NESPRÁVNE cvičenie sa vám môže VYPOMSTIŤ: Známy Slovák na to KRUTO doplatil!

01.04.2021

K zdravému životnému štýlu neodmysliteľne patrí šport. Najmä medzi mužmi je azda najrozšírenejšou pohybovou aktivitou cvičenie s ťažkými váhami. No ani s tým by sa to nemalo preháňať.

Môžete si totiž privodiť bolestivé zranenie - hlavne, ak jednotlivé cviky nevykonávate správne. Svoje by o tom vedel hovoriť aj známy slovenský šperkár Tomáš Stríž. Pred pár mesiacmi si totiž odtrhol sval na ruke!

Zrazu puknutie a ostrá bolesť

Aj cvičenie má svoje zásady a treba ich dodržiavať, inak naša snaha o vyšportované telo môže skončiť naozaj zle. A namiesto tehličiek na bruchu a pekne tvarovaných bicepsov príde niekoľkomesačná PN-ka. Svoju skúsenosť nám porozprával prominentný šperkár Tomáš Stríž, ktorý si takéto zranenie privodil pred pár mesiacmi.

“Spravil som jednu zásadnú chybu, ktorú robí veľa ľudí. Cvičím síce už niekoľko rokov, no nikdy som necvičil s certifikovaným trénerom. Ako má vyzerať tréning, som teda vedel len teoreticky. A po celý čas som ho robil zle. Bolo teda len otázkou času, kedy po rokoch zlého cvičenia príde k zraneniu,” priznal pre Vyšetrenie.sk Stríž.

Osudným sa mu stalo cvičenie s veľkou váhou.

Cvičil som ruky, keď som zrazu počul puknutie a zacítil ostrú bolesť. Nevedel som dvihnúť ruku. Doslova mi odtrhlo biceps,” opísal moment Tomáš.

Už na druhý deň sa mu na ruke objavila obrovská podliatina a aj na bicepse bolo voľným okom vidieť poškodenie. Dodnes má Stríž zranený sval skrátený a v porovnaní s druhou rukou aj zdeformovaný.

“Späť k cvičeniu som sa vracal pomaly, no prvú vec, čo som spravil, bolo, že som si objednal hodiny u fitness trénera. Nechcel som už nič riskovať. A on aj vzhľadom na moje zranenie vedel, ako so mnou pracovať ďalej,” priznal zranený Slovák.

Nesprávne cvičenie vedie k poškodeniu kĺbov

Oslovili sme v tejto súvislosti aj certifikovaného fitness trénera, nech nám prezradí, kde mohol Tomáš pri cvičení robiť chybu.

Základnou chybou je, keď človek začne cvičiť bez rozcvičenia. Svaly treba najprv zahriať. Ideálne je, na začiatku tréningu začať cvičiť s menšími váhami a až postupne si pridať veľkú záťaž. Ďalším dôležitým bodom je, jednotlivé cviky technicky správne vykonávať, pretože výsledkom nerozcvičeného tela a zlej techniky sú práve takéto zranenia,” povedal pre Vyšetrenie.sk osobný tréner Martin Bobek.

Pri nesprávnom cvičení často dochádza k poškodeniu nielen svalov, ale aj kĺbov.

Odtrhnutý bicepsový sval je zranenie diagnostikované najčastejšie u športovcov a táto patológia je dnes bežnou záležitosťou, ku ktorej dochádza nesprávnym zaťažením a technických vykonaním cviku. Za roztrhnutie bicepsu je považované čiastočné alebo úplné oddelenie od miesta jeho pripevnenia ku kosti, čo má za následok, že ruptúra bicepsu spôsobí, že sa sval nevytiahne na kosť a určité pohyby sú oslabené a bolestivé,” vysvetlil pre vyšetrenie.sk fyzioterapeut Pavol Silanič.

Liečba vraj pri takomto úraze môže byť konzervatívna alebo operačná, záleží od závažnosti ruptúry (roztrhnutia, pozn. red.).

V liečebnom procese má svoje dôležité miesto aj rehabilitácia, ktorá pri je pri ruptúre bicepsu zameraná hlavne na maximálnu obnovu funkcií končatiny,” dodal Silanič.

Fotogaléria


Tagy:
zdravie cvičenie zranenie

01.04.2021  |  Foto: red  |  Autor: © Zoznam/red

Ďalšie články

Diskusia