Krajšia pleť vďaka prírodným antioxidantom: Potraviny, po ktorých opekniete

04.05.2019

Zelený čaj, kurkuma, červené ovocie, sušené ovocie, semienka, najmä tie ľanové, celozrnné potraviny a horká čokoláda - to je sedem potravín, ktoré okrem toho, že prospievajú nášmu zdraviu, môžu prispieť aj ku kráse našej pleti. Vďaka silným antioxidačným účinkom jej dodávajú mladší vzhľad.

Všeobecne platí, že pleti prospieva výživa bohatá na vitamíny a antioxidanty a škodí jej strava s vysokým obsahom rafinovaných sacharidov, mliečnych výrobkov a údenín, píše taliansky denník La Repubblica.

Čítajte viac: Krémujete si pokožku každý deň? Ani len netušíte, aké to môže mať dôsledky!

„Tmavá čokoláda je bohatá na polyfenoly, ktoré pôsobia ako antioxidant a bojujú proti voľným radikálom,“ uvádza expertka na dermatológiu a kozmetiku Maria Teresa Vivianová.

Čítajte viac: Doprajte si dokonalú regeneráciu: Tip na peeling, ktorý oživí a vzpruží pokožku!

Celozrnný chlieb či celozrnné cestoviny obsahujú vitamín E. Zelený čaj je zasa bohatý na polyfenoly, zvlášť na epigalokatechín galát s protinádorovým a protizápalovým pôsobením. Má priaznivý vplyv na obeh krvi vo vlásočniciach a môže byť používaný na prirodzené rozjasnenie okolia očí vďaka pôsobeniu vitamínu K. Pri vitamíne K však nastáva problém, pretože je ťažko vstrebateľný a rozpustný iba v tukoch. Expertka preto radí dopĺňať ho prostredníctvom konzumácie olivového oleja, avokáda či lososa. „Aktivujú“ ho tiež teplé jedlá, ako je zeleninová polievka alebo vajcia.

Okrem živín pleť pomáha udržiavať aj pravidelná starostlivosť, ktorá sa líši v závislosti od veku. Ľudia s akné by sa mali vyhnúť rafinovaným sacharidom, obmedziť spotrebu mliečnych výrobkov, nekonzumovať potravinové doplnky určené pre športovcov a energetické nápoje. Zápalové prejavy na koži účinne zmierňuje napríklad kurkuma.

V dospelom veku je ideálne konzumovať stravu bohatú na vitamín E. Je vhodné konzumovať mandle, avokádo a špenát. Nezabúdajte ani na vitamín C, ktorý nájdete predovšetkým v kivi, jahodách, jablkách a paprikách. Vynikajúce sú tiež omega-3 mastné kyseliny obsiahnuté v rybách a karotenoidy, na ktoré sú bohaté mrkva, tekvica a marhule. Do stravy zaraďte aj antioxidant lykopén, obsiahnutý v paradajkách či červených grapefruitoch. Tieto potraviny stimulujú tvorbu kolagénu. Zrelú pleť vystavenú slnku chráni luteín a zeaxantín, ktoré zabraňujú vzniku stareckých škvŕn. Nachádzajú sa v kivi, vajciach, špenáte a cuketách.

Fotogaléria


Tagy:
pleť zdravé potraviny

04.05.2019Ilustračné   |  Foto: Gettyimages.com  |  Zdroj: ČTK

Ďalšie články

Feminity.sk

PlniElanu.sk

Diskusia