Chcete ZLIKVIDOVAŤ TUK na bruchu? O takomto ČASE by mali cvičiť ženy, ak chcú VÝSLEDOK!

Zdroj: gettyimages.com
25.06.2022

Pravidelné cvičenie je jedna z najúčinnejších foriem boja proti civilizačným chorobám a nadváhe. Ideálne je, ak sa hýbete aspoň štyrikrát do týždňa. Jedno pohlavie by však malo cvičiť ráno, druhé večer!

Výskum ukázal, že ženské pohlavie dokáže lepšie spaľovať tuky v skorých hodinách, zatiaľ čo muži majú viac úžitku z večerného cvičenia. Odborníci zistili, že poriadna ranná rozcvička je dobrá pre ženy, ktoré chcú spáliť tuk a zhodiť nechcené centimetre na bruchu. Podľa nich im ranné cvičenie pomáha aj znížiť krvný tlak, ako sa píše sa to blog.frontiersin.org. Štúdia bola publikovaná v časopise Frontiers in Psychology

„Zdá sa však, že mužskému krvnému tlaku a hladinám zlého cholesterolu a ich schopnosti spaľovať tuk, viac prospieva večerné cvičenie,“ zhodujú sa vedci.

Čítajte tiež: Čo o vás hovorí TVÁR: Títo ľudia sú vnímaní ako AGRESÍVNEJŠÍ, patríte medzi nich?

Ukázalo sa, že mužské pohlavie sa tiež cíti menej unavené cvičením pred večerou, ako pred raňajkami. 

Menej tuku vďaka rannému cvičeniu 

Štúdia sa zamerala na 27 žien a 20 mužov, ktorí cvičili štyrikrát týždenne. Približne polovica tak robila medzi 6:00 a 8:30, zatiaľ čo zvyšok medzi 18:30 a 20:30.

„Hoci ranné aj večerné cvičenie poskytuje ženám významné zdravotné a výkonnostné výhody, tie, ktoré chcú zhodiť brušný tuk a znížiť krvný tlak, by mali cvičiť ráno,“ konštatoval vedúci štúdie doktor Paul Arciero.

Výskum, ktorého sa zúčastnili ľudia s relatívne dobrou kondíciou vo veku 25 až 55 rokov, zistil, že ženy, ktoré ráno cvičili, stratili v priemere 10 percent tuku na bruchu. To je o 7 percent viac ako ženy, ktoré cvičili večer. Ranné vtáčatá ženského pohlavia celkovo neschudli, stratili hlavne brušný tuk, ktorý sa môže obaliť okolo vnútorných orgánov tela a je zdraviu škodlivý. Výraznejšie sa im aj znížil krvný tlak v porovnaní s večernou skupinou cvičiacich. 

Aj večerné cvičenie zaberá 

Útechou pre ženy, ktoré cvičia neskôr je, že pozorované ženské pohlavie, ktoré cvičilo večer, malo lepšiu silu hornej časti tela, keď boli požiadané, aby zdvíhali závažia. Muži nepreukázali žiadny rozdiel vo fyzickom výkone podľa toho, či cvičili skôr alebo neskoro večer. Boli však výrazne menej unavení, keď cvičili vo večerných hodinách, mali nižší krvný tlak a z analýzy ich dychu sa ukázalo, že spaľovali viac tuku. 

Zaujme vás: DERMATOLÓGOVIA upozorňujú na konzumáciu tohto JEDLA: ZMENA na pleti ako ODMENA!

Prospieva všetkým

Všetci skúmaní muži a ženy boli požiadaní, aby cvičili štyrikrát týždenne počas 12 týždňov. Zahŕňalo to jedno cvičenie s odporom, strečing, ako je joga alebo pilates a tréning v šprinte, čo znamenalo, že plávali alebo behali na bežiacom páse po dobu 35 minút. Väčšina sedení trvala hodinu, aj keď na testovanie vytrvalosti boli zahrnuté aj dlhšie aeróbne cvičenia ako bicyklovanie alebo veslovanie. Všetci v štúdii dostali fixnú diétu počas 12 týždňov, takže konzumácia jedla neovplyvnila výsledky.

Je dobre známe, že cvičenie ovplyvňuje pohlavia rozdielne, najmä, pokiaľ ide o tuk. Svoju úlohu môžu zohrávať aj ženské hormóny a kontrastné cirkadiánne rytmy. Štúdia odhalila, že cvičenie vo všeobecnosti prospievalo všetkým, ktorí sa zúčastnili výskumu, bez ohľadu na to, kedy to robili. I napriek tomu výskumníci naznačujú, že ženy by mali cvičiť ráno, aby stratili tuk, ale večer, ak chcú zlepšiť svalovú silu. 

Fotogaléria


Tagy:
zdravie cvičenie

25.06.2022  |  Foto: gettyimages.com  |  Autor: © Zoznam/pp

Ďalšie články

Recepty

Feminity.sk

Špuntík

Diskusia