Najlepšie POTRAVINY, ktoré vám vyhladia KOŽU: V hlavnej úlohe ničitelia CELULITÍDY!

20.08.2020

Pílingujete, masírujete, cvičíte a celulitída sa vás stále drží ako prisatý kliešť? Pravdepodobne útočíte zo zlej strany. Odrovnajte nepeknú pomarančovú kožu z vnútra. Správna strava a určité potraviny v jedálničku dokážu viac ako masážne valčeky.

Existujú vôbec potraviny, ktoré majú pozitívny vplyv na odstránenie celulitídy? Podľa odborníka na výživu Sonala Shaha áno. Aj keď sa zistilo, že existujú spúšťače nepeknej kože, ako sú toxíny, znečistenie životného prostredia, umelo spracované potraviny a sladké nápoje, určité potraviny skutočne dokážu zabrániť alebo znížiť prejavy pomarančovej kože, ako sa píše na womenshealthmag.com

Čítajte tiež: Čo sa deje v tele po tom, ako sa PREJEME? Pozoruhodná schopnosť organizmu, ktorá prekvapí

Pomaranče, citróny a grapefruit

Sú bohatým zdrojom antioxidantov, pričom obsahujú veľa vitamínu C, ktorý ničí voľné radikály a zároveň zvyšuje produkciu kolagénu. Kolagén sa používa na vytváranie spojivového tkaniva v koži, šľachách, väzoch a krvných cievach, a preto zohráva dôležitú úlohu pri udržiavaní hladkej pokožky. Citróny sú tiež skvelé na vyplavenie všetkých toxínov z pečene spôsobujúcich celulitídu.

Skvelé sú aj grapefruity. Pokiaľ ide o potraviny znižujúce celulitídu, sú to malí hrdinovia: bohatí na antioxidanty, ako je lykopén. Nielenže pomáhajú zlepšovať krvný obeh a dokonca vyhladzujú celulitídu v priebehu času, ale môžu tiež napraviť bunkovú nerovnováhu, ktorá vedie k nepeknej kože.

Papriky

Ako bolo vyššie spomenuté, vitamín C je dobrý na celulitídu. Posilnite elasticitu kože tým, že budete jesť viac papriky, v ktorej je obsiahnutý tento vitamín. Len jedna paprika poskytuje jeden a pol násobok odporúčanej dennej dávky vitamínu C – pre maximálny účinok je najlepšie jesť surovú papriku a striedať farby. 

Losos a tuniak

Losos a tuniak sú bohatým zdrojom omega-3 mastných kyselín. Tieto zdravé tuky zlepšujú tekutosť a stabilitu bunkových membrán vášho tela. Existujú tiež dôkazy, ktoré naznačujú, že tkanivo postihnuté celulitídou má zápal nízkej úrovne, ktorý môžu vyliečiť ryby bohaté na omega-3. Len dve alebo tri porcie týždenne by mali mať takýto účinok. 

Ľanové semienka

Predstavujú hlavný vegetariánsky zdroj omega-3 mastných kyselín a navyše, keďže obsahujú lignany, druh fytoestrogénu, pri ktorom sa dokázalo, že vyrovnáva hladiny estrogénov, ponúkajú dvojnásobnú ochranu proti celulitíde.  Výskum spoločnosti Clin Interv Aging zistil, že estrogén hrá úlohu vo vývoji celulitídy.

Pridajte jednu polievkovú lyžicu mletých ľanových semienok (celé ľanové semená sa nedajú stráviť) do smoothies, polievok a šalátov. Skladujte ich v chladničke vo vzduchotesnej nádobe až jeden rok.

Matcha čaj

Ide o druh zeleného čaju bohatého na antioxidanty, ktoré sa nazývajú katechíny. Vyznačujú sa tým, že znížujú celulitídu a redukujú tuky. Niektoré štúdie naznačujú, že jedna šálka čaju má až 137-násobok antioxidantov bežného zeleného čaju. 

Harmančekový čaj

Medzi dlhodobé účinky vysoko hektického života patria zvýšené hladiny adrenalínu a kortizolu - stresového hormónu, ktorý podľa štúdie z roku 2000 uverejnenej v Úradnom vestníku Európskej akadémie dermatológie zvyšuje výskyt celulitídy.

Iný výskum publikovaný minulý rok v časopise Obesity našiel súvislosti medzi stresom a rezistenciou na inzulín, čo môže podporovať vznik tukov. A pretože rast tukových buniek zvýrazňuje vzhľad jamiek na stehnách, bolo by múdre zameniť každodennú kávu za šálku upokojujúceho harmančeka, ktorá znižuje stres. Siahnite po vysoko kvalitnom čaji z čajových lístkov harmančeka. 

Kajenské korenie a chilli papričky

Jedná sa o silné zbrane v boji proti celulitíde. Kapsaicín, ktorý sa nachádza v chilli a iných papričkách, zrýchľuje metabolizmus a odstraňuje zápal v gastrointestinálnom trakte, čím pomáha pri vstrebávaní živín. Použite ho namiesto soli, ktorá môže zhoršiť celulitídu tým, že podporuje zadržiavanie vody v bunkách.

Brokolica

Brokolica je plná vitamínu C, takže zvyšuje produkciu kolagénu. Taktiež vyniká rastlinnými živinami, ako je sulforafán, podporujúci metabolizmus a indol-3-karbinol, ktorý, ako štúdie ukazujú, pomáha vylučovať vedľajšie produkty estrogénu v moči. Už bolo spomenuté, že pokiaľ ide o celulitídu, hormonálna rovnováha je dobrá na zmiernenie celulitídy. Surová brokolica obsahuje podľa odborníkov až trikrát viac sulforafánu než v tepelne upravenom stave.

Listová zelenina ako kel a špenát

Kel a špenát majú tiež vysoký obsah vitamínu C. Aby toho nebolo málo, ide o nízkokalorickú zeleninu, čo je skvelé v prevencii nežiadúceho získavania tukov. Ďalším dôvodom, prečo je výborná v prevencii celulitídy, je horčík. Minerál pomáha udržiavať vašu pokožku mladú a taktiež podporuje zdravie tráviaceho traktu, čím zaisťuje, že váš metabolizmus bude pracovať a tuky sa budú spaľovať. 

Avokádo

S vysokým obsahom tukov a vlákniny nielenže skvelo vyzerá, ale aj chutí. Vláknina zohráva kľúčovú úlohu v tom, že pomáha telu vyplachovať toxíny tvoriace celulitídu a vyvažuje tak hladinu glukózy. 

Fotogaléria


Tagy:
koža potraviny zdravie celulitída strava

20.08.2020  |  Foto: gettyimages.com  |  Autor: © Zoznam/Janka

Ďalšie články

Diskusia