Bežné NÁVYKY, ktorými si OSLABUJETE kosti a kĺby: Príčina ich nedostatočnej ohybnosti a BOLESTI

08.09.2021

Mnoho ľudí je presvedčených o tom, že artritída je súčasťou starnutia a v určitej fáze života postihne každého. Samotný vek má síce vplyv na našu hybnosť, no ovplyvňuje ju aj mnoho iných faktorov. Za zlý stav kĺbov môžu aj bežné činnosti!

Zdravie kostí je často zanedbávané a vo vyššom veku môže viesť k nepríjemným následkom. Bolesť kĺbov môže mať rôzne príčiny, najčastejšie je spôsobená úrazom, zlým držaním tela, opotrebovaním, či zápalom. Prejavuje sa citlivosťou v postihnutej oblasti a zníženou hybnosťou.

Čítajte tiež: Vysoký CHOLESTEROL sa môže ukázať nevšedným spôsobom: Znamenie na KĹBOCH!

Vo väčšine prípadov pomôže oddych a farmaká na báze paracetamolu. Ako sa uvádza na timesofindia.indiatimes.com, príčinou môžu byť aj bežné návyky, ktoré vieme sami ovplyvniť. Ak sa im budeme vyhýbať, naše kĺby sa nám poďakujú. Okrem toho, že zmiernime úbytok kostnej hmoty, zlepšíme si aj kvalitu života. S akými činnosťami by sme sa mali rozlúčiť?

Fajčenie

Fajčenie produkuje v telesných tkanivách voľné radikály. Tie nielen poškodzujú pľúca, ale aj samotné kosti. Zabíjajú totiž bunky, ktoré sa podieľajú na budovaní kostí. Ľudia, ktorí fajčia, majú nižšiu úroveň hustoty kostí. Fajčenie tiež zvyšuje produkciu stresového hormónu kortizolu a znižuje produkciu hormónu kalcitonínu. Je známe, že kortizol znižuje kostnú zásobu a naopak kalcitonín ho udržuje. Ak sa vám zlomí kosť, fajčenie spomalí proces hojenia. Je totiž známe, že tento zlozvyk poškodzuje cievy, čo obmedzuje schopnosť tela prenášať kyslík a živiny na miesto zranenia.

Sedavý spôsob života

Ľuďom so sedavým spôsobom života hrozí strata kostnej hmoty. Svalové kontrakcie totiž posilňujú kosti. Cvičenie a pravidelný pohyb by sa preto mal stať súčasťou vášho života.

Priveľa alkoholu

Alkohol tiež zvyšuje produkciu kortizolu vo vašom tele, čo vedie k strate kostnej hmoty. Znižuje tiež hladinu testosterónu a estrogénu v tele. Tieto hormóny sú veľmi dôležité pre zdravie kostí.

Veľké množstvo slaného jedla

Medzi vysokým príjmom soli a nižšou hustotou kostí existuje korelácia. Ako sa zvyšuje príjem sodíka, telo uvoľňuje viac vápnika do moču. Odborníci preto neodporúčajú, aby dospelá osoba prijala viac ako 2 300 miligramov sodíka denne. Niektoré odporúčania hovoria len o 1 500 miligramoch za deň.

Málo slnka

Vitamín D je dôležitý pre udržanie pevnosti kostí. Bez neho sú kosti tenké a náchylné na zlomeniny. Jedným z hlavných zdrojov vitamínu D je slnko a jeho lúče. Keď netrávite dostatok času vonku, môže vám táto živina chýbať. Ak z nejakého dôvodu musíte zostať doma, snažte sa jesť potravu s vyšším obsahom vitamínu D. Patrí sem losos, či vaječné žĺtky.

Fotogaléria


Tagy:
zdravie prevencia kĺby

08.09.2021  |  Foto: gettyimages.com  |  Autor: © Zoznam/pp

Ďalšie články

Feminity.sk

Diskusia