NETYPICKÝ prejav na NOHÁCH ako ZNAMENIE: Takto sa môže UKÁZAŤ vysoký CHOLESTEROL!

09.10.2021

Ak máte vysoký cholesterol, zvyčajne si to ani nevšimnete. Až dovtedy, kým nezablokuje tepny, ktoré prenášajú krv do životne dôležitých orgánov. Ak k tomu dôjde na nohách, dá o sebe najavo piatimi fyzickými znakmi!

Cholesterol je tuková látka produkovaná pečeňou, ktorá prináša mnoho zdravotných výhod, ako je tvorba hormónov a budovanie bunkových membrán. Vysoký cholesterol znamená, že máte príliš veľa „zlého“ cholesterolu (LDL cholesterol). Pripevní sa k vnútornej strane tepien, čím zvyšuje riziko upchatia, ktoré môže viesť k infarktu!

Čítajte tiež: STRAVA, ktorá PREDLŽUJE život a spomaľuje STARNUTIE: Koža bez PSORIÁZY ako BONUS!

Príznaky na nohách

Keď sa tepny upchajú cholesterolom, často nasledujú prvé varovné signály. Keď dôjde k tomuto zablokovaniu v tepnách, ide o chorobu periférnych artérií (PAD). Podľa Kardiovaskulárneho inštitútu (CIS) sa najčastejšie vyskytuje v nohách, ako sa uvádza na express.co.uk.

Aj keď nemusia existovať žiadne fyzické príznaky, existujú určité prejavy, ktoré boli zaznamenané pri PAD,“ vysvetľuje CIS.

Zatiaľ čo by pacienti s vysokým cholesterolom mali byť pri arteriálnej starostlivosti neustále ostražití, „konkrétne znaky by sa mali riešiť pri najbližšej príležitosti“, ako hovorí zdravotnícky orgán.

Medzi tieto príznaky patria:

  • Bolestivé kŕče v nohách
  • Necitlivosť alebo slabosť v nohách
  • Pomalý rast chĺpkov na nohách
  • Chlad v dolnej časti nohy alebo chodidla na jednej strane
  • Slabý pulz v nohách

Je dôležité poznamenať, že väčšina ľudí nebude mať príznaky vysokého cholesterolu, najmä nie na začiatku. To, či máte problémy s cholesterolom, zistíte až krvným testom.

„Všeobecný lekár vám môže navrhnúť vyšetrenie, ak si myslí, že vaša hladina cholesterolu môže byť vysoká,“ vysvetľuje NHS.

Čo jesť, ak máte vysoký cholesterol?

Je to jednoduché. Stačí sa zdravo stravovať a nezabúdať na fyzický pohyb. Podľa charitatívnej organizácie Heart UK je dobré obmedziť nasýtené tuky a časť z nich nahradiť nenasýtenými. Nasýtené tuky sa nachádzajú v mnohých potravinách, sladkých i slaných, pričom väčšina z nich pochádza zo živočíšnych zdrojov vrátane mäsa a mliečnych výrobkov, ako aj niektorých rastlinných potravín.

Rozhodnite sa pre tieto nenasýtené tuky:

  • Rastlinné oleje - olivový, slnečnicový, kukuričný, repkový, orieškový a semenový olej
  • Avokádo, orechy a semená
  • Tukové nátierky vyrobené z rastlinných olejov, ako je slnečnicový a olivový olej
  • Mastná ryba

„Mastné ryby sú dobrým zdrojom zdravých nenasýtených tukov, konkrétne druhu, nazývaného omega-3 tuky,“ poznamenáva Heart UK.

Fotogaléria


Tagy:
zdravie cholesterol príznaky nohy

09.10.2021  |  Foto: gettyimages.com  |  Autor: © Zoznam/Janka

Ďalšie články

Feminity.sk

Špuntík

Diskusia