Zvláštny JAV počas SPÁNKU, ktorý vás môže ZOBUDIŤ: STÁVA sa to aj vám?

28.10.2021

Niekomu môže kýchanie v spánku pripadať ako zvláštnosť. Pre iných je to bežný jav. Prečo majú niektorí ľudia v noci taký aktívny nos? Lekár vysvetľuje, ako môžete kýchať v spánku, prečo sa to deje a čo môžete urobiť, aby ste to zastavili.

Kýchanie v spánku sa objavuje v jeho najskorších fázach.

Keď vstúpite do najhlbšej fázy spánku, schopnosť kýchať nemáte,“ približuje lekár Eric Asche z newyorskej nemocnice Lenox Hill.

Čítajte tiež: Najhorší NÁPOJ, ktorý zvýši riziko MŔTVICE o 35 percent: Túto tekutinu radšej VYNECHAJTE

Nervy, ktoré spôsobujú kýchanie, sú totiž tiež v pokojovom stave, píše sa na menshealth.com. Podľa Ascheho však nie je úplne vylúčené ani kýchanie v hlbších štádiách spánku.

Niekedy vás môže podráždenie prebudiť z hlbokého spánku a spôsobiť kýchanie. V tej chvíli ste však hore nie kvôli kýchaniu, ale kvôli dráždivosti, ktorá spôsobuje, že kýchate. Je to celkom bežné u ľudí s alergiami alebo pri prechladnutí,“ vysvetľuje.

Čo môže spôsobiť kýchanie v spánku?

Najčastejším vinníkom nočného kýchania sú dráždivé látky v spálni alebo kdekoľvek, kde sa zdržiavate.

Možno by ste mali zvážiť kontrolu a odstránenie environmentálnych spúšťačov, ako je napríklad utieranie prachu na ťažko dostupných miestach či vysávanie, ktoré môžu spustiť kýchanie v skorších štádiách spánku," hovorí Ascher.

Takéto aktivity je lepšie nechať si na ráno alebo na deň. Spúšťačom však nemusí byť iba prach, ale aj látky dráždiace sliznicu nosa – vonné oleje, čistiace prostriedky či chemické látky. V skoršom štádiu spánku môžu byť za kýchaním aj fyzikálne podnety, ako je vlhkosť, teplo a chlad. Pozor na plesne, ktoré robia mnohým ľuďom problémy a ak ich máte v spálni, práve tie môžu byť spúšťačom alergických reakcií v podobe kýchania.

Tipy na elimináciu nočného kýchania

  • Snažte sa zbaviť všetkých známych alergénov v izbe, nezabudnite prekontrolovať plesne.
  • Vymieňajte často posteľnú bielizeň.
  • Počas peľovej sezóny majte počas spánku okná zatvorené, aby ste zabránili vniknutiu dráždivých látok do izby.
  • Pred spánkom sa okúpte alebo osprchujte a nezabudnite ani na vlasy.
  • Ak nič nezaberá, kontaktujte alergológa.

Fotogaléria


Tagy:
zdravie spánok prevencia kýchanie

28.10.2021  |  Foto: gettyimages.com  |  Autor: © Zoznam/az

Ďalšie články

Feminity.sk

Špuntík

Diskusia