DEODORANTY si aplikujete zbytočne: 10 častých CHÝB pri ich používaní, kvôli ktorým NEFUNGUJÚ

06.06.2021

Nadmerné potenie vie byť veľmi nepríjemné. Niektorí sa potia viac, iní menej, sú aj takí, ktorí sa nepotia vôbec. Môže za to genetika aj určitá predispozícia. Niekedy je za tým aj výber zlého produktu.

Antiperspirant či deodorant?

Aj vám sa stáva, že i napriek tomu, že ste sa ráno osprchovali a použili dezodorant, ste spotení a cítite nepríjemný zápach? Zrejme nepoužívate správny kozmetický prípravok. Ako sa píše na brightside.meniektorí ľudia si mýlia deodorant s antiperspirantom a nepoznajú ich skutočný význam. Akú úlohu teda zohrávajú tieto dva produkty? Antiperspirant sťahuje póry a tým zabraňuje poteniu a vydrží dlhší čas. Naopak deodorant iba vonia, prekrýva pach potu, ale vydrží len určitú dobu. Aké sú ďalšie dôvody, prečo dezodorant nezaberá a vy sa stále potíte?

Čítajte tiež: Čistením ZUBOV si mnohí zbytočne spôsobujú zdravotné PROBLÉMY: S týmto už nadobro SKONCUJTE

1. Používate ho v domnení, že je to antiperspirant

Deodorant a antiperspirant sú dva úplne odlišné produkty. Prvý je považovaný za kozmetický prostriedok a má potlačiť nepríjemný zápach. Spravidla má alkoholový základ a pri aplikácii spôsobuje kyslosť pokožky. Takéto prostredie nevyhovuje baktériám, ktoré sú zodpovedné za nepríjemný zápach. Úlohou antiperspirantov je zabránenie poteniu. Väčšina obsahuje soli hliníka, ktoré dočasne blokujú potné póry a tým znižujú množstvo potu.

2. Máte produkt, ktorý nezodpovedá vašim potrebám

Výber by mal závisieť od vašich každodenných potrieb. Ak počas dňa nie ste príliš fyzicky aktívni, bude vám stačiť deodorant. Účinkuje približne 8 hodín. Keď je váš deň náročnejší, použiť by ste mali antiperspirant. Jeho účinok môže trvať od 24 do 72 hodín. Na trhu nájdete také produkty, ktoré sú určené pre ľudí náchylných na silné potenie, pre tých, ktorí sú vystavení silným emóciám alebo vysokým teplotám, ale aj pre športovcov, u ktorých sa očakáva, že sa viac potia.

3. Používate príliš veľa dezodorantu

Ak používate aerosólové dezodoranty, nastriekajte ich vo vzdialenosti 15 centimetrov od podpazušia. Určite ste v reklamách videli, ako žena niekoľkokrát za sebou stlačí parfum, alebo deodorant a vkročí do voňavého oparu. Toto robiť nemusíte. Odborníci tvrdia, že na postriekanie každého podpazušia stačia 2 sekundy. Keď je váš deodorant roll-on, potom guličku niekoľkokrát potočte v podpazuší, aby ste dosiahli rovnomerné pokrytie. 

4. Neberiete do úvahy citlivosť svojej pokožky

Keď sa vám vytvorí vyrážka v podpazuší, môže ísť o alergickú reakciu na  dezodorant. V takom prípade bude najrozumnejšie, ak sa obzriete po alternatívnom riešení. Vyskúšajte taký, ktorý je špeciálne navrhnutý pre citlivú pokožku, a ktorý neobsahuje hliníkové soli, vonné látky, parfumy alebo farbivá. Podľa Úradu pre kontrolu potravín a liečiv (FDA) práve tieto zložky vyvolávajú alergie a podráždenie.

5. Aplikujete ho ihneď po holení alebo epilácii

Po oholení podpazušia alebo epilácii je lepšie chvíľu počkať, kým nanesiete ďalšie výrobky vrátane dezodorantu. Ich nanášanie na čerstvo oholenú pokožku môže spôsobiť určité nepohodlie. Vždy nechajte pokožku chvíľu odpočívať, aby ste znížili pravdepodobnosť podráždenia.

6. Rovnaký výrobok používate aj na cvičenie aj relax

Pri intenzívnej fyzickej aktivite je prirodzenou reakciou tela, že sa začne nadmerne potiť. To je jeden z dôvodov, prečo deodorant, ktorý bežne nosíte, nemusí stačiť na to, aby ste mali pocit sviežosti. Na šport by ste mali použiť špeciálny deodorant určený na športové účely. 

7. Nosíte oblečenie zo syntetiky

Nosenie priliehavého oblečenia zo syntetiky môže spôsobiť potné škvrny na oblečení v oblasti podpazušia. Tento typ tkaniny spôsobuje, že sa viac potíte. V letných mesiacoch radšej na ňu zabudnite. Noste voľnejšie oblečenie z priedušných látok, ako je bavlna, ľan a zmesy, ktoré odvádzajú vlhkosť. 

8. Nie ste dostatočne hydratovaní

Veľká časť hydratácie nášho tela pochádza z potravín, ktoré konzumujeme. Ovocie a zelenina sú jej skvelým zdrojom. Najviac hydratácie získame z melónu, jahôd, pomarančov a uhoriek. Pitie dostatočného množstva vody a konzumácia jedál, ktoré dostatočne hydratujú, ochladia telo a zabránia nadmernému poteniu.

9. Obliekate si to isté oblečenie viackrát

Ak máte v pláne obliecť svoju obľúbenú košeľu viackrát po sebe, mali by ste sa nad tým zamyslieť. Aj keď je pravda, že nemusíte oblečenie prať po každom nosení, musíte brať do úvahy, že látky z ktorých sú vyrobené, môžu absorbovať pachy. Keď sa často a silno potíte, budete musieť prať častejšie. Pod oblečenie môžete tiež nosiť tričko s krátkym rukávom, ktoré zakryje podpazušie a zabráni šíreniu zápachu do vonkajších vrstiev.

10. Dezodorant používate aj keď nemusíte

Na svete existujú ľudia, ktorí sa vôbec, alebo len minimálne potia. Podľa štúdie zverejnenej v roku 2013 v časopise Journal of Investigative Dermatology, je to vďaka génu ABCC11. Hoci sa z ich podpazuší vôbec nešíri zápach, väčšina z nich aj naďalej používa dezodorant bez toho, aby ho skutočne potrebovali.

Fotogaléria


Tagy:
zdravie deodorant potenie prevencia antiperspirant

06.06.2021  |  Foto: gettyimages.com  |  Autor: © Zoznam/pp

Ďalšie články

Diskusia