Skrytí ZÁŠKODNÍCI, kvôli ktorým sa neviete VYSPAŤ: Dôvod PREBDENÝCH nocí!

20.10.2021

Nedostatok spánku sa podpíše nielen pod našu náladu. Únava, vyčerpanosť a mrzutosť nie sú tie najlepšie pocity, s ktorými je dobré vstúpiť do nového dňa. Ako však dosiahnuť, aby ste sa dobre vyspali?

Odborníci na spánok tvrdia, že ak sa chcete ráno zobudiť vyspatí a svieži, musíme spať aspoň 8 hodín. Ako ukazujú štatistiky, až 35 percent dospelých spí menej ako 7 hodín za noc, čo má negatívny vplyv na ich zdravie, ako sa píše sa to na brightside.me. Dôvodov môže byť niekoľko. Neprimeraný stres, únava, či večerné prejedanie sa. Existujú však denné návyky, ktoré vám pomôžu zaspať. 

Čítajte tiež: Za SUCHOM v ústach nemusí byť len NEDOSTATOK tekutín: CHOROBA ako prekvapivá príčina!

1. Začnite s večernými rituálmi

Na konci náročného dňa budete pravdepodobne chcieť jediné. Položiť hlavu na vankúš. No je možné, že váš mozog nevypne a vy budete hľadieť do stropu alebo rátať ovečky. V takom prípade vám pomôžu relaxačné večerné rituály. Vďaka nim mozog dostane signál, že je čas na spánok a vy rýchlejšie zaspíte. Môžete si dať teplú sprchu, alebo prečítať dobrú knihu. Vaše večerné rituály nemusia byť komplikované, stačí si vybrať niečo, čo upokojí vašu myseľ a uvoľní vás.

2. Dajte si pozor, aké čaje pijete

Bylinné čaje sú známe svojimi upokojujúcimi účinkami a už roky sa používajú na liečbu nespavosti. A hoci vám harmanček či levanduľa pomôžu oddýchnuť si a dokonca zlepšiť kvalitu spánku, niektoré nápoje pôsobia naopak. Napríklad čierny čaj má vysoký obsah kofeínu a môže spôsobiť nervozitu a nespavosť.

3. Vyberte si správnu prikrývku

Výber tej správnej prikrývky je pre dobrý nočný odpočinok rozhodujúci. Tie, ktoré sú vyrobené z polyesteru sa ľahko perú a ošetrujú, ale nie sú tou najlepšou voľbou. Je to syntetický materiál, ktorý nedýcha a nedovolí telu regulovať teplotu. Pod takouto prikrývkou vám bude príliš horúco a vy sa budete potiť. Dajte radšej prednosť takej, ktorá je vyrobená z vlny. Zahreje vás a zároveň bude vaša pokožka dýchať.

4. Cvičte cez deň

Cvičenie vám pomôže zrelaxovať a zbaviť vás úzkosti a zároveň zlepší spánok. No najlepšie urobíte, ak si zacvičíte ráno alebo v priebehu dňa. Večerné cvičenie môže spôsobiť viac škody ako úžitku a vy budete mať problém so spánkom. Vaša telesná teplota totiž neklesne dostatočne, takže aj keď zaspíte, v noci sa budete budiť. Ak nemôžete cvičiť cez deň, snažte sa to urobiť najmenej 4 hodiny pred tým, ako sa uložíte na spánok.

5. Nevynechávajte raňajky

Raňajky sa z určitého dôvodu nazývajú najdôležitejším jedlom dňa. Aj keď sú rána pre vás náročne a vy sa nestíhate najesť, nerobte to. Odmietanie raňajok ovplyvňuje hmotnosť, schopnosť koncentrácie, ale aj kvalitu spánku. Ľudia, ktorí pravidelne vynechávajú raňajky, majú väčšiu pravdepodobnosť, že budú zle spať a prebúdzať sa vyčerpaní.

6. Nenoste nesprávne pyžamo

Niektoré pyžamá sú príliš teplé a zbytočne vás prehrievajú. Človek lepšie spí vtedy, keď je jeho telesná teplota mierne znížená. Ak neviete spať nahí, zvoľte pyžamo z priedušných tkanín, ako je ľan alebo bavlna.

7. Koberec v spálni radšej nie

Koberce môžu zútulniť každú izbu, ale mať ich pri posteli nie je najlepšia voľba, pokiaľ ide o dobrý nočný odpočinok. Ľahko totiž zachytávajú prach a roztoče, čo z nich robí perfektnú pôdu pre škodlivé baktérie. Štúdie ukázali, že kvalita vnútorného vzduchu je pre váš spánok rozhodujúca a môže dokonca ovplyvniť váš výkon nasledujúci deň.

Fotogaléria


Tagy:
zdravie spánok prevencia

20.10.2021  |  Foto: gettyimages.com  |  Autor: © Zoznam/pp

Ďalšie články

Feminity.sk

Špuntík

Diskusia