ZABUDNITE na KÁVU v ranných hodinách: CHYBA, ktorá sa vám môže VYPOMSTIŤ!

18.11.2021

Ak je pitie kávy jedným z prvých vecí, ktoré urobíte tesne po zobudení, robíte veľkú chybu! Obzvlášť vtedy, ak chcete, aby podporila vašu energiu a pomohla vám lepšie sa sústrediť.

Takto NIE

Káva obsahuje kofeín, pričom tento stimulant môže zvýšiť hladinu kortizolu. Kortizol je hlavným stresovým hormónom tela a okrem iných funkcií pomáha regulovať náš metabolizmus, imunitný systém a hladinu cukru v krvi, ako sa píše na livestrong.com. Naše hladiny kortizolu prirodzene stúpajú a vrcholia asi 30 až 45 minút po prebudení, to znamená, že vtedy tento hormón stimuluje metabolizmus, energia sa nám zvyšuje a taktiež aj bdelosť počas dňa, ako uvádza štúdia v ​časopise Emotion z júna 2016.​

Čítajte tiež: Všímajte si SKRYTÉ príznaky rakoviny PRSNÍKA: Mnohé ženy o nich NEVEDIA!

Aby ste sa vyhli veľkému nárastu kortizolu, dajte si prvú šálku kávy asi hodinu po prebudení.

"Niektoré výskumy hovoria, že kortizol je stále vysoký aj po tom, čo sa zobudíte zo spánku. Preto je lepšie počkať a dať si šálku čierneho moku neskôr, keď je kortizol nižší," hovorí výživová špecialistka Lauren Slaytonová, RDN.

Kedy na sústredenie? 

Väčšina ľudí však zatúži po káve z jedného dôvodu. Chcú, aby ich doslova postavila na nohy a dodala im extra energiu! Vďaka tomu sa budú taktiež lepšie sústrediť a koncentrovať, ak majú pred sebou dôležitú úlohu.

"Účinok kávy pocítite pomerne skoro po jej vypití. Takže, ak chcete podporiť tréning alebo máte dôležitú prácu pred sebou, odporúčam vám dať si šálku kávy 30 minút pred tým," radí Slayton.

Dať si kávu pred tréningom vám môže pomôcť pred a počas cvičenia tým, že vám dodá viac energie, pomôže vám so sústredením a koordináciou a zníži vaše vnímanie bolesti podľa recenzie z decembra 2016 v Neuroscience & Biobehavioral Reviews.​

Fotogaléria


Tagy:
káva zdravie prevencia kofeín

18.11.2021  |  Foto: gettyimages.com  |  Autor: © Zoznam/Janka

Ďalšie články

Feminity.sk

Diskusia