BRUCHO ako balón? Nenápadný špúšťač NAFUKOVANIA, o ktorom by ste to nepovedali

07.05.2020

Nejde len o estetický problém. Nafukovanie brucha je veľmi nepríjemný až bolestivý stav, za ktorým je obvykle strava. Častokrát sa však za tým skrýva niečo iné, čo by ste nečakali. To, v akom stave bude vaše brucho, záleží od držania tela! 

Brucho nafúknuté ako balón nielenže nevyzerá dobre, ale strpčuje každodenný život. Necítite sa dobre vo svojej koži a navyše, pociťujete bolesti. 

Čítajte tiež: Bežné JEDLÁ, ktoré by ste nemali jesť pred 10-tou hodinou: Vyhnite sa im v ranných hodinách!

Je za tým konzumácia určitých potravín, hlavne mastné jedlá i žuvačka bez cukru. Počas žuvania prehltnete priveľa vzduchu a taktiež tomu nepridáva prítomnosť alkoholových cukrov a sladidiel, ktoré sú ťažko stráviteľné. Môžu zaťažiť žalúdok, ktorý bolí a spôsobiť nadúvanie. Sladidlá v črevách prichádzajú do kontaktu s baktériami, ktoré ho fermentujú a uvoľnia plyn. 

Dôležitá je správne držanie tela

Nepozerajte sa však len na svoj tanier! Dôležité je tiež všímať si, akú máte polohu pri sedení a celkovo držanie tela. To môže byť spúšťačom nadúvania. Podľa štúdie z roku 2003 môže vaša pozícia tela ovplyvniť množstvo plynu zachyteného v zažívacom systéme. Správne držanie tela, vrátane vzpriameného sedenia pri jedení má za následok zadržiavanie oveľa menšieho množstva plynu v porovnaní so zhrbeným chrbtom. Preto je dôležité zamerať sa na správnu polohu tela počas jedla, aby ste predišli nadúvaniu. 

So zistením tejto štúdie sa stotožňuje Brighamova ženská nemocnica v Bostone, podľa ktorej je možné poraziť nafukovanie tým, že budete sedieť vzpriamene. Nielen počas jedenia, ale aj hodinu po jedení. Je jedno, či raňajkujete, vychutnávate si obed alebo máte večeru. Zakaždým by ste mali mať správny postoj tela, v opačnom prípade hrozí nafukovanie.  

Odporúča sa radšej jesť pomalším tempom a častejšie menšie porcie jedla. Ak k tomu pridáte fyzickú aktivitu počas dňa, ste na dobrej ceste vyhnúť sa nafukovaniu. 

Cvik na vyrovnanie chrbta

Existuje množstvo cvičení, ktoré dopomôžu k správnemu držaniu tela. Základom je vyrovnaný chrbát a pevný stred tela. Sadnite si vzpriamene na stoličku a ruky majte na stehnách. Ramená majte stiahnuté nadol a pomaly ich tlačte dozadu. Snažte sa dať lopatky čo najbližšie k sebe. Keď sa vám to podarí, chvíľu v tejto polohe zotrvajte, kým narátate do päť a uvoľnite. Zopakujte aspoň trikrát. 

Cviky na vyrovnanie chrbta treba robiť aj niekoľkokrát denne. Neskôr si to ani len nestihnete uvedomiť, ale zrazu budete sedieť i chodiť so vzpriameným telom!

Fotogaléria


Tagy:
zdravie brucho chrbát prevencia nafukovanie držanie tela

07.05.2020  |  Foto: gettyimages.com  |  Autor: © Zoznam/Janka

Ďalšie články

Diskusia