ČUČORIEDKY vyvolávajú PROBLÉMY s dýchaním: ZDRAVÉ potraviny, ktorých by ste sa nemali PREJESŤ

01.11.2021

Nie nadarmo sa hovorí, že všetkého veľa škodí. Týka sa to aj potravín, o ktorých je známe, že ich konzumácia prospieva zdraviu. Ak ich jete v príliš veľkom množstve, môžu mať úplne opačný efekt.

O potravinách ako je ovocie, zelenina, ovsené produkty, syry je známe, že sú zdraviu prospešné. Dokonca by mali byť súčasťou našich jedálničkov každý deň. Ako sa píše na brightside.meak to s nimi preženieme, môžu byť rovnako škodlivé ako cukor alebo sodík. Našťastie sa zdravotným komplikáciám môžeme vyhnúť, ak si dáme pozor a budeme ich jesť s mierou. 

Čítajte tiež: NÁPOJ, po ktorom KILÁ pôjdu DOLE ako po masle? STOPNE vaše chúťky na maškrtenie!

1. Banány

Ak budete jesť príliš veľa banánov, hrozí, že sa vám budú tvoriť zubné kazy. Rovnako ako cukor, aj toto ovocie môže produkovať baktérie, ktoré poškodzujú chrup a zubnú sklovinu. Dobrá správa však je, že množstvo cukru v banánoch je menej koncentrované. Môže vás z nich tiež bolieť hlava, pretože zrelé banány majú vysoký obsah tyramínu, ktorý býva spúšťačom migrény. Odborníci tvrdia, že ak nechcete mať problémy, mali by ste zjesť maximálne dva banány denne.

2. Ovos

Ak sa z neho a jeho produktov budete prejedať, pravdepodobne budete mať problémy s nadúvaním a vyprázdňovaním. Možno ste to netušili, ale príliš veľa ovsa obmedzuje vstrebávanie vápnika, horčíka a zinku. Ak ho budete jesť priveľa, nebudete chudnúť, ale naopak priberať. Zdravá dávka na deň predstavuje 85 až 170 gramov v závislosti od vášho denného príjmu kalórií.

3. Syr

Konzumácia veľkého množstva syra vás vystavuje vyššiemu riziku srdcových chorôb. Tento typ jedla má vysoký obsah nasýtených tukov, ktoré sú známe tým, že spôsobujú ischemickú chorobu srdca. Syr tiež často spôsobuje pálenie záhy kvôli hormónu nazývaného cholecystokinín, ktorý sa uvoľňuje počas jedenia.

4. Ryža

Hoci je ryža lahodná, v skutočnosti obsahuje veľmi málo vitamínov. Zvyšuje tiež hladinu inzulínu. Môže tiež spôsobiť horšiu duševnú výkonnosť v dôsledku nízkej hladiny arzénu. Normálna dávka predstavuje okolo 90 gramov nevarenej ryže na deň.

5. Brokolica

Brokolica obsahuje tiokyanáty, ktoré vedú k nadmernej produkcii hormónov štítnej žľazy. Môžu vám z toho vypadávať vlasy a vaša tvár bude nafúknutá. Brokolica môže tiež spôsobiť upchatý nos a vyvolať ďalšie alergie, ako sú kožné vyrážky alebo svrbenie. Najlepšie urobíte, ak sa vyhnete konzumácii viac ako 4 šálok denne.

6. Čučoriedky

Čučoriedky môžu znížiť hladinu glukózy v krvi pod normálnu hodnotu. Je to nebezpečné hlavne pre diabetikov. Bobule tiež riedia krv, takže buďte opatrní, najmä, ak užívate nejaké tabletky. Čučoriedky môžu tiež spôsobiť dýchavičnosť alebo nepravidelné dýchanie pre vysoký obsah vitamínu K. Aká je teda zdravá dávka? Nemala by byť väčšia ako 1 šálka.

Fotogaléria


Tagy:
potraviny zdravie strava prevencia

01.11.2021  |  Foto: gettyimages.com  |  Autor: © Zoznam/pp

Ďalšie články

Feminity.sk

Diskusia