Zelená lahôdka, ktorá zaváňa skrytým rizikom: Pred konzumáciou s ňou urobte toto!

08.09.2018

Aký je rozdiel medzi zelenou fazuľkou a fazuľou? Jedna je mladšia a druhá staršia. Zelená fazuľka je mladým, ešte nedozretým fazuľovým strukom. Keďže je pomerne nenáročná na pestovanie, konzumujú ju ľudia po celom svete. Prezradíme vám, prečo by ste ju občas mali mať na tanieri aj vy!

 

Podľa Organicfacts.net obsahuje zelená fazuľka množstvo výživných látok, vďaka ktorým je skvelou prevenciou srdcovo-cievnych chorôb, rakoviny hrubého čreva a cukrovky. Vyniká tiež nízkym obsahom tukov a je výbornou dietetickou voľbou. Je zásobárňou vitamínu A, C, K, B6 a kyseliny listovej, ktorej príjem je dôležitý nielen počas tehotenstva. Zodpovedá totiž za dobrý stav a vývoj nervovej sústavy.

Čítajte viac: Črevný výbuch po každom jedle? Toto sú príčiny plynatosti, ktoré často ignorujeme!

Podobne ako iné druhy zeleniny, aj zelené fazuľky obsahujú antioxidanty – flavonoidy. Pomáhajú predchádzať vzniku krvných zrazenín a udržujú cievy v dobrej kondícii. Výskumy tiež naznačujú, že konzumácia zelenej fazuľky by mohla byť prevenciou vzniku polypov v hrubom čreve, ktoré zvyknú predchádzať rakovine hrubého čreva. Keďže je táto výživná zelenina bohatým zdrojom vlákniny, jej konzumácia blahodarne vplýva na celý tráviaci proces.

Zelená fazuľka je tiež považovaná za prírodného regulátora normálnej hladiny cukru v krvi, vďaka čomu redukuje príznaky, s ktorými bojujú diabetici. Okrem toho obsahuje karotenoidy, ktoré chránia zdravie očí a sú prevenciou makulárnej degenerácie, ústiacej do straty zraku. Vďaka štedrému obsahu vápnika chráni tento prírodný zázrak aj pred osteoporózou. Je tiež zdrojom kremíka, ktoré spolu s vápnikom a vitamínom K poskytujú výživu kostiam a zabezpečujú ich regeneráciu.

Nemusí ulahodiť každému

Aj pri konzumácii zelenej fazuľky však platí, že má svoje rizikové stránky. Predovšetkým by ste jej nemali zjesť príliš veľa, pretože obsahuje kyselinu fytovú, ktorá môže zabraňovať vstrebávaniu niektorých minerálov. Aby ste tento nežiaduci účinok zredukovali, mali by ste ju pred varením namočiť do vody a eliminovať tak obsah problematickej látky. Vyhnite sa tiež konzumácii tejto zeleniny za surova.

Namáčať zelenú fazuľku pred tepelnou úpravou do vody by mali aj ľudia, ktorí sú citliví na rastlinnú bielkovinu lektín, ktorá môže u niektorých osôb vyvolávať tráviace či iné zdravotné ťažkosti. Opatrní by tiež mali byť ľudia s potravinovými alergiami.

Fotogaléria


Tagy:
zelená fazuľka

08.09.2018  |  Foto: Gettyimages.com  |  Zdroj: zh

Ďalšie články

Feminity.sk

PlniElanu.sk

Diskusia