Keď pokožka PLAČE: 5 varovných SIGNÁLOV, ktorými vám dá NAJAVO, že treba ZMENIŤ stravu

02.10.2021

Suchá koža, vyrážky, akné, vrásky... Čo sa tým snaží naša pokožka povedať? Možno za tým nie je genetika alebo pribúdajúce roky. Možno trpíte zbytočne a pokožka vám tým dáva najavo SOS.

Ak vás trápi suchá pokožka, či pleť posiata vyrážkami, mali by ste popremýšľať nad tým, či vaše problémy nespôsobuje jedlo, ktoré konzumjete. Je totiž možné, že vo vašom jedálničku chýbajú určité látky, vďaka ktorým by pleť vyzerala lepšie a zdravšie, ako sa píše na thesun.co.uk. Aké sú prejavy nezdravej pokožky a čo jej môže chýbať?

Čítajte tiež: KRUTÁ realita: Kvôli tomuto ženy vyzerajú až o ŠESŤ rokov STARŠIE než muži!

1. Suchá koža, ekzém a psoriáza

Suchá pokožka je najčastejším problémom, s ktorým sa mnohí stretávajú najmä v chladných mesiacoch. V tomto období sme vystavení vetru, dažďu, snehu a sychravému počasiu a pleti chýbajú slnečné lúče. Ukázalo sa, že vitamín D výrazne zmierňuje príznaky kožných porúch, ktoré spôsobujú suchú pokožku, vrátane ekzému a psoriázy. 

„Aby ste sa vyhli jeho nedostatku, jedzte viac vajec, tučných rýb, červeného mäsa a húb,“ konštatoval doktor Stephen Humble, špecialista na omladenie pokožky.

Ako dodal, v prípade, že tieto potraviny nemáte radi, alebo sa málokedy objavujú vo vašom jedálničku, siahnite po vitamínových doplnkoch s vyšším obsahom vitamínu D.

2. Akné a kožná vyrážka

Akné môže byť vyvolané tým, čo jeme. Najmä v chladných mesiacoch naše telo túži po sacharidoch a štipľavých jedlách, ktoré zahrejú. Niektoré potraviny, ako napríklad biely chlieb, cestoviny, biela ryža a cukor zvyšujú hladinu cukru v krvi rýchlejšie. To spôsobuje, že naše telo uvoľňuje viac inzulínu. Jeho nadbytok zase môže spôsobiť, že žľazy produkujú viac kožného tuku, ktorý upcháva póry a spôsobuje akné. Vyhýbaním sa týmto jedlám môžete znížiť riziko vzniku vyrážok.

„Je známe, že zložky ako zinok, vitamíny A a E pomáhajú v boji s vyrážkami. Netreba zabúdať ani na vitamín C, ktorý pôsobí ako silný antioxidant,“ uviedol odborník na výživu Kyle Crowley.

3. Jemné linky a vrásky

Kolagén je proteín, vďaka ktorému naša pokožka vyzerá napnuto. Preto je nevyhnutné udržať jeho produkciu, aby sme dokázali redukovať jemné linky a vrásky. 

„Aj v tomto prípade je vitamín C je dôležitý. Hrá kľúčovú úlohu pri syntéze kolagénu v tele a pomáha dvom enzýmom prolylhydroxyláze a lyzylhydroxyláze stabilizovať a posilňovať molekuly tejto bielkoviny v našom tele,“ uviedol Kyle.

Ako doplnil doktor Humble, netreba zabúdať na minerály, ktoré zohrávajú dôležitú úlohu v boji so starnutím pokožky. 

„Dodať by ste jej mali zinok, meď a selén, koža ich miluje,“ konštatoval. Podľa neho pomáhajú udržiavať metabolické a imunitné funkcie pokožky. Bez nich je náchylnejšia na predčasné starnutie. „Doprajte si citrusové ovocie, kiwi, špenát a brokolicu,“ dodal Humble.

4. Rosacea

Rosacea je veľmi bežný kožný problém, ktorý najčastejšie postihuje nos, líca a bradu. Často sa spája so zdravím čriev a nerovnováhou mikroorganizmov, ktoré v orgáne i na koži žijú. 

„Je známe, že probiotiká a potraviny bohaté na vlákninu podporujú dobré baktérie, ktoré môžu zmierniť príznaky rosacey,“ uviedol Kyle. 

Jesť by ste mali probiotické jogurty, celozrnné cereálie a chlieb a pečivo.

5. Nerovnomerná pleť

Vylúčenie cukru z jedálnička je kľúčovým riešením pre zlepšenie stavu pleti. Pri jeho nadbytku totiž prebieha glykácia. 

„Ide o proces, ktorý nastáva, keď sa cukry v krvi naviažu na bielkoviny v tele a rozložia ich. To má za následok zníženie kolagénu, zrýchlené starnutie pokožky a hyperpigmentáciu,“ vysvetlil Kyle.

Podľa doktora Humbla, ak chcete mať krásnu pokožku, mali by ste vsadiť na stredomorskú stravu. Váš jedálniček by mal byť bohatý najmä na ovocie, zeleninu. Nemali by v ňom chýbať strukoviny, ryby, orechy, semienka a tiež olivový olej.

Fotogaléria


Tagy:
koža zdravie pokožka prevencia

02.10.2021  |  Foto: gettyimages.com  |  Autor: © Zoznam/pp

Ďalšie články

Feminity.sk

Špuntík

Diskusia