Šesť potravín, po ktorých rýchlejšie starneme: Týmto sa radšej vyhýbajte!

14.12.2019

Aj keď neustále hľadáme nové a vzrušujúce jedlá na vyskúšanie, občas zabúdame na to, čo je zdravé a čo nie. Jedlo je palivom pre telo. Keď nedostáva správnu výživu, musí čeliť nepríjemným následkom, ako sú rôzne choroby a tiež rýchlejšie starnutie.

Našťastie, moderní ľudia sa viac orientujú na zdravú stravu a dávajú si pozor na to, čo jedia.  Ak chcete udržať svoje telo v dobrej kondícii a spomaliť starnutie, okrem nevyhnutného pohybu by ste sa mali vyhýbať častej konzumácii týchto 6 potravín podľa buzznoble.com.

Čítajte tiež: Namerali ste si vysoký krvný tlak po prebudení? Čo vám tým telo naznačuje!

1. Cukor

Strava s vysokým obsahom cukru spôsobuje priberanie na váhe, obezitu a cukrovku, ale aj to, že vyzeráte staršie, než v skutočnosti ste. Je to preto, lebo cukor podporuje proces karamelizácie telesného tkaniva nazývaný glykácia, ktorý spôsobuje vrásky a ochabnutie pokožky a vaše telo je tiež unavenejšie. 

Kolagén a elastín, prvky zodpovedné za udržiavanie zdravej a mladistvej pokožky, tiež čelia problémom s cukrom, ktorý im bráni plniť si svoju funkciu. Je teda čas dobre sa pozrieť na svoju stravu, znížiť spotrebu cukru alebo sa mu úplne vyhýbať.

2. Transmastné tuky

Trans tuky sú nezdravé tuky, ktoré sú priam katastrofou pre zdravie. Najčastejšie ich nájdeme v stužených tukoch a maslách, v polotovaroch, fast-foodoch, v lacných čipsoch, kakaových pochúťkach či v niektorých raňajkových cereáliách. Transmastné tuky blokujú prietok krvi do tepien a žíl, čo spôsobuje nesprávny prietok krvi, ktorý nakoniec vedie k tomu, že vyzeráte staršie vďaka vráskam a bledej pokožke. Vyvarujte sa tiež nezdravého vyprážaného jedla.

3. Alkohol

Alkohol je ďalším vinníkom toho, že vyzeráte na svoje vek staršie. Je to preto, že vďaka alkoholu je pokožka dehydratovaná, ničí kolagén a znižuje jeho elasticitu. V mnohých prípadoch spôsobuje zdravotné problémy a negatívne vplýva na vnútorné orgány.  Ak si však občas doprajete pohár vína, nemusíte mať z nežiadúcich následkov obavy.

4. Rafinované sacharidy

Sacharidy sú nevyhnutným doplnkom stravy, pretože poskytujú toľko potrebnej energie, koľko jej počas dňa potrebujeme. Je však dôležité rozlišovať medzi dobrými a zlými sacharidmi. Pričastá konzumácia rafinovaných potravín, ako je biele pečivo, biely chlieb či biela ryža sa v organizme správa podobne ako cukor: spôsobuje nepravidelný prietok krvi a urýchľuje proces starnutia pokožky.

Sacharidy môžu tiež zvýšiť produkciu inzulínu a spomaliť rast svalov a odbúravanie tukov. Nedávne štúdie dokonca zistili, že rafinované sacharidy sa môžu podieľať na vziku cukrovky viac než cukor! Ideálne je nahradiť ich zdravými sacharidmi, ktoré nájdeme v celozrnných potravinách, strukovinách či ovocí. 

5. Nízkotučné jedlá

Už ste určite počuli, že nie všetky tuky sú zlé. V skutočnosti, začlenenie zdravých tukov, ako sú orechy, semená, avokádo či vajcia do stravy (s mierou) vám skutočne poskytne potrebnú energiu. Sú tiež omnoho výživovo bohatšie, takže nebudete musieť jesť ani väčšie porcie. Zdravé tuky sú dobré pre pokožku. Pomáhajú pri jej zvlhčovaní a pri obnove kožných buniek. Naopak, nízkotučné jedlá pokožke a jej elasticite neprospievajú, vyušujú ju a vy pôsobíte zbytočne staro.

6. Soľ

Soľ môže dať jedlu výraznejšiu chuť, ale treba to mať pod kontrolou. Vysoká spotreba soli môže spôsobiť zadržiavanie vody v tele, čo vedie k nadúvaniu a opuchom. Môže tiež spôsobiť dehydratáciu kože, čoho výsledkom sú vrásky a nepekná pleť.

Fotogaléria


Tagy:
potraviny jedlo starnutie

14.12.2019  |  Foto: gettyimages.com  |  Autor: © Zoznam/az

Ďalšie články

Diskusia