Ploché BRUŠKO do plaviek: Strava a cvičenie idú bokom, najprv spravte TOTO!

10.06.2020

Ak máte pocit, že po každom jedle, na ktorom si pochutnáte, vám bruško narastie o niekoľko centimetrov, treba zmeniť životný štýl. Pred tým, než sa pustíte do boja s problémovou partiou tela, treba vedieť, čo je za tým a prečo sa to deje.

Aby ste sa zbavili tuku v okolí brucha a schudli, treba pre to niečo urobiť. Pravidelné cvičenie a zdravá strava sú najlepšími spôsobmi, ako sa dopracovať k plochému stredu tela. Potvrdzuje to známy tréner James Duigan, ktorý už pomohol mnohým ženám dosiahnuť vysnívanú postavu. Drží v rukách veľký triumf v podobe receptu na ploché bruško, vďaka ktorému ho budete vystavovať na obdiv. Podľa odborníka existuje len jedna cesta k štíhlemu brušku. Skôr, než sa pustíte do stravy a cvičenia, v prvom rade je dôležité zistiť príčinu ochabnutého bruška.  

Čítajte tiež: Ako skrotiť chuť na SLADKÉ? Vaše telo tým v skutočnosti zakrýva iné PROBLÉMY!

Podľa trénera možno určiť 5 typov bruška. Každá žena by mala riešiť svoj problém podľa toho, ktorý typ sa jej týka. 

Pneumatika

Je znakom sedavého spôsobu života. Majiteľky tohto bruška často presedia celé hodiny pred počítačom a popritom nevedú práve najzdravší životný štýl. Napriek tomu ide o typ bruška, ktorý sa dá podľa Jamesa Duigana najjednoduchšie odstrániť. Stačí sa len držať čo najďalej od rafinovaného cukru a sacharidov, ako je biely chlieb, ryža, cestoviny, ryža, koláče a pod. Nemusíte byť k sebe také prísne, stačí, ak na začiatku bielu múku nahradíte celozrnnou.

Rady od odborníka:

  • Ruky preč od cukru z jedálnička.
  • Odstráňte alkohol, ktorý je plný cukru a prázdnych kalórií.
  • Vyhnite sa nízkotučným potravinám, ktoré narobia viac škôd ako úžitku. Sú plné chemikálií, rafinovaného cukru, soli a konzervačných látok, ktoré im dodávajú chuť.
  • Zaraďte do jedálnička vajcia, losos, kuracie mäso a zeleninu. 
  • Vychutnajte si dobré tuky v avokáde, orechoch a olejnatých rybách. Pomôžu v spaľovaní ruku v okolí pásu.

Takto vyzerá 5 typov bruška - pneumatika, brucho zo stresu, brucho typu "psík", materské brucho a nafúknuté brucho (Foto: screenshot Positivemed.com):

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Brucho zo stresu

Ak máte väčšie bruško, môžete byť vo veľkom strese. Hrozí syndróm dráždivého čreva, ktorý je taktiež za pneumatikou okolo pása. Zrejme toho máte veľa v práci alebo riešite nepríjemné rodinné záležitosti. Telo vtedy produkuje veľa stresového hormónu kortizolu. Zvyčajne vtedy stres zajedáte nezdravou stravou a litrami kávy. 

Rady:

  • Doprajte si kvalitný spánok aspoň 7 hodín. Ak sa zle vyspíte, máte narušenú produkciu leptínu, teda hormónu, upravujúci chuť do jedla a látkovú výmenu. Preto sa prejedáte.
  • Pozor na množstvo skonzumovanej kávy, dajte si max dve šálky denne
  • Dajte prednosť potravinám bohatým na horčík, ktorý pomáha upokojiť namáhané telo. Tmavozelená listová zelenina a para orechy sú jeho dobrým zdrojom.
  • Vyskúšajte meditáciu alebo jogu

Brucho typu „psík“

Majiteľky tohto typu majú väčšiu a vypuklejšiu spodnú časť bruška. Často ho mávajú ženy, ktoré cvičia v posilňovni, za čo môže neprimeraná záťaž chrbtice, ktorá núti brušné svaly "tlačiť" sa dopredu. Týka sa však predovšetkým tých, ktoré ešte nevedia správne cvičiť. Taktiež môžu s týmto bruškom bojovať ženy, ktoré sú v plnom nasadení v práci alebo im zaberá všetok voľný čas starostlivosť o deti. Môžu mať rôzne tráviace ťažkosti, kvôli ktorým majú spodnú časť bruška vypuklejšiu.

Rady:

  • Zažívacie ťažkosti ako zápal, nadúvanie či zápchu odstránite zaradením vlákniny do jedálnička. Pridajte hlavne zelenú listovú zeleninu a celé zrná.
  • Pite veľa vody a jedzte potraviny, ktoré sú ľahko stráviteľné, ako zelenina a ľahšie bielkoviny (kura, ryby).

„Materské“ brucho

Patrí ženám, pre ktoré je ťažké zbaviť sa bruška po pôrode. Pozor na prehnané cvičenie 2-3 mesiace po pôrode. Začnite pomaly a postupne.

Rady:

  • Nezabúdajte na rybí olej alebo iné zdroje omega-3 mastných kyselín, ktoré podporujú spaľovanie tukov.
  • Dobré tuky nájdete v orechoch, rastlinných olejoch a v olivách. Okrem toho, že pomôžu pri chudnutí, bojujú aj proti únave, čo je dobrá správa pre mamičky.
  • Skúste jemné cviky panvového dna. Zatínajte a uvoľňujte svaly panvového dna 15-20-krát, 5-krát denne.

Nafúknuté brucho

Ak trpíte nafúknutým bruchom, zrejme máte zažívacie problémy spôsobené zlou stravou. Taktiež za tým môže byť potravinová intolerancia alebo alergia. 

Rady:

  • Pozor na lepok a pšenicu, ktoré nájdete v cestovinách, pizzi, chlebe, pečive a obilninách. Aj spracované potraviny ako syry, maslo či mlieko by ste mali odstrániť z vášho jedálnička.
  • Nezabúdajte na raňajky.
  • Vyhnite sa prejedaniu vo večerných hodinách.
  • Dobre vám padne prechádzka po jedle.

Fotogaléria


Tagy:
zdravie brucho chudnutie

10.06.2020  |  Foto: gettyimages.com  |  Autor: © Zoznam/Janka

Ďalšie články

Diskusia