ODDIAĽTE prvé ŠEDINY a užívajte si krásnu farbu hrivy: Táto STRAVA zabráni striebru vo vlasoch!

10.06.2021

Hoci šedivenie vlasov závisí najmä od genetiky, prečo si nepomôcť a urobiť niečo pre to, aby k tomu nedošlo predčasne? Napumpujte korunu krásy správnou výživou!

Šedivé vlasy sú nevyhnutnou súčasťou procesu starnutia. Postupne ako vám pribúdajú roky, vaše telo produkuje menej melanínu, pigmentu, ktorý dáva vlasom farbu. Výsledkom je návrat vlasov k svojej prirodzenej bielej farbe. Aj keď strava bohatá na ovocie a zeleninu je kľúčom k celkovému dobrému zdraviu, treba rátať s tým, že konzumácia väčšieho množstva nenavráti šedivým vlasom ich pôvodnú farbu. Na druhej strane, ak telo trpí nedostatkom výživných látok, môže to viesť k predčasnému šediveniu, ako sa píše na livestrong.com! Stačí správny výber ovocia a zeleniny a môžete tým zabrániť skorému zafarbeniu vlasov na nepeknú bielu či sivú farbu.

Čítajte tiež: Zaujímavý TRIK, ako jesť ZDRAVŠIE jedlá a menšie porcie: CHUDNUTIE bez väčšej NÁMAHY!

Potraviny s obsahom vitamínu B-9

Vitamín B-9, tiež známy ako kyselina listová, je kľúčom ku krásnej farbe vlasov, pretože jeho nedostatok vedie k predčasnému šediveniu. Medzi ďalšie príznaky nedostatku kyseliny listovej patrí únava, bolesti v ústach a opuchnutý jazyk. Dospelí muži a ženy potrebujú 400 mikrogramov kyseliny listovej denne, zatiaľ čo tehotné a dojčiace ženy viac, od 500 do 600 mikrogramov denne ako súčasť odporúčanej stravy. Tmavá listová zelenina, napríklad špenát, má prirodzene vysoký obsah kyseliny listovej, rovnako ako avokádo, veľa strukovín, ružičkový kel, koreňová zelenina a pomarančový džús.

Potraviny bohaté na železo

Špenát, fazuľa, zemiaky, šošovica, hrozienka, sušené slivky a šťava zo sliviek sú dobrým zdrojom železa. Odporúčaná denná dávka železa je 8 miligramov denne pre dospelých mužov, 18 miligramov pre ženy vo veku od 19 do 50 rokov, pričom tehotné potrebujú o niečo viac - 27 miligramov. Podľa štúdie publikovanej v roku 2012 v publikácii „Biological Trace Element Research“ je nízka hladina železa spojená so skorým šedivením. Vedci skúmali účinky nízkej hladiny medi, zinku a železa a ich vplyv na skoré šedivenie.

Potraviny bohaté na meď

Medzi ovocie a zeleninu bohatú na meď patrí šošovica, zemiaky, huby, tmavá listová zelenina a sušené ovocie, napríklad sušené slivky. Meď je potrebný pre niektoré základné enzýmy, vrátane tyrozinázy, ktorá je zásadná pre produkciu melanínu, pigmentu, ktorý dodáva vašej pokožke a vlasom farbu. Štúdia z roku 2012 s názvom „Biological Trace Element Research“ tiež zistila významnú súvislosť medzi nízkou hladinou medi a predčasne šedivými vlasmi. Odporúčaná dávka medi v strave je 900 mikrogramov denne pre dospelých mužov a ženy, pričom stúpa na 1 000 pre tehotné a 1 300 mikrogramov pre dojčiace ženy.

Ďalšie príčiny šedivých vlasov

Šedivé vlasy sú často výsledkom vystavenia toxínom a sú prirodzenou súčasťou starnutia. Môže byť však za tým aj dôsledok nerovnováhy hormónov a stresu, ktoré môžu zvýšiť množstvo peroxidu vodíka vo vlasoch a spôsobiť ich samotné odfarbenie. Ľudia môžu mať šedivé vlasy v každom veku. Všeobecne platí, že keď vaše vlasy začnú šedivieť, je to spôsobené genetikou - ak vlasy vašich rodičov šediveli skôr, je pravdepodobné, že aj tie vaše.

Fotogaléria


Tagy:
zelenina ovocie zdravie strava prevencia šedivenie šedivé vlasy

10.06.2021  |  Foto: gettyimages.com  |  Autor: © Zoznam/Janka

Ďalšie články

Feminity.sk

Diskusia