Najlepšie potraviny pre zdravie MUŽOV v lete: Zvyšujú potenciu a budujú svaly!

09.08.2020

O mužoch sa hovorí, že sú z Marsu a ženy z Venuše. To nie je jediný rozdiel medzi týmito pohlaviami. Muži majú väčšie srdce a ich čuch nie je taký dokonalý ako ten ženský. Líšia sa dokonca aj tým, čo je pre nich zdravé.

Muži a ženy nemajú vždy rovnaké výživové potreby. Drsnejšie pohlavie je zvyčajne vyššie a má viac svalovej hmoty. Aj preto okrem väčšieho množstva kalórií a bielkovín potrebujú muži viac živín, ako je horčík, zinok, vitamín C, či vitamín K. Ako sa píše na portáli thehealthy.com, jedálniček mužov by mal obsahovať nasledujúce potraviny.

Čítajte tiež: Účinok ružovej TABLETKY, s ktorým nikto nerátal: Odborníci varujú, títo ľudia by mali byť opatrní!

Mango

Mango je k dispozícii po celý rok, ale v lete má vrcholnú sezónu a chutí najlepšie. Obsahuje 20 rôznych vitamínov a minerálov a je zvlášť bohaté na vitamíny A, C a vlákninu. Jedna šálka manga predstavuje asi dve tretiny denného odporúčaného množstva vitamínu C. Má špecifickú chuť, no nie každému chutí. Ak nepatríte k jeho milovníkom, skúste ho pridať do smoothie, alebo primiešajte do jogurtu a ovsených vločiek spolu s iným ovocím.

Avokádo

V avokáde sa nachádza veľká dávka vlákniny. Tá pomáha znížiť riziko obezity a rakoviny hrubého čreva, na ktorú sú muži náchylnejší viac ako ženy. Avokádo má podľa registrovanej dietetičky Sarah Koszykovej aj ďalšie zdravotné prínosy pre ľudí. 

„Je považované za šťastné ovocie. Jeho konzumáciou si zlepšíte náladu a zmiernite príznaky depresie,“ konštatovala.

Špenát

Táto listová zelenina je plná výživných látok, ktoré muži potrebujú, aby boli zdraví. 

„Špenát je plný železa, vápnika, vitamínu C a draslíka,“ konštatovala blogerka pre výživu Janet Brancatoová.

Ako dodala, je plný horčíka, ktorý spolu s vápnikom pomáhajú udržať kosti silné. Mangán zase podporuje reguláciu hladiny cukru v krvi.

Melón

Medzi letné superpotraviny patrí aj vodný melón. 

Obsahuje silný antioxidant lykopén, ktorý pomáha znížiť riziko rakoviny prostaty,“ konštatovala profesorka výživy na Bostonskej univerzite Joan Salge Blakeová.

Ako dodala, je tiež zdrojom draslíka, ktorý znižuje vysoký krvný tlak. Tento dôležitý minerál chýba v strave mnohých ľudí. Chronicky vysoký krvný tlak môže zvýšiť riziko mozgovej príhody, ktorá je najvyššou príčinou úmrtia u mužov.

Hrozno

Výskum ukazuje, že polyfenoly, ktoré sa prirodzene nachádzajú v hrozne všetkých farieb, prispievajú k tomu, aby srdce fungovalo správne. Obsahuje tiež antioxidanty a množstvo výživných látok vrátane vitamínov C a K.

Oregano

Okrem toho, že bylinky skvelo chutia, majú priaznivé účinky na zdravie. 

„Oregano sa považuje za super bylinu. Má protizápalové a antibakteriálne vlastnosti, “ uviedla dietetička Elena Paravantesová. 

Obsahuje tiež karvakrol, silný fenol, ktorý môže potenciálne pomôcť pri liečbe rakoviny.

Paradajky

Varené paradajky obsahujú veľmi vysoké hladiny karotenoidného lykopénu, vďaka ktorému sa znižuje riziko vzniku rakoviny prostaty. Ak ich podusíte na oleji, získate ho ešte viac. Čerstvé paradajky lykopén obsahujú tiež, ale nie v takej miere ako varené. Ak nemáte radi varené paradajky, doprajte si ich čerstvé, ako súčasť šalátov. 

Losos

Losos je jedným z najvyšších zdrojov omega-3 mastných kyselín, ktoré sú nevyhnutné pri znižovaní zápalu, vyžive mozgu a zlepšovaní zdravia srdca. Konzumovať by ho mali najmä muži, ktorí zápasia s nízkym obsahom vitamínu D. Už 120 gramov lososa pokryje dennú potrebu tohto vitamínu hlavne v zimných mesiacov, keď ľuďom chýba slnečné žiarenie.

Tmavá čokoláda

Horká čokoláda nie je len lahodnou pochúťkou, ale obsahuje aj užitočné výživné látky, ako sú flavanoly. Výskum ukazuje, že práve tie pomáhajú znížiť krvný tlak a zlepšiť prietok krvi do mozgu a srdca.

Ovsené vločky

O ovsených vločkách je známe, že ich konzumácia je vhodná pri chudnutí. Podporujú trávenie a zlepšujú metabolizmus. Ich príprava je veľmi jednoduchá, stačí ich zaliať vriacou vodou, alebo povariť v mlieku. Môžete tiež vločky zmiešať s bielym jogurtom a pridať rôzne druhy ovocia a orechy.

Strukoviny

Konzervované fazule s nízkym obsahom sodíka nie sú len nenáročným jedlom na prípravu, sú aj plné nasýtených bielkovín a vlákniny. Rovnako je na tom konzervovaná šošovica a cícer. Pri nakupovaní, čítajte etikety a kupujte len také plechovky, ktoré neobsahujú veľa sodíka.

Šťava z granátového jablka

Podľa American Cancer Society je rakovina prostaty popri rakovine kože najčastejšie diagnostikovanou rakovinou u mužov v USA. 

„Ukázalo sa, že pravidelná konzumácia 100-percentnej šťavy z granátového jablka významne pomáha znížiť riziko rakoviny prostaty,“ uviedla registrovaná dietetička Kellie Blakeová.

Ako uviedla, niektoré štúdie ukázali, že extrakt z granátového jablka spomaľuje reprodukciu nádorových buniek. Jedná šálka malých semienok obsahuje 7 gramov vlákniny a až 30 percent odporúčanej dennej dávky vitamínu C.

Fotogaléria


Tagy:
potraviny zdravie stravovanie muži

09.08.2020  |  Foto: gettyimages.com  |  Autor: © Zoznam/pp

Ďalšie články

Feminity.sk

Diskusia