Najväčšie CHYBY pri varení, ktoré bránia chudnutiu: Odstráňte nenápadné zlozvyky v kuchyni!

11.03.2020

Snažíte sa schudnúť, no ručička na váhe nie a nie ísť dole? Držíte diétu, cvičíte a stále nevidíte žiadne výsledky? Možno je na čase, aby ste sa zamysleli, kde robíte chybu. Problém totiž môže byť v spôsobe, akým pripravujete jedlo.

Snívate o peknej postave a robíte pre to všetko. Zdravo sa stravujete, cvičíte a výsledky stale nevidíte. V prvom rade by ste si mali uvedomiť, že chudnutie je zdĺhavý proces. Neschudnete zo dňa na deň.

Čítajte tiež: Jedinečný trik ako odstrániť povlak a zubný kameň: Táto RASTLINA sa postará o ústne zdravie!

Bežnými chybami, prečo nemôžete schudnúť je, že hladujete, ste dehydrovaní, alebo spíte málo. Ďalším dôvodom môže byť spôsob, akým jedlo pripravujete, ako sa píše na medicaldaily.com. Príprava jedla je totiž rovnako dôležitá ako samotné cvičenie. Keď budete intenzívne navštevovať posilňovňu, držať diétu, bude to mať len malý účinok, ak budete variť nezdravo. Možno robíte práve túto chybu, a preto sú kilá stále na vás nalepené!

Najčastejšie chyby pri varení

Príliš veľa oleja

Pri varení obľúbených jedál používate príliš veľa oleja. I keď je olivový olej zdravý, neznamená to, že v ňom jedlo musí plávať. V našej strave nepotrebujeme veľa pridaného tuku, nanajvýš iba jednu až dve polievkové lyžice denne. Odborníci na zdravú výživu odporúčajú, aby ste túto dávku neprekračovali, alebo začali používať panvice, ktoré nevyžadujú pridaný olej. Vo vašej kuchyni by nemal chýbať papier na pečenie. Pečené marínované mäso na ňom nevyschne, ani sa nepripáli a vy nebudete musieť použiť ani kvapku oleja.

Používate priveľa omáčok

Aby ste jedlo lepšie dochutili, používate rôzne dochucovadlá, omáčky, smotanu, paradajkové pyré, majonézu, alebo strúhaný syr. Tieto prísady môžu spôsobiť, že nedokážete schudnúť. Možno pokrm bude lepšie chutiť, no v jedle nahromadíte zbytočne veľa kalórií a soli. Soľ zvykne v tele zadržiavať vodu. Ak už bez omáčok nedokáže žiť, obmedzte aspoň ich množstvo. Aj kávová lyžička postačí, aby ste zvýraznili chuť jedla. Radšej však použite potraviny s nízkym obsahom tukov a kalórií, napríklad tvaroh, biely jogurt. Dajte prednosť bylinkám a koreninám, ktoré dodávajú arómu a chuť s oveľa menším počtom kalórií.

Veľké množstvo proteínu

Konzumácia hydiny, rýb a morských plodov pomáha pri znižovaní hmotnosti. Často sa však stane, že potravín s vysokým obsahom bielkovín zjeme viac, ako telo skutočne potrebuje, na úkor nízkokalorickej zeleniny bohatej na výživné látky. Ženy by mali zjesť za deň bielkoviny vo veľkosti dlane, muži si môžu dopriať o niečo viac mäsa. Znížte porciu proteínu a zjedzte viac zelenej zeleniny.

Fotogaléria


Tagy:
potraviny varenie zdravie jedlo chudnutie

11.03.2020  |  Foto: gettyimages.com  |  Autor: © Zoznam/pp

Ďalšie články

Feminity.sk

Diskusia