7 zásadných ZMIEN na tele, ku ktorým dochádza na JESEŇ: S týmito ťažkosťami treba rátať!

17.11.2021

Jeseň neznamená len kratšie dni a málo slnka. Chladné dni vplývajú na naše fyzické aj duševné zdravie. Niektorí zmeny nepocítia, no sú aj takí, ktorých nepríjemne zaskočia.

Zmeny počasia prinášajú zmeny na tele aj duši, ako sa uvádza na brightside.me. Suchá pokožka, zlá nálada, padajúce vlasy. To nie je všetko. Čo sa deje s naším telom počas jesene a čo sa s tým dá robiť?

Čítajte tiež: Úžasný TRIK, ako PRIPRAVIŤ pečené zemiaky BEZ rúry: CHUTNEJŠIE a s výživnými látkami!

1. Pokožka je suchá

Jedným z najväčších dopadov jesene na naše telo je suchá pokožka. Podľa dermatológov, každá zmena teploty pôsobí na náš systém ako šok, narúša typickú chemickú rovnováhu a spôsobuje vysušenie kože. Príchod jesene nie je výnimkou. Pokožku vyživíte tak, že budete piť dostatok tekutín a konzumovať potraviny s vysokým obsahom vody. Nezabudnite použiť aj krémy, ktoré jej dodajú potrebnú hydratáciu.

2. Vlasy strácajú na kvalite a vypadávajú

Počas jesene je vypadávanie vlasov normálne. Ako opadáva lístie, padajú aj vlasy. Niektorí experti sa domnievajú, že dôvodom je evolučný pozostatok našich predkov. Počas leta totiž potrebovali chrániť pokožku hlavy pred UV žiarením, a tak ich hlava zarastala. Akonáhle už ochrana nebola potrebná, začali vypadávať. Aby boli vlasy počas jesene zdravé, musíme ich udržiavať hydratované. Mali by sme sa tiež vyhýbať oplachovaniu príliš horúcou vodou a pravidelne si masírovať pokožku hlavy.

3. Chce sa vám dlhšie spať

Počas jesene si môžete všimnúť, že máte potrebu spať viac ako predtým. A existuje na to aj vysvetlenie. Úbytok denného svetla na jeseň ovplyvňuje cyklus spánku a bdenia. Čím menej sme počas dňa vystavení slnku, tým viac sa cítime unavení a vyčerpaní. Snažte sa užívať si slnečné lúče vždy, keď to pôjde. Doprajte si odpočinok, určite vám to neublíži.

4. Konzumujete viac energeticky výdatných potravín

Jeseň signalizuje koniec leta a príchod zimy, takže náš mozog vysiela signály do tela, aby zvýšilo svoju inzulínovú rezistenciu. Naše telo začína ukladať tuk, aby sa mohlo pripraviť na zimu a prežiť chladnejšie teploty. Takže, ak teploty začnú klesať, začneme túžiť po ingredienciách s vysokým obsahom sacharidov a tukov. Aby ste predišli zbytočnému prejedaniu sa, mali by ste zostať čo najviac aktívni a kontrolovať, čo konzumujete. Vyhnete sa tak zdravotným problémom.

5. Ak trpíte úzkosťou, zaznamenáte nárast symptómov

Prechod z leta na jeseň môže ovplyvniť našu náladu a pohodu. Odborne sa tento stav nazýva sezónna afektívna porucha. Počas sychravých mesiacov môže podľa odborníkov u niektorých ľudí narastať úzkosť. Ak sa počas tohto obdobia začnete cítiť na dne, venujte sa outdoorovým aktivitám a užite si slnečné lúče čo najviac. Dodajú vám energiu a vitamín D. Ten hrá obrovskú úlohu pri regulácii nálady a je skvelým liekom na depresiu.

6. Jesenné slnko by vám mohlo poškodiť zrak

Oči si netreba chrániť len v lete, aj jesenné slnko môže pre ne znamenať veľké nebezpečenstvo. Príchod tohto ročného obdobia prináša málo slnka a svetla, čo zvyšuje celkové množstvo UV žiarenia, ktorému sú naše oči vystavené. Extrémne vystavenie môže spôsobiť vážne očné stavy, ako je fotokeratitída. Chráňte si preto oči slnečnými okuliarmi.

7. Telo sa stáva náchylné na chrípku

Jeseň je obdobím medzi letom a zimou, počas ktorého sa mení počasie a tiež teplota. Táto zmena vytvára priaznivé prostredie pre chrípku a iné vírusy. Podľa odborníkov bývajú ľudia na jeseň najviac chorí. Aby ste sa vyhli sezónnym chorobám, dodržujte správnu hygienu, umývajte si často ruky, jedzte veľa ovocia a zeleniny a nezabúdajte na pohyb.

Fotogaléria


Tagy:
jeseň zdravie telo prevencia

17.11.2021  |  Foto: gettyimages.com  |  Autor: © Zoznam/pp

Ďalšie články

Feminity.sk

Špuntík

Diskusia