Preceňovaná CITRÓNOVÁ voda: OTRAVA a poškodené zuby po jej VYPITÍ sú často PREHLIADANÉ!

Zdroj: gettyimages.com
26.06.2022

U mnohých sa citrónová voda už dávno udomácnila a je súčasťou pitného režimu. Je však načase spoznať aj jej odvrátenú stránku a dať ruku na srdce: nejde o žiadny veľký liek, ktorý nás zbaví zdravotných problémov.

To, že by sme mali denne vypiť minimálne 2 litre vody, nie je ani zďaleka novinkou. Ale priznajme si, že čistá je tak trochu fádna a nudná. Jednoduchý spôsob, ako ju oživiť, je pridať do nej trochu citrónovej šťavy, ako sa píše na livestrong.com

Zdravotné benefity 

Citrónová voda nie je liečivý nápoj, no zdá sa však, že má určité zdravotné výhody. 

Čítajte tiež: Bežný PROBLÉM, ktorý mnohých OKRÁDA o spánok: Toto ROBTE večer a toaleta vás NEZOBUDÍ

1. Pomáha predchádzať dehydratácii 

Voda podporuje dobrú hydratáciu a tým aj optimálne zdravie. Vyplavuje z tela toxíny, dodáva bunkám živiny a pomáha regulovať telesnú teplotu. Na citrónovej vode nie je nič mimoriadne hydratačné. Na druhej strane, ak vám pridaný citrón pomôže vypiť viac ako dva litre denne, získava zdravotné výhody. 

2. Poskytuje niektoré živiny 

Citrón je dobrým zdrojom kyseliny listovej, draslíka a vitamínu C. Folát je vo vode rozpustný vitamín B, o ktorom je známe, že zabraňuje defektom neurálnej trubice počas tehotenstva. Draslík je zase nevyhnutný pre svalovú kontrakciu, funkciu srdca a nervový prenos. Napokon, vitamín C podporuje zdravý imunitný systém a pôsobí ako antioxidant na ochranu pred poškodením, spôsobeným voľnými radikálmi. Tie stoja za vznikom rakoviny, srdcových chorôb a artritídy. 

3. Pomáha pri chudnutí 

Žiadne štúdie nepreukázali priamu súvislosť medzi pitím citrónovej vody a chudnutím alebo zrýchlením metabolizmu a taktiež neexistuje žiadny recept na citrónovú vodu na chudnutie. Neverte teda tvrdeniam, že ak si každé ráno dáte citrónovú ľadovú vodu, kilá pôjdu dole. Pitie väčšieho množstva vody ale môže pomôcť podporiť vaše úsilie, znížiť hmotnosť. Ukázalo sa, že zvýšená spotreba vody je spojená s príjmom menšieho množstva kalórií z nealkoholických nápojov, ako aj z mastných a sladkých jedál. 

Neoverené zdravotné prínosy 

Pravdepodobne ste už čítali o množstve zdravotných výhod pitia studenej alebo horúcej citrónovej vody. Niektoré z týchto benefitov môžu byť spojené s pridaním špecifických prísad, ako je kajenské korenie, zázvor alebo javorový sirup. Ale netreba veriť všetkému, čo sa dočítate. Čo nie je pravda? 

1. Nepomôže vám so stolicou 

Zatiaľ neexistuje žiadny vedecký výskum o vplyve citrónovej vody na zápchu. Neexistuje ani dôkaz, že studená, teplá alebo horúca voda s citrónom ju pomáha zmierniť. Pitie väčšieho množstva vody ale môže byť prirodzeným liekom, ak je tento stav spôsobený dehydratáciou. Popíjanie teplej vody zrýchľuje pohyby čriev. 

2. Citrón nerobí vodu zásaditou 

Naša krv si udržuje pH okolo 7,4, vďaka čomu je zásaditá. Voda má pH 7, čo z nej robí neutrálnu látku, kým citróny majú pH 2 až 3, takže sú kyslé. To znamená, že pridaním citrónovej šťavy do vody bude kyslejšia. V konečnom dôsledku ešte nikto nepotvrdil, že zásadité jedlá sú zdravšie. 

3. Nezvyšuje energiu ani imunitu 

Citrónové, zázvorové a kajenské drinky sa predávajú na zvýšenie energie a podporu imunity. Je teda logické, že niektorí ľudia odporúčajú pridávať túto trojicu do vody aj do čaju. Nie je nič zlé na tom, ak si citrón, zázvor a kajenské korenie dáte do vody, ak máte radi špecifickú chuť. Táto zmes vám však nezlepší zdravie, nezvýši energiu, ani nezbaví telo toxínov. Samozrejme, citróny obsahujú vitamín C, ktorý je dobrý na imunitu. Museli by ste vypiť šťavu zo štyroch alebo piatich citrónov, aby ste dostali dennú hodnotu odporúčaného príjmu vitamínu. 

Temná stránka citrónovej vody

Citrónová voda je väčšinou zdravý nápoj, ale môže spôsobiť aj problémy. 

1. Predstavuje riziko otravy 

Rovnako ako u iných produktov, nezabudnite citróny pred použitím umyť. Nepite vylúhovanú vodu, ktorá je vystavená slnku dlhšie ako dve hodiny, pretože to zvyšuje riziko rastu baktérií. 

2. Môže poškodiť zubnú sklovinu 

Citrónová šťava je kyslá, čo pri vysokých dávkach môže byť zlá správa pre zuby. Hrozí im totiž erodácia skloviny, zuby budú citlivé, žlté a budú mať sklon k tvorbe kazov a dokonca k vypadávaniu. Preto je dôležité zriediť citrónovú šťavu s veľkým množstvom vody a piť ju aj čistú. 

Zaujme vás: SPRCHA pred ľahnutím do POSTELE je ZLÝ nápad: Po tomto zistení to už NEBUDETE robiť!

3. Častejšie návštevy toalety

Tento vedľajší účinok môže byť prínosom alebo nevýhodou v závislosti od vášho zdravia a životného štýlu. Ak pitie citrónovej vody znamená, že prijmete viac vody ako normálne, môže to viesť k tomu, že budete musieť častejšie chodiť na toaletu. 

Kedy a ako často piť citrónovú vodu? 

Ak sa pre ňu rozhodnete, môžete ju piť ráno, večer alebo kedykoľvek počas dňa. Niektorí ľudia tvrdia, že citrónová voda im pomáha prebudiť sa a cítiť sa sviežo. Iní zistili, že horúca voda s citrónom ich upokojuje a pomáha im zaspať, ak si ju dajú večer. Je tiež úplne v poriadku piť ju pred, počas alebo po tréningu. Nespoliehajte sa však na to ako na zdroj elektrolytov. Ak sa pri cvičení silno potíte, je lepšie siahnuť po športovom nápoji. 

Fotogaléria


Tagy:
zdravie citrónová voda

26.06.2022  |  Foto: gettyimages.com  |  Autor: © Zoznam/pp

Ďalšie články

Recepty

Feminity.sk

Špuntík

Diskusia