NAJLEPŠIE cvičenie, ktoré aktivuje gény dlhovekosti: TRÉNING vás zbaví tuku a predĺži ŽIVOT!

30.05.2020

Základom dlhovekosti je podľa odborníkov zdravý životný štýl a správne stravovacie návyky. Hoci nejde o nové zistenie, podľa vedcov existuje jedno cvičenie, ktoré má väčšie účinky na celkové zdravie ako iné.

Ak chce byť človek zdravý, mal by sa zdravo stravovať a cvičiť.

„Kľúčovým faktorom pri znižovaní pravdepodobnosti predčasného úmrtia na kardiovaskulárne choroby je cvičenie s vysokou intenzitou,“ konštatoval doktor Stuart Gray z Univerzity of Aberdeen.

Čítajte tiež: Ranný návyk, z ktorého SCHUDNETE a nebudete mať hlad: Toto jedlo spáli TUK okolo bruška

Podľa neho je HIIT tým najlepším cvičením, ktoré vám zaručí dlhovekosť, ako sa uvádza na express.co.uk. Cvičenie vytvára v tele hypoxickú odpoveď a aktivuje gény dlhovekosti. Tento kľúčový faktor znižuje riziko predčasnej smrti následkom kardiovaskulárnych ochorení.

O čo ide? 

Ide o intervalový tréning s vysokou intenzitou. Už 20 minút tohto cvičenia zlepší vašu kondíciu. S HIIT stratíte nielen tuk, ale aj naberiete svaly. Základom je striedanie intervalov s vysokou intenzitou, ako je šprint s intervalmi cvičenia s nízkou intenzitou, napríklad pomalá chôdza, alebo úplný oddych. Je vhodný tak pre začiatočníkov, ako aj pre pokročilých cvičencov. Intenzívne by ste mali cvičiť 40 až 45 sekúnd, potom nasleduje 15 až 20 sekundový odpočinok a potom nasleduje opäť intenzívna fáza. Dôležitý je správny výber cvikov, pri ktorých sa zapája väčšina svalových skupín.

 „Tento typ cvičenia spúšťa hypoxickú reakciu a telo vystavuje miernemu stresu, ktorý telu prospieva, pretože aktivuje gény dlhovekosti,“ tvrdia experti zo spoločnosti Nuffield Health.

Poskytuje najväčšie výhody

Vedci z Mayo Clinic zisťovali, ktoré cvičenie je pre starších ľudí najvhodnejšie, aby sa cítili zdravšie, mladšie a boli silnejší. Výskumníci testovali, ako vplýva HIIT cvičenie na zdravie starších ľudí. Zistili, že toto cvičenie stimuluje bunkové procesy, ktoré vytvárajú nové proteíny, čím sa znižujú účinky starnutia. Navyše, pomáha pri naberaní svalovej hmoty u starších dospelých. Aby bol človek zdravý, mal by sa zdravo stravovať a cvičiť. 

„Najlepším cvičením pre dlhovekosť je HIIT, pretože metabolicky, aj na molekulárnej úrovni poskytuje najväčšie výhody,“ uviedol endokrinológ z Mayo Clinic Sreekumaran Nair.

Ako dodal, cvičením sa u pozorovaných zlepšilo zdravie srdca, nadobudli svalovú hmotu a vzrástla aj expresia génov kostrových svalov.

Vedci tiež odhalili, že u starších ľudí, ktorí začali s HIIT tréningom, sa zlepšil vekom podmienený pokles svalových mitochondrií. Podľa nich HIIT zvyšuje produkciu bielkovín v bunkách, ktoré sú dôležité pre normálne fungovanie tela. Ide o proces, ktorý sa počas starnutia normálne znižuje.

Výhody HIIT cvičenia

  • krátka doba cvičenia
  • môžete cvičiť kdekoľvek, aj doma
  • nepotrebujete žiadne náradie
  • precvičíte si celé telo
  • spaľujete viac tuku a kalórií
  • zlepšuje zdravie srdca
  • zrýchľuje metabolizmus
  • zvyšuje hladinu testosterónu a rastového hormónu v tele

Ktoré cviky sú vhodné?

  • výskoky z miesta
  • angličáky (drep, kľuk, výskok)
  • drepy (môžete použiť aj závažie)
  • sklápačky
  • kľuky (klasické alebo pavúčie)
  • beh na mieste s vysokými kolenami
  • dynamické výpady
  • veľký skok dopredu, tri malé dozadu

Fotogaléria


Tagy:
zdravie cvičenie tréning dlhovekosť HIIT

30.05.2020  |  Foto: gettyimages.com  |  Autor: © Zoznam/pp

Ďalšie články

Diskusia