Bežná RELAXAČNÁ technika DOKÁŽE viac, ako sa predpokladalo: ZMENA v MOZGU!

10.10.2021

Mnohým pomáha so zvládaním stresu. Sú oddýchnutí a viac v "kľude". Ak ste si mysleli, že toto je jediné, čo meditácia spôsobuje, ste na omyle. Má oveľa väčšiu silu, ako si mnohí myslia.

Výskum, ktorý bol publikovaný v Brain Sciences odhalil, že druh meditácie, pri ktorej sa vedomie zameriava na pocity a myšlienky, odohrávajúce sa v mysli človeka, mení mozgovú aktivitu človeka. Viac sa sústredí a robí menej chýb, ako sa píše na sciencedaily.com.

Čítajte tiež: NETYPICKÝ prejav na NOHÁCH ako ZNAMENIE: Takto sa môže UKÁZAŤ vysoký CHOLESTEROL!

Meditácia posilňuje mozog

 „Už po prvom sedení vedomej meditácie sa začnú diať pozitívne zmeny na mozgu,“ konštatoval spoluautor štúdie Jeff Lin.

Ako vysvetlil, pri meditovaní sa ľudia zameriavajú väčšinou na dych, ale táto meditácia je trochu iná. 

„V tejto štúdii sme sa zamerali na meditovanie, ktoré je určené na uvedomovanie si vlastných pocitov, myšlienok a vnemov. Sledovali sme, aký to má vplyv na aktivitu mozgu a schopnosť lepšie rozpoznávať chyby,“ uviedol Lin. 

Ako vysvetlil, pri tejto meditácii sa musíte naladiť do svojho vnútra, venovať pozornosť všetkému, čo sa deje vo vašom tele a aj mysli. 

Cieľom je ticho sedieť a sústrediť sa na to, kam myseľ smeruje bez toho, aby ste sa príliš nechali vtiahnuť do scenérie,“ dodal Lin.

Výskumu sa zúčastnilo viac ako 200 účastníkov. Lin so spoluautormi štúdie zisťovali, ako meditácia ovplyvňuje spôsob, akým ľudia rozpoznávajú svoje chyby a reagujú na ne. Pozorovaní, ktorí nikdy predtým nemeditovali, absolvovali 20 – minútové meditačné cvičenie, zatiaľ čo vedci merali mozgovú aktivitu pomocou elektroencefalografie alebo EEG. 

EEG môže merať mozgovú aktivitu na milisekundy, takže sme získali presné výsledky nervovej aktivity hneď po tom, ako ľudia urobili chyby,“ konštatoval Lin. 

Ako dodal, približne pol sekundy po tom sa objavil určitý nervový signál, ktorý sa nazýva pozitivita chyby a súvisí s vedomým rozpoznaním omylu.

„Zistili sme, že sila tohto signálu bola u meditujúcich oveľa vyššia v porovnaní s tými, ktorá nemali s meditáciou žiadnu skúsenosť,“ vysvetlil Lin.

Aj keď u meditujúcich nedošlo k okamžitému zlepšeniu výkonu, zistenia vedcov ponúkajú sľubný pohľad, čo sa týka potenciálu trvalého meditovania. 

„Naše zistenia sú silnou ukážkou toho, ako 20-minútová meditácia posilní schopnosť mozgu odhaliť chyby a venovať im pozornosť,“ uviedol spoluautor štúdie Jason Moser.

Meditácia sa dlho používa ako relaxačná technika na uvoľnenie. Jej prínosy sú však oveľa väčšie, prináša fyzickú a psychickú úľavu, odbúrava stres, zlepšuje imunitu, zvyšuje kreativitu aj schopnosť učiť sa, znižuje riziko stareckej demencie. Meditácia je v podstate tréning mysle.

Prečo je dobré začať s meditáciou?

  • Uvoľňuje myseľ
  • Znižuje hladinu stresu
  • Poradí si s úzkosťou
  • Zlepšuje kvalitu spánku
  • Znižuje krvný tlak
  • Zlepšuje stav pamäte
  • Podporuje dobrú náladu

Fotogaléria


Tagy:
zdravie mozog meditácia prevencia

10.10.2021  |  Foto: gettyimages.com  |  Autor: © Zoznam/pp

Ďalšie články

Feminity.sk

Špuntík

Diskusia