BANÁLNA vec, ktorá ZMENÍ váš spánok a SEX k LEPŠIEMU: Prečo by mali byť PONOŽKY v posteli ZVYKOM!

22.02.2021

Buď ich milujete alebo nenávidíte. Predstava ponožiek na nohách počas celej noci zrejme pre mnohých neznie lákavo. Keď zistíte, ako vplývajú na ľudský organizmus, pravdepodobne prehodnotíte svoj postoj!

Akokoľvek to môže znieť zvláštne, ponožky do postele majú svoj význam. Pomôžu vám rýchlejšie zaspať! Regulácia teploty je totiž nevyhnutnou súčasťou spánkového cyklu, ako sa uvádza na medicalnewstoday.com.

Čítajte tiež: Špeciálny BOD na hlave, o ktorom nikto nevie: Po jeho MASÁŽI sa začnú diať ÚŽASNÉ veci

Ako pomôžu ponožky? 

Spánok je dôležitou súčasťou života každého človeka. Ľudia strávia asi tretinu svojich dní práve spánkom. Národný inštitút zdravia tvrdí, že je nevyhnutný pre normálne fungovanie mozgu a tela. 

Realitou nielen dnešných dní je, že väčšina ľudí má z času na čas problém zaspať. Jeden trik, ktorý ste možno ešte nevyskúšali, no viete o ňom, je spánok s ponožkami. Hoci sa môže na prvý pohľad zdať, že by nosenie ponožiek mohlo nohy prehriať, v skutočnosti tento zvyk môže pomôcť vnútornej regulácii teploty tela. 

Štúdia z roku 2007 uvádza, že dospelí, ktorí nosili v posteli buď normálne, alebo teplé ponožky, zaspali rýchlejšie. Je to z toho dôvodu, že teplota tela v noci klesá a najnižšiu teplotu dosahuje okolo 4. hodiny ráno. Priemerná telesná teplota je 37 °C, v priebehu 24 hodín sa však mení o 1 až 2 stupne. Zahriatie nôh a rúk vedie k rozšíreniu krvných ciev, čo sa nazýva vazodilatácia. Tá uvoľňuje teplo cez pokožku a pomáha znižovať teplotu tela. Následne pošle mozgu správu, že je pred spaním. Výskum naznačuje, že teplé ponožky skutočne súvisia s rýchlejším spánkom. 

Spánok a teplota tela 

Teplota tela je ovplyvnená jeho biologickými hodinami, ktoré sa nazývajú cirkadiánny rytmus. Cirkadiánny rytmus riadi načasovanie spánku, vďaka čomu sa človek v noci cíti ospalý a ráno vstáva. Telesná teplota počas dňa postupne stúpa a vrcholí neskoro popoludní, keď sa ľudia cítia najviac prebudení a v strehu. Počas noci sa telesná teplota zníži, čo spôsobí ospalosť. Keď niekto začne zaspávať, teplota jeho tela sa zníži o 1 až 2 stupne. Telo tým šetrí energiu na ďalšie funkcie. Ak spíte s ponožkami, pomôže to pri regulácii teploty. Dobrá regulácia teploty v tele je tiež dôvodom, prečo sa zvyčajne odporúča, aby ľudia udržiavali svoje spálne chladné - medzi 15 a 19 °C.

Ďalšie výhody nosenia ponožiek v posteli 

Zmierňujú Raynaudove príznaky 

Studené ruky a nohy môžu byť známkou Raynaudovej choroby. Ide o stav, ktorý ovplyvňuje krvné cievy v koži. Stáva sa to zvyčajne vtedy, keď človek pociťuje chlad alebo stres, kedy je znížený prietok krvi do rúk a nôh. Výsledkom je, že prsty na rukách a nohách začnú byť studené a znecitlivené. Môžu tiež zmeniť farbu na bielu alebo modrú. Ľudia, ktorí pocítia príznaky choroby po prvýkrát, by sa mali porozprávať s lekárom. Nosenie ponožiek v posteli by mohlo pomôcť zmierniť prejavy a udržiavať teplo po celý deň. 

Prevencia návalov horúčavy 

Mnoho žien, ktoré prechádzajú menopauzou, môžu mať návaly horúčavy. Medzi príznaky patrí náhly pocit intenzívneho tepla, ktoré sa šíri telom, potenie, búšenie srdca, sčervenanie tváre. Ponožky môžu pomôcť znížiť teplotu tela v nočných hodinách, čo môže byť tiež prínosom pri predchádzaní návalom horúčavy. Predpokladá sa, že tieto návaly sú spôsobené hormonálnymi výkyvmi, ktoré ovplyvňujú reguláciu teploty tela. 

Lepší sex 

Podľa jednej správy z roku 2005, uverejnenej na spravodajskom portáli, jedna štúdia zistila, že páry, ktoré nosili ponožky pri sexe, mali väčšiu pravdepodobnosť orgazmu. Štúdia údajne skúmala mozgové reakcie počas sexu a prišla na to, že studené nohy ľudí odrádzajú. Štúdia však bola malá, zúčastnilo sa jej iba 13 párov. 

Iné alternatívy 

Patríte medzi tých, ktorým sa nosenie ponožiek do postele hnusí? Vyskúšajte iné spôsoby, ktoré majú rovnaké účinky:

  • Kúpeľ nôh v teplej vode tesne pred spaním
  • Noste teplé papuče pred tým, než si ľahnete do postele
  • Spite s teplou vodou vo fľaši umiestnenou v blízkosti nôh
  • Majte nohy po celý čas prikryté perinou
  • Dajte si kúpeľ 1-2 hodiny pred spaním

Ak dávate prednosť vyhrievaným ponožkám, pozor na to, aby ste nespôsobili pravý opak! Nie je dobré, ak vás budú príliš zohrievať. Taktiež si zvoľte pár ponožiek, ktoré nie sú príliš pevné a nemajú sťahujúcu gumičku, keďže hrozí zníženie cirkulácie. 

Fotogaléria


Tagy:
posteľ zdravie spánok ponožky

22.02.2021  |  Foto: gettyimages.com  |  Autor: © Zoznam/Janka

Ďalšie články

Diskusia