Kľúč k DLHOVEKOSTI nespočíva v ŠTÍHLOSTI: Toto je podľa vedcov naozaj DÔLEŽITÉ!

24.10.2021

Je pre nás lepšie byť chudí, alebo mať pár kíl navyše a byť fit? Odborníci v tom majú jasno. Podľa nich ak chceme žiť dlhšie, mali by sme sa venovať najmä fyzickej aktivite.

Táto správa zrejme mnohých poteší. Liek na dlhovekosť je vo fyzickej aktivite, naznačujúvedci!

Čítajte tiež: VIDEO Úžasný TRIK, ako správne skladovať CITRÓNY: Vydržia vám ČERSTVÉ viac ako tri MESIACE

Fyzickou aktivitou k dlhovekosti

Kto by si nechcel užívať život čo najdlhšie? Každý už vie, že to ide len v prípade, keď je človek vo fyzickej aj psychickej forme. Prispieva k tomu zdravá strava, veľa pohybu a optimálna telesná hmotnosť. Je však lepšie trápiť sa diétami, alebo k dlhovekosti nás privedie viac pohybu? Vedci v tom majú jasno. 

Ak sa chcete zamerať na zníženie rizika predčasného úmrtia, zlepšenie fyzickej kondície je účinnejšie, ako snaha o zbavenie sa nadbytočných kíl,“ konštatoval profesor Glenn Gaesser z Arizonskej štátnej univerzity.

Neutrálny prístup je najlepší

Ako sa uvádza na dailymail.co.uk, podľa neho pravidelným pohybom a cvičením znížite aj zdravotné riziká spojené s takzvaným jo-jo efektom. 

U väčšiny ľudí má dodržiavanie diéty len krátkodobý účinok, mnohí z nich po čase priberú naspäť, dokonca mnohým pribudnú ďalšie kilá navyše, s čím súvisí množstvo život ohrozujúcich ochorení,“ vysvetlil Gaesser.

Odborník však neodrádza ľudí od chudnutia. Je presvedčený, že pre zdravie človeka je lepšie prijať takzvaný hmotnostný neutrálny prístup. 

Ak sa prestanete sústrediť na to, že len vďaka diéte sa vám podarí schudnúť a zameriate sa na zlepšenie svojej fyzickej aktivity a kardio-respiračnej kondície, urobíte oveľa viac pre svoje zdravie,“ konštatoval Gaesser.

Ako dodal, je to aj rozumnejšie pri liečbe zdravotných problémov spojených s obezitou.

Je to inak? 

Ich tvrdenia však odporujú štúdii, ktorú toto leto publikovali vedci z Glasgowskej univerzity. Tí sledovali 381 263 dospelých v priebehu 11 rokov. Došli k záveru, že nie je možné mať nadváhu a zároveň byť fit. Z ich výskumu vyplynulo, že tí, ktorých metabolické zdravie bolo v poriadku, ale boli obézni, mali o 22 percent väčšiu pravdepodobnosť, že zomrú ako ľudia s normálnou hmotnosťou. Mali tiež o 18 percent väčšie riziko vzniku srdcového infarktu alebo cievnej mozgovej príhody, o 76 percent väčšiu pravdepodobnosť srdcového zlyhania a štyrikrát väčšiu šancu, že budú trpieť cukrovkou 2. typu. Profesor Gaesser však s nimi nesúhlasí. 

„Aj tuk môže byť fit a aj zdravé telo môže mať všetky tvary aj veľkosti,“ uviedol pre časopis iScience.

Podľa neho žijeme v dobe, v ktorej sú ľudia posadnutí svojou hmotnosťou. Ani sociálne siete v tomto napomáhajú a na piedestál dávajú kult chudosti.

„Nie sme primárne proti chudnutiu, len si nemyslíme, že by práve to malo byť kritérium úspechu v oblasti životného štýlu,“ myslí si Gaesser.

Ako si udržať zdravý životný štýl?

  • Začnite sa zdravo stravovať. Váš jedálniček by mal byť plný zeleniny, ovocia, celozrnných výrobkov, rýb, chudého mäsa, orechov a strukovín.
  • Hýbte sa. Nemusíte sa rovno postaviť na bežeckú dráhu, alebo chodiť do posilňovne. Stačí rezká prechádzka na čerstvom vzduchu aspoň 5-krát do týždňa.
  • Skoncujte so zlozvykmi. Prestaňte fajčiť a piť alkohol.
  • Naučte sa odpočívať. Čítajte, nájdite si koníčky. Meditujte.
  • Doprajte si dostatok spánku. Spite minimálne 7 až 8 hodín.
  • Nezabúdajte sa odmeňovať. Kniha, masáž, víkendový pobyt. Vyberte si niečo, čo poteší vašu dušu aj myseľ.

Fotogaléria


Tagy:
pohyb cvičenie dlhovekosť fyzická aktivita

24.10.2021  |  Foto: gettyimages.com  |  Autor: © Zoznam/pp

Ďalšie články

Feminity.sk

Špuntík

Diskusia