Sen sa stáva realitou: Spôsoby, ako PREŽIŤ menštruáciu bez BOLESTÍ a zmien nálad!

11.09.2020

Aj keď menštruácia je prirodzenou súčasťou života ženy a je znamením, že všetko funguje tak, ako má, nemožno poprieť, že nejde práve o najpríjemnejšiu záležitosť. Matka príroda každý mesiac prináša jemnejšiemu pohlaviu kŕče, nadúvanie, zlú pokožku a celú zmes emócií.

Všetky ženy vedia, že menštruácia sa spája s hormonálnymi zmenami, ktoré ovplyvňujú ich náladu, chuť do jedla, pleť, hladinu energie a ešte všeličo ďalšie. Zatiaľ čo väčšina z nich by sa najradšej schúlila na pohovke do klbka, existujú možnosti, vďaka ktorým to nemusí byť také nepríjemné. Cherie Hoegerová, spoluzakladateľka jednej spoločnosti, ktorá vyrába menštruačné kalíšky, zostavila zoznam vecí, ktoré môžeme urobiť, aby sme menštruačný cyklus zvládali s väčšou pohodou, informuje mirror.co.uk.

Čítajte tiež: Vysoký krvný TLAK sa môže ozvať na ZÁCHODE: ZNAMENIE pri vykonávaní potreby, že je zle!

Poznajte svoj cyklus

Existujú štyri fázy menštruačného cyklu. Keď poznáte zmeny, ktoré sa vo vašom tele dejú, viete ako môžu ovplyvniť váš život. Ak chcete spoznať výhody ladenia so svojím cyklom, nájdite si metódu sledovania, ktorá vám bude vyhovovať - ​​či už ide o aplikáciu alebo o tradičný kalendár - a budete vedieť, v ktorej fáze sa nachádzate.

Cyklus začína menštruáciou alebo fázou krvácania, ktorá trvá 4 až 7 dní. Pretože s touto fázou je zvyčajne spojené nadúvanie, vyhýbajte sa konzumácii nadmerného množstva soli alebo alkoholu. Neplánujte si v tomto čase nočné žúrovanie, lebo hrozia kŕče a iné fyzické príznaky menštruácie. Môžete mať väčšiu chuť na jedlo, menej energie a pociťovať väčšiu nervozitu. Robte si menej náročný program, pri ktorom sa budete cítiť príjemne.

Doprajte si čas na odpočinok

Menštruácia sa spustí, keď klesnú hladiny progesterónu, čo spôsobí rozpad výstelky maternice. Počas tejto fázy sú hormóny a energia na najnižšej hodnote, ktorú budú mať počas celého cyklu, zatiaľ čo telo sa očistí od toho, čo je nepotrebné.

Toto obdobie si vyžaduje odpočinok a doplnenie energie. Intenzívnym tréningom alebo maximálnou produktivitou v práci riskujete, že pripravíte svoje telo o živiny a energiu potrebnú pre nadchádzajúci cyklu. To môže viesť k zápalom, vyhoreniu a zvýšeniu rizika nepretržitého predmenštruačného syndrómu, kŕčom, nadúvaniu a bolestiam. Aj keď v dnešnej dobe môže byť ťažké „vypnúť“, plánovanie odpočinku a spánku v tomto období sa vám vráti v podobe menej bolestivej menštruácie a intenzívnej únavy.

Jedzte jedlá nabité prospešnými minerálmi

Keďže hormóny sú počas vašich dní na najnižšej úrovni, je nevyhnutné doplniť a remineralizovať organizmus potravinami, ktoré pomáhajú udržiavať energiu a náladu v stabilnej hladine.

Potraviny nabité železom a zinkom, ako je hovädzie a jahňacie mäso, morské plody, fazuľa, orechy, semená a listová zelenina, obnovujú krv a obličky a pracujú na remineralizácii tela a doplnení výživných látok stratených v dôsledku krvácania.

Uprednostňujte jemné pohyby/cvičenie

Aj keď sa vám zdá, že menštruácia váš organizmus nijako výrazne neovplyvňuje, je dôležité odpustiť si v týchto dňoch intenzívny tréning. V skutočnosti totiž dodatočne zaťažuje vaše nadobličky a spôsobuje, že načerpáte viac stresového hormónu kortizolu, aby ste si počas tréningu udržali dostatok energie. To môže časom viesť k prebytku estrogénu (čo sťažuje chudnutie) a dysfunkcii nadobličiek, ktorá je spojená s bolesťou počas menštruácie a inou hormonálnou nerovnováhou.

Počas cyklu synchronizujte svoje tréningy tak, že v prvej polovici (folikulárna + ovulačná) budete trénovať viac s vysokou intenzitou a v druhej polovici (luteálna + menštruačná) uprednostnite menej náročné činnosti, ako je chôdza, strečing či jóga.

Fotogaléria


Tagy:
zdravie menštruácia bolesti

11.09.2020  |  Foto: gettyimages.com  |  Autor: © Zoznam/az

Ďalšie články

Diskusia