NAJČASTEJŠIE chyby pri chôdzi: Takto si nevedomky spôsobujete zdravotné PROBLÉMY!

11.04.2021

Obyčajná chôdza dokáže telo naštartovať. Ak sa jej venujeme pravidelne, je dostatočne dlhá a rezká, prospieva zdraviu. Je to dokonalý liek na rôzne neduhy. Aj ona má však svoje pravidlá, ktoré treba dodržiavať, inak si môžeme ublížiť.

Chôdza, ktorá je vykonaná správne, je skvelou náhradou za bežné cvičenie v posilňovni. Udržiava naše telo zdravé bez litrov potu. Pravidelnou chôdzou bojujeme s nadváhou a kardiovaskulárnymi ochoreniami. Tiež nám pomáha odbúrať stres, zlepšuje dýchanie a spevňuje telo. Malé chyby, ktoré pri tom robíme a ani si ich neuvedomujeme, nám však môžu spôsobiť zdravotné nepríjemnosti. Stačí, keď zle zapájame svaly, robíme príliš dlhé kroky a problém je na svete. Bolesti môžu vystreliť do celého tela. Ako sa píše na brightside.memnohí sa dopúšťajú rôznych chýb, a pritom o tom ani nevedia.

Čítajte tiež: SLADKÝ nápoj z detstva vás ZACHRÁNI pred INFARKTOM: Zabráni nepríjemnej reakcii tela na STRES

1. Nakláňate sa príliš dopredu alebo dozadu

Veľa ľudí má problém so správnym držaním tela. Ak kráčate nahnutí dopredu, alebo dozadu, zaťažujete boky. Ak takto chodíte príliš dlho a často, bolesť začne strieľať do chrbta a bedier. Ako by mala vyzerať správna chôdza? Podľa odborníkov treba kráčať vzpriamene, brada má byť rovnobežne so zemou, ramená uvoľnené a stiahnuté dozadu.

2. Kráčate po špičkách

Nesprávne našľapovanie môže tiež spôsobiť problémy. Veľa ľudí totiž chodí cez špičky. Správna chôdza by však mala vyzerať tak, že najskôr došliapne päta a až potom sa váha prenesie na celé chodidlo. Poslednou časťou chodidla, ktorá sa dotkne zeme, by mal byť palec. Vyhnúť by sme sa mali aj chodeniu cez vnútornú a vonkajšiu hranu chodidla.

3. Prednou nohou tlačíte dopredu

Pri chôdzi je dôležité venovať pozornosť svalom a ubezpečiť sa, že sa správne zapájajú. Ak kladiete dôraz na prednú nohu, príliš zaťažujete panvu a dolnú časť chrbta. Ak to robíte príliš často, tento zvyk môže spôsobiť bolesť a dokonca zranenie. Silu by ste mali sústrediť na zadnú nohu. Prirodzene vás to bude poháňať vpred bez toho, aby ste si namáhali nohy.

4. Nezapájate stred tela

Aby ste podporili správne držanie tela, je nutné zapájať jadro. Stiahnutím brušných svalov pri chôdzi ich udržíte silné a zároveň zabránite bolestiam krížov.

5. Vaše ramená sú napäté

Mnoho ľudí kráča v akomsi napätí, so stuhnutými ramenami, čo vedie k tomu, že sa hrbia. Často ich trápia bolesti krku a ramien. Keď kráčate, myslite na to, že vaše ramená majú byť uvoľnené a mali by smerovať dozadu a dolu. Dbajte na to, aby ste nevytláčali hrudník a zadok, pretože by to mohlo spôsobiť bolesť svalov.

6. Nepoužívate ruky

Pri chôdzi je dôležité používať ruky, a to nielen kvôli rovnováhe. Ak s nimi nehýbete, môžete mať problém s prietokom krvi, ruky môžu očervenieť a opúchať. Najlepšie urobíte, ak pri chôdzi budú vaše lakte ohnuté do 90 stupňov a budete s nimi pohupovať synchronizovane s opačnou nohou.

7. Nosíš nesprávne topánky

Obuv, ktorá je príliš tuhá a ťažká, nesprávne sedí, alebo ju nosíte viac ako 1 rok, môže mať negatívny vplyv na vaše zdravie. Topánky totiž tlmia nárazy každého kroku. Ak je podrážka opotrebovaná, obuv neplní svoju funkciu. Keď je obuv príliš ťažká, namáha sval a spôsobuje problémy s kolenami.

8. Robíte príliš dlhé kroky

Ak robíte príliš dlhé kroky, vaše píšťaly, resp. holenné kosti, dostávajú zabrať. Vyvíja sa na ne príliš veľký tlak, pod ktorým trpia. To môže spôsobiť ich bolesť a zároveň poškodenie kolena. Keď ich chcete ochrániť, robte menšie kroky v rýchlejšom tempe.

9. Váš pes je príliš ďaleko pred vami

Ak máte doma psa, mali by ste dať pozor, ako svojho miláčika venčíte. Štúdia venovaná psíčkarom zistila, že ľudia, ktorí venčia svoje psy na voľnejšom vodítku tak, že je pred vami, majú väčšiu pravdepodobnosť vzniku úrazov a zlomenín. Keď pes ťahá za vystretú ruku, telo sa dostáva mimo rovnováhy a neprimerane zaťažuje plecia, lakte a zápästia. Odborníci preto odporúčajú, aby ste sa so svojim miláčikom prechádzali tak, že bude kráčať vedľa vás po vašej lavici.

Fotogaléria


Tagy:
zdravie prevencia chôdza

11.04.2021  |  Foto: gettyimages.com  |  Autor: © Zoznam/pp

Ďalšie články

Diskusia