do poriadku najdôležitejšie orgány v tele: Fialová bomba baklažán prekvapuje svojou silou!

27.10.2018

Pomaly si nachádza stálejšiu pozíciu v našich jedálničkoch, aj keď je pre mnohých stále cudzí. Reč je o baklažáne, ktorého vlastnosti a účinky odteraz pomôžu v jeho väčšej "kariére" v našich končinách. S každým orgánom v našom tele totiž dokáže spraviť priam zázraky!

Pečeň

Baklažán je výnimočný svojim minerálnym a vitamínovým zložením. Obsahuje meď, vápnik, mangán, draslík, síru a vitamíny skupiny B a C. Ja bohatým zdrojom vláknin. Jeho zloženie ho predurčuje na očistu pečene a tým aj celého organizmu. Najlepšie však je, konzumovať ho so šupkou, ktorá obsahuje najviac výživných látok a pred úpravou ho posoliť, čím ho tak zbavíte prebytočnej horkosti.   

Čítajte tiež: Viac než len jesenná dekorácia: Účinky gaštanov na ľudské telo, ktoré ohromujú!

Srdce

Okrem toho, že je baklažán výborný pri problémoch s močením a pri tvorbe obličkových kameňov, ktoré rozbíja, má vynikajúci vplyv na srdce a kardiovakulárny systém. Upravuje hladinu krvného tlaku a tým prospieva i kardiovaskuárnemu zdraviu. Môže za to antokyanín, ktorý upravuje krvný tlak. Znižuje hladinu cholesterolu v krvi, čím výrazne pomáha aj srdcu. Upravuje aj výskyt cukru v krvi, takže je skvelý hlavne pri prvotných náznakoch cukrovky.

Mozog

Baklažán sa odporúča jesť pri problémoch s pamäťou! Pozitívne vplýva na mozgové bunky a zlepšuje kondíciu.Taktiež je skvelý pri obnove kognitívnych funkcií. Tým, že obsahuje vysoké hladiny bioflavonoidov, pomáha chrániť bunkové membrány pred voľnými radikálmi. Výsledok? Menej stresu v našom tele! "Prsty" má v tom aj nasunín, čo je silný antioxidant, ktorý vyhľadá aktívne radikály v bunkových membránach nášho mozgu a zničí ich!

Postava

V baklažáne sa nachádza saponín, ktorý potláča schopnosť tela ukladať tuky. Navyše, je skvelým pomocníkom pri problémoch so spracovaním potravy. Odporúča sa jedávať baklažán v prípade, ak vás bolieva žlčník a nefunguje správne vylučovanie žlče. Baklažán v sebe neobsahuje ani gram tuku, preto je výborný pri diéte! Zasýti a vďaka nízkemu počtu kalórií neublíži vašej línii.

Ako ho jesť?

Aby ste využili silu baklažánu, najideálnejšie je konzumovať ho spolu so šupkou. Vždy ho však rozkrájajte a posoľte a následne vodu vysajte papierovou vreckovkou, čím sa z neho stratí nepríjemná horkosť.  Je v podstate jedno, či baklažán ugrilujete alebo varíte v polievke. Mali by ste sa vyhýbať vyprážaniu, čím sa z neho stáva nezdravá zelenina, no taktiež prídete o množstvo vitamínov a minerálov.

Fotogaléria


Tagy:
zelenina zdravie baklažán

27.10.2018  |  Foto: Gettyimages.com  |  Zdroj: Janka

Ďalšie články

Feminity.sk

PlniElanu.sk

Diskusia