SUPERPOTRAVINY, ktoré majú ÚČINKY len v MENŠOM množstve: Menia sa na ČASOVANÚ bombu

19.06.2021

Hoci niektoré jedlá majú opodstatnene nálepku "superpotravina", ak ich zjete priveľa, môžu spôsobiť zdravotné ťažkosti. V menšom množstve prospievajú zdraviu, vo väčšom sa menia na nepriateľa.

Pojem „superpotravina“ sa prvýkrát začal používať na propagáciu banánov na začiatku dvadsiateho storočia. Dnes sa týmto slovom označuje akýkoľvek produkt, ktorá má viacero zdravotných výhod. Väčšinou majú vysoký obsah živín a nízky obsah kalórií. Aj keď ich konzumácia má benefity, keď ich zjete príliš veľa, môže to priniesť viac škody ako osohu, ako sa píše na brightside.me. Na ktoré zdravé jedlá by ste si mali dať pozor?

Čítajte tiež: Zabrání MŔTVICI a zápalu KĹBOV: Dajte prednosť tomuto VÍNU, ktoré PREKONALO účinky bieleho!

1. Brokolica môže dráždiť vaše črevá

Šálka ​​surovej brokolice obsahuje iba 31 kalórií, 6 gramov sacharidov a 0,3 gramu tuku. Je bohatá na vlákninu, bielkoviny, vitamín C, draslík a ďalšie vitamíny a minerály. Štúdie však zistili, že konzumácia príliš veľkého množstva tejto zeleniny podobne ako kelu, karfiolu, kapusty a ružičkového kelu môže spôsobiť podráždenie čriev alebo spôsobiť plynatosť. Ukázalo sa, že brokolica má pre vysoký obsah vitamínu K negatívny vplyv na ľudí, ktorí užívajú lieky na riedenie krvi, ak ju jedia vo veľkom množstve.

2. Losos môže zriediť krv

Losos je skvelým zdrojom chudých bielkovín a omega-3 mastných kyselín, ktoré znižujú zápal. Jedna porcia predstavuje 30 percent dennej potreby bielkovín pre dospelých. No ani s lososom to netreba preháňať. Nadmerná konzumácia omega-3 môže mať negatívny vplyv na počet krvných doštičiek a môže dokonca zriediť krv. Štúdie navyše zistili, že konzumácia príliš veľkého množstva rýb môže zvýšiť hladinu ortuti v krvi.

3. Škorica môže otráviť telo

Škorica je považovaná za superpotravinu kvôli vysokému obsahu antioxidantov. Má mnohé liečivé vlastnosti. Je schopná znižovať hladinu cukru v krvi, zápal a jej konzumáciou predídete srdcovým chorobám. Treba si však dávať pozor na množstvo. Dávka by nemala presiahnuť jednu čajovú lyžičku denne. Výskum totiž ukázal, že príliš veľa škorice môže byť toxické kvôli kumarínu, ktorý obsahuje. Ide o látku, ktorá môže poškodiť pečeň aj obličky.

4. Avokádo môže spôsobiť hromadenie tuku

Avokádo si v posledných rokoch získalo popularitu vďaka svojim vysokým nutričným vlastnostiam. Toto mastné ovocie je bohaté na omega-3 a vlákninu. Ak ho však zjeme príliš veľa, môže tiež viesť k zápalom, nadúvaniu a podráždeniu žalúdka. Avokádo má aj vysoký obsah kalórií. Pozor by ste si naň mali dať vtedy, keď chcete schudnúť. Nemali by ste ho zjesť viac ako polovicu denne.

5. S hummusom k obezite

Hummus je dip z cíceru, sezamovej pasty, citrónov, cesnaku a olivového oleja. Všetky zložky jednotlivo majú rôzne zdravotné výhody, ale keď sa spoja, vznikne z nich výživná a bielkovinami nabitá superpotravina. Je vhodný nielen pre vegánov a ľudí s alergiou na orechy, lepok a mliečne výrobky, zlepšuje zdravie tráviaceho systému a reguluje hladinu cukru v krvi. Väčšina hummusov zakúpených v obchode však nie je taká zdravá a môže dokonca obsahovať nebezpečné zložky, ako napríklad vysoké množstvo sodíka, olejov a konzervačných látok, z ktorých sa priberá. Radšej si ho pripravte doma.

6. Kombucha môže prekysliť organizmus

Kombucha je fermentovaný sladký čaj s vysokým obsahom antioxidantov a probiotík. Tento nápoj si získal popularitu v 90. rokoch, ale v Číne ho pravdepodobne poznali už 220 p.n.l. Dnes je považovaná za zdravú superpotravinu a nápoj určený na detoxikáciu. Kombucha však neprospieva ľuďom s oslabenou imunitou, pretože obsahuje rôzne druhy baktérií a kvasiniek. Príliš veľké množstvo môže spôsobiť žalúdočnú nevoľnosť alebo prekyslenie organizmu. S pitím kombuchy by ste to nemali preháňať, obsahuje totiž priveľa cukru, o ktorom je známe, že sa z neho priberá. Stúpnuť by vám z nej mohla aj hladina cukru v krvi.

7. Tuniak môže mať vplyv na motoriku

Tuniak je bohatý na omega-3 a vitamín B12. Štúdie preukázali, že jeho konzumácia je prospešná pre srdce, posilňuje zdravie očí, nakopne imunitný systém a zníži krvný tlak. Podobne ako losos, aj tuniak môže obsahovať ortuť. Otrava týmto nerastom sa prejavuje stratou pamäte alebo zraku, či fyzickým chvením.

8. Zelený čaj môže spôsobovať bolesti

Zelený čaj bol vďaka vysokému obsahu antioxidantov označený ako jeden z najzdravších nápojov na svete. Zistilo sa, že tieto látky znižujú riziko rakoviny a srdcových chorôb, spaľujú tuky a zlepšujú funkciu mozgu. Aj keď má zelený čaj nespočetné množstvo výhod, jeho nadmerné pitie môže mať negatívne vedľajšie účinky, najmä kvôli vysokému obsahu kofeínu. Môže sa to prejaviť nespavosťou, bolesťou hlavy, búšením srdca a pálením záhy. U osôb s nízkou toleranciou voči kofeínovým výrobkom môže zelený čaj tiež spôsobiť prekyslenie organizmu a poruchy trávenia. Podľa odborníkov by ste denne nemali vypiť viac ako tri šálky.

Fotogaléria


Tagy:
zdravie jedlo superpotraviny

19.06.2021  |  Foto: gettyimages.com  |  Autor: © Zoznam/pp

Ďalšie články

Feminity.sk

Diskusia