VIDEO Účinná TECHNIKA, ktorá vás ZACHRÁNI počas LOCKDOWNU: Odstráni STRES za pár minút!

29.11.2021

Cítite stres alebo úzkosť? Máte pocit, akoby vám srdce išlo vyskočiť z hrude? Neviete sa sústrediť? Vyskúšajte SOS techniku s názvom "The Butterfly Hug", ktorá vám môže pomôcť zmierniť príznaky takmer okamžite!

Náš mozog je veľmi zložitý orgán. Rozdeľuje sa na dve hemisféry - na ľavú a pravú a taktiež na laloky -  predný, parietálny, spánkový a okcipitálny lalok. Všetky majú svoje vlastné jedinečné funkcie. Aby sme sa cítili pokojne, naše mozgy musia byť synchronizované - prietok krvi v našom mozgu by mal byť rovnomerne rozložený medzi ľavú a pravú hemisféru.

Čítajte tiež: ZLOZVYK, ktorý vedie k ZMENE funkcie močového mechúra: ČASTÉ chodenie na záchod ako PROBLÉM!

Trauma v mozgu

Keď sa cítime príliš vystresovaní alebo máme úzkosť, prietok krvi v našom mozgu smeruje do nášho emocionálneho mozgu (amygdala), ktorý sa nachádza hlboko v našom podkôrovom mozgu. To môže spôsobiť značné problémy. Ak je všetok prietok krvi v našom mozgu nasmerovaný do nášho emocionálneho mozgu, môže byť pre nás veľmi ťažké robiť dobré rozhodnutia a sústrediť sa.

Stresory, náročné životné udalosti a traumy majú potenciál spôsobiť, že pociťujeme príznaky úzkosti. Závažnosť symptómov úzkosti sa môže u každého líšiť v závislosti od konkrétnej situácie, histórie alebo úrovne traumy. Niektorí jedinci môžu pociťovať príznaky úzkosti tak závažné, až môžu viesť k vážnejším problémom duševného zdravia.

Existuje jedna technika, ktorá nám môže skutočne pomôcť uvoľniť sa a upokojiť symptómy úzkosti, ako sa uvádza na popsugar.co.uk.  „The Butterfly Hug“ vyvinuli psychológovia, pričom bola pre tých, ktorí prežili hurikán Pauline v Mexiku v roku 1998. Zistilo sa, že bola obzvlášť účinná u tých, ktorých sa táto katastrofa nejakým spôsobom dotkla.

Najlepšie na tom je, že ide o veľmi jednoduchú metódu, ktorú môže ktokoľvek vyskúšať v pohodlí svojho domova. Hodí sa obzvlášť teraz, v tomto náročnom období počas lockdownu, ktorý môže u mnohých vyvolávať stres, depresie a nepokoj.

Ako na to?

  1. Prekrížte si ruky a obtočte palce jeden o druhý.
  2. Majte palce položené na jamke medzi kľúčnymi kosťami.
  3. Poklepávajte v tejto polohe raz jednou, následne druhou rukou.
  4. Počas techniky dýchajte do brucha, ako by ste nafukovali balón.
  5. Sústreďte sa len na dýchanie, nemyslite na nič - keď aj myšlienky prídu, nechajte ich samé odísť. Môžete mať pri tom zatvorené oči. 
  6. Celé to má trvať 2-3 minúty, prípadne to robte dovtedy, kým nepocítite úľavu. 

VIDEO: youtube.com/TYISupportGroup

Netreba však zabúdať na to, že táto technika nerieši koreň problému. Nejde o náhradu odbornej pomoci. Poslúži predovšetkým na okamžité zmiernenie symptómov.


Tagy:
relax zdravie stres

29.11.2021  |  Foto: gettyimages.com  |  Autor: © Zoznam/Janka

Ďalšie články

Feminity.sk

Špuntík

Diskusia