Stačí len hrsť tekvicových semienok: Výsledky na seba nenechajú dlho čakať!

29.05.2016

Tekvica patrí medzi najzdravšie potraviny! Nezabúdate však aj na tekvicové semienka? Aj tie sú plné výživných látok, ktoré naše telo potrebuje ako napr. vápnik, horčík, draslík, železo, zinok a vitamín K.

Taktiež sú bohaté na bielkoviny, horčík, vlákninu a fosfór. Poslúžia ako zdravá náhrada čipsov a iného slaného občerstvenia pri sledovaní zaujímavého televízneho programu. Dokonca sa dajú jesť na viacero spôsobov, či už surové alebo pečené. Dávajte však pozor na to, aby teplota nebola vyššia ako 170 stupňov Celzia na 15 minút. Tekvicové semienka môžu dodať skvelú chuť šalátom, polievkam a omáčkam.

Prečo by sme ich mali konzumovať?

Zabránia kyslosti v žalúdku - Konzumácia za hrsť tekvicových semienok denne zmierni nepohodlie v žalúdku, nevoľnosť, nadúvanie a kyslú chuť v ústach.

Znížia hladinu cholesterolu - Posledné výskumy ukázali, že tekvicové semienka sú ideálne, ak máte vysokú hladinu cholesterolu. Môžu znížiť zlý cholesterol až o 13%. Tiež znižujú riziko vzniku krvných zrazenín, kardiovaskulárnych chorôb, mŕtvice, srdcového infarktu a regulujú krvný tlak.

Predchádzajú vzniku osteoporózy - Semená tekvice sú vynikajúcim zdrojom zinku, minerálnej látky, ktorá je potrebná pre stavbu kostí. Iba ¼ šálky semien obsahuje 17% odporúčanej dennej dávky zinku.

Bojujú proti rakovine - Jedna štúdia, ktorá bola vykonaná v Nemecku potvrdila, že ženy, ktoré ich pravidelne majú o 23% nižšie riziko vzniku rakoviny prsníka. Tekvicové semienka obsahujú zlúčeninu, ktorá úspešne bojuje proti rakovinotvorným bunkám rôznych typov.


Prestali ste jesť chlieb, pretože chcete schudnúť? V tele ale nastáva úplne iná zmena!


Zabráni depresiám - Efektívne pôsobia aj v oblasti duševného zdravia, zmierňujú príznaky depresie, stres a úzkosť.

Prispieva k zníženiu nadváhy - Vďaka proteínom a vláknine vnútri budete dlhšie sýti. Iba 30 gramov tejto pochúťky obsahuje asi 5 gramov bielkovín a asi 285 kalórií. Ak ich budete konzumovať pravidelne no s mierou namiesto iných sladkostí, onedlho pocítite na sebe výsledky.

Zmierňuje príznaky artritídy - Majú protizápalové vlastnosti, ktoré poskytujú úľavu od príznakov artritídy. Stačí len 30 g týchto semien a hneď sa vám uľaví od príznakov.

Chráni pred diabetom - Tekvicové semienka sú skvelé pri regulácii hladiny cukru v krvi práve preto, že sú bohaté na zdravé nenasýtené mastné kyseliny. Diabetici by ich konzumovať denne.

Pomôžu s nespavosťou - Ich konzumáciou pár hodín pred spaním sa z nich stáva výborný prostriedok pri nespavosti, keďže prispievajú k zvýšenej sekrécii melatonínu a serotonínu.

Posilnia imunitný systém - Sú bohaté na horčík a zinok, teda dôležité minerály na posilnenie imunitného systému. Takže, konzumujte semená a problémy s oslabenou imunitou budú už len minulosťou!

Čítajte tiež: Najlepší čas na veľkú potrebu: Kedy chodiť na záchod?

29.05.2016  |  Text: Janka   |  Foto: Thinkstock.com  |  Zdroj: red

Ďalšie články

Feminity.sk

PlniElanu.sk

Diskusia