ZOBUDILI ste sa nečakane uprostred noci? TRIKY, ako opäť zaspať čo NAJRÝCHLEJŠIE!

01.12.2021

Zobudiť sa v noci skôr, ako vám zazvoní váš "obľúbený‘" budíček, je zvyčajne veľmi nepríjemné. Môže za to pohár vína pred spaním, nesprávna teplota v miestnosti či príliš veľká tma v izbe? Príčin môže byť niekoľko. Týchto 6 tipov vám pomôže vrátiť sa späť ku kvalitnému spánku.


Nekontrolujte čas

Keď sa v noci prebudíte, prvé, čo vás napadne, je pozrieť sa, koľko je hodín. Doktor Michael Breus povedal pre Business Insider, aby ste sa práve tomuto vyhli. Úzkosť zo sledovania hodín a počítania, koľko ešte ostáva do zazvonenia budíka, vás udrží dlhšie v bdelom stave a tým vám zabráni zaspať, ako sa píše na thesun.co.uk. Na hodinky sa radšej nepozerajte.

Čítajte tiež: Vysoký CHOLESTEROL doslova VYPLAVÍ z tela von: Bežné OVOCIE odstráni tukové látky!

Záchod počká

Ak sa zobudíte práve na to, že vám treba na záchod, najlepším trikom je ostať v posteli. Ak opustíte svoju teplú posteľ, a začnete sa pohybovať, vaše srdce začne pumpovať viac krvi do tela. Vyššia srdcová frekvencia zabraňuje zaspávaniu. Ostaňte preto v posteli a tým, v pokoji, rýchlejšie zaspíte.

Alkohol nie je dobrý nápad

Pohárik vína pred spaním nie je prospešný pre spánok, ako tvrdia odborníci. Alkohol blokuje tryptofán, teda aminokyselinu, ktorá napomáha spánku, aby sa dostala späť do mozgu.

Profesor Malcolm von Schantz z University of Surrey hovorí: "Alkohol má zvláštny účinok v tom, že uľahčuje zaspávanie, ale sťažuje udržať plnohodnotný spánok, a to ovplyvňuje jeho kvalitu."

Znížte teplotu

Vyhriata spálňa je síce lákavá, ale v skutočnosti narúša spánok. Doktor Neil Stanley, bývalý predseda The British Sleep Society, hovorí, že optimálna teplota pre dobrý spánok je 18°C a menej. Ak sa nachádzate v miestnosti, ktorá je príliš teplá, telu to spôsobí narušenie spánku. Na zaspanie potrebujete stratiť približne 1°C vnútornej telesnej teploty, ktorá sa pohybuje okolo 37°C .

Namiesto kúrenia cez noc radšej použite periny, prikrývky a vzdušné posteľné bielizne, ktoré pomáhajú regulovať telesnú teplotu.

Upokojte svoju myseľ

Myšlienky vedia byť častokrát veľmi "hlučné". Najmä pred spánkom môžu byť veľkým problémom. Preto ich treba utíšiť.

The National Sleep Foundation odporúča meditovať: "Naučiť sa utíšiť svoju myseľ môže byť užitočná zručnosť pri zvládaní stresujúcich situácií počas dňa , ako aj pri zaspávaní v noci.‘‘

Na začiatok stačí pár minút pokojného sedenia a sústredenia sa na nádych a výdych. Odporúčajú tiež cvičiť. Ľudia, ktorí cvičia, majú tendenciu rýchlejšie zaspať. 

Povedzte‘‘ nie ‘‘domácim miláčikom v posteli

Ak spíte s vašim domácim miláčikom v posteli, robíte zrejme chybu. Maznáčikovia bránia spánku nielen pohybom či vrtením, ale aj vypadávaním srsti. Taktiež to zhoršuje alergiu a astmu u ľudí, ktorí ňou trpia.

Fotogaléria


Tagy:
zdravie spánok prevencia

01.12.2021  |  Foto: gettyimages.com  |  Autor: © Zoznam/Linda Ľalíková

Ďalšie články

Feminity.sk

Špuntík

Diskusia