Táto poloha v spánku urýchľuje STARNUTIE mozgu: Hrozí skorší nástup DEMENCIE

24.09.2020

Strata pamäti, ťažkosti s koncentráciou a pomalšie zmýšľanie sú znakmi, že prišla demencia. Tú možno spomaliť či, naopak urýchliť, jednoduchými činnosťami počas dňa vrátane spánku. Určitá poloha, v ktorej oddychujete, zvyšuje riziko vzniku Alzheimerovej choroby!

Ako sa ochrániť?

Demencia je názov skupiny symptómov spojených s pokračujúcim poklesom funkcií mozgu. Prirodzene k nej dochádza v staršom veku. Skôr však môže prísť aj kvôli polohe, v ktorej zvyknete zaspávať. Riziko neurodegeneratívneho stavu by sa mohlo zvýšiť vtedy, ak spíte na bruchu.

Čítajte tiež: Dajte si CESNAK pod vankúš a sledujte, čo sa bude diať: ZMENY v tele, ktoré prekvapia

Priebeh demencie a iných ochorení s tým súvisiacich by mohla spomaliť včasná diagnostika stavu. Šance na rozvoj Alzheimerovej choroby v neskoršom živote by zase mohli znížiť niektoré malé zmeny v životnom štýle. Jedným z najlepších spôsobov ochrany pred demenciou je pravidelné spanie na boku.

Telo sa musí zbaviť toxínov

Odborník na držanie tela Dr. Steven Weiniger varuje, že spánok na bruchu, teda prednej strane tela, môže zvýšiť vaše šance na rozvoj Alzheimerovej choroby v neskoršom veku. Keď spíme, telo sa snaží zbaviť prebytočných toxínov a nežiaducich chemikálií. Pri spánku na prednej časti tela, alebo, keď sedíte na stoličke, telo sa snaží zbaviť týchto toxínov. Ide o toxíny, ktoré sa hromadia v priebehu času a môžu prispieť k vášmu riziku demencie.

„Gravitácia je veľkým faktorom v mechanickom systéme s rúrkami a ventilmi, v ktorých sa pohybujú tekutiny, takže nie je prekvapujúce, že spánok v sede neumožňuje efektívny odtok odpadu,“ napísal odborník pre PosturePractice.com. „Ani žalúdok nespí. Spánok na chrbte je o niečo lepší. Pre lepšie prietoky, ktoré umožnia odtok lymfatických látok a hromadenie toxínov, vedci odporúčajú ležať na boku. Inými slovami, kvalita, množstvo a poloha spánku môžu v priebehu desaťročí hrať skutočne veľkú úlohu v tom, ako starnete - rovnako ako vaše riziko mnohých chorôb. Je to pádny dôvod uprednostniť dobrý spánok ako dôležitý aspekt celkového zdravia.

Celkovo kvalitný nočný spánok je tiež dôležitý na ochranu pred demenciou. Ak sa pravidelne budíte v noci, nedávate mozgu dostatok času na to, aby sa „vyčistil“. Mozog musí na určitý čas vypnúť, aby sa zbavil každodenného „haraburdia“, ktoré sa v ňom hromadí.

Hoci to znie hrôzostrašne, to, že sa často v noci budíte, alebo ak zvyčajne spíte na bruchu, ešte nemusí znamenať, že sa u vás na 100 percent objaví demencia. Na tom majú podiel aj iné faktory. 

Okrem spánku je dôležité kvalitné každodenné sedenie, ktoré ovplyvňuje chrbticu. Anatomické stoličky sa odporúčajú používať ako prevenciu proti vzniku bolestí chrbta a chrbtice, ktoré môže vzniknúť z nesprávneho sedenia. 

Fotogaléria


Tagy:
zdravie spánok demencia Alzheimerova choroba spánková poloha

24.09.2020  |  Foto: gettyimages.com  |  Autor: © Zoznam/Janka

Ďalšie články

Diskusia