Jednoduché zmeny, veľké výsledky: 7 návykov, vďaka ktorým kilá pôjdu rýchlo dole

09.01.2020

Po vianočných sviatkoch je téma chudnutia viac ako aktuálna. Netreba sa týrať a odriekať si, zhodené kilá sa aj tak o chvíľu vrátia. Zmeňte stravovacie návyky a efekt bude dlhodobý!

Najdôležitejšie je osvojiť si niektoré správne stravovacie návyky a držať sa ich bez toho, aby sme museli obmedziť niektoré konkrétne druhy jedla. Účastníci zo štúdie o dôležitosti stravovania a stravovacích návykov, ktorí ich dodržiavali podľa pokynov, stratili po 12 týždňoch v priemere 3,1 kg. Najdôležitejšie je, že sa u nich znížilo riziko cukrovky a srdcových chorôb. Ktoré návyky by ste mali dodržiavať?

Čítajte tiež: Majú papierové vreckovky od hygieny ďaleko? Takto dopadli v spotrebiteľskom TESTE!

1. Vypite denne 9 pohárov vody

V prvom rade by ste si mali vypiť pohár vody 30 minút pred každým jedlom. Druhou zásadou je vypiť počas dňa 12 pohárov čistej vody u mužov a 9 pohárov vody u žien. Toto vás udrží hydratovaných po celý čas a pomáha vám zbaviť sa toxínov, ktoré sú pri chudnutí veľkými nepriateľmi. Okrem toho budete cítiť menší hlad. 

2. Nebojte sa avokáda

Čierna fazuľa, ružičkový kel, avokádo, brokolica, jablká a mrkva obsahujú špeciálnu zložku, ktorou je rozpustná vláknina. Ich konzumácia nie je dobrá iba na to, aby ste sa dostali do formy, ale pre zdravie všeobecne. Znižujú riziko cukrovky a srdcových chorôb. Jedna štúdia zistila, že s každými prijatými 10 gramami tejto vlákniny sa telesný tuk znižuje o 3,7%. Denne sa odporúča jej príjem v objeme 25-38 gramov.

3. V reštaurácii si sadajte chrbtom k pultu s jedlom

Vyzerá to jednoducho, ale väčšina z nás to pravdepodobne nerobí. Je však dokázané, že ak sa dlho pozeráme napríklad na dobre vyzerajúci zákusok, naša túžba po ňom sa zvyšuje. Preto je lepšie posadiť sa v reštaurácii alebo v kaviarni tak, aby sme na žiadne „pokušenie“ nemali výhľad. 

4. Prijímajte dostatok vitamínu D

Slnečné svetlo má na chudnutie pozitívny vplyv. Dôvodom je práve vitamín D, tzv. slnečný vitamín. Štúdia všímajúca si 4 659 žien po dobu štyroch rokov ukázala, že vyššie hladiny tohto vitamínu boli spojené s nižším prírastkom na váhe. Ak nemáte dostatok slnečného svetla, užívajte výživové doplnky, ktoré ho obsahujú. Počas dní, keď je vonku dostatok slnečného svetla, postačí stráviť na slnku 10 až 15 minút denne.

5. Doprajte si pestrú stravu

Máme tendenciu strácať záujem o konkrétnu príchuť, preto po konzumácii veľkého jedla máme stále priestor na dezert. Ak sa chcete vyhnúť prejedaniu, je lepšie dopriať si menšie porcie rôznych jedál, aby ste si mohli vychutnať rôzne chute. Vždy použite malý tanier. Dobrým príkladom môžu byť turecké raňajky, ktoré majú aj špeciálny názov Kahvalti. Pozostávajú asi z 20 druhov jedla servírovaných na malých tanieroch. 

6. Vidličku alebo lyžičku medzi sústami odložte

Naučte sa jesť pomaly. Je to veľmi dôležité. Mozog dostáva signál o sýtosti zhruba po 20 minútach. Skúste po každom súste na chvíľku odložiť lyžičku či vidličku, pomôže vám to predĺžiť čas jedenia a zabráni v chuti jesť viac, než je naozaj treba.

7. Rozdeľte si s niekým porciu

Rozdeliť si jedlo s priateľom je dobrý trik, keď sa snažíte jesť menšie porcie. Stačí objednať jedno jedlo pre oboch a požiadať o 2 malé taniere. Ak nebudete hltať, ako keby ste nejedli dva dni, ale vynasnažíte sa jedlo vychutnať, pocit sýtosti sa dostaví. A dostaví sa najmä dobrý pocit, že ste pre seba niečo urobili.

Tip na vyvážené raňajky

Vypite aspoň pohár vody a po ňom si doprajte raňajky, ktoré vás zasýtia a dodajú dostatok živín. Základom sú ovsené vločky zaliate vodou alebo bielym jogurtom, ku ktorým pridáte nasekané orechy, chia semienka, sušené slivky, banán a trochu škorice. Ak si potrpíte na sladkú chuť, pokojne primiešajte lyžičku medu. Vhodné je pripraviť si ovsené vločky večer a na noc ich dať do chladničky, kde budú mať čas napučať a zmäknúť.

Fotogaléria


Tagy:
stravovanie strava chudnutie návyky

09.01.2020  |  Foto: gettyimages.com  |  Autor: © Zoznam/az

Ďalšie články

Feminity.sk

Diskusia