Stačí zmeniť jedinú vec a obvod pása sa vám zmenší: Jednoduchý trik na nafúknuté brucho!

26.07.2019

Množstvo ľudí robí jednu chybu. Ak majú problémy s nadúvaním, zvyčajne to nepovažujú za tému vhodnú na spoločenskú diskusiu. Nafukovanie, s ktorým bojujú, si nechávajú pre seba. Preto po tichu trpia. Pritom stačí spraviť úplne jednoduchý krok k tomu, aby sa cítili lepšie.

Nafúknuté brucho nie je nič príjemné. Nevyzerá dobre, keď máte brucho ako balón a, navyše, sprevádzajú ho nepríjemné príznaky. Idete prasknúť, hoci ste toho veľa nezjedli a zdá sa vám, akoby ste behom chvíle otehotneli! Zatiaľ čo ráno ste sa cítili dobre, večer už máte obvod pása väčší ako po zobudení. Podľa výskumu v časopise The American Journal of Gastroenterology stačí zmeniť jedinú vec. 

Čítajte tiež: Stačí jedna dovolenka a začnú sa diať veci: Takto morská voda postupne zmení vaše telo!

Sledujte príjem soli a vlákniny

Dnes už nie je novinkou, že za nadmerným nadúvaním môže byť ochorenie hrubého čreva, tenkého čreva, pankreasu, žlčníka, žalúdka či pažeráka. Až 90 percent ľudí trpí nadúvaním kvôli syndrómu dráždivého čreva. V mnohých prípadoch však stačí len zmeniť stravu a príznaky zmiznú! 

Nemusíte sa hneď obávať choroby tráviaceho traktu. Najčastejšie je za tým nesprávna kombinácia jedál či konzumácia potravín, ktoré spôsobujú nafukovanie. Podľa nového výskumu, publikovaného v odbornom časopise The American Journal of Gastroenterology pomáha predchádzať nafukovaniu hlavne jedna vec. Stačí znížiť príjem soli v strave. Okrem toho, že tiež dobré kontrolovať príjem vlákniny v potrave. Hoci je prospešná, vo väčšom množstve by mohla spôsobiť plynatosť. 

„Nadúvanie je jednou z hlavných gastrointestinálnych ťažkostí. U niektorých ľudí môže byť zhoršené stravou s vysokým obsahom vlákniny. Naše výsledky ukázali, že by mohli znížiť nadúvanie, no pritom by sa nemuseli vzdať zdravej vlákniny. Stačí znížiť príjem sodíka,“ povedal gastroenterológ Noel Mueller, prvý autor štúdie. 

Mení črevný mikrobióm

Odborník to zistil na základe štúdie s 412 ľuďmi s vysokým krvným tlakom, o ktorých výskumníci zaznamenávali aj údaje o nadúvaní. Výskumníci zistili, že nízky príjem vlákniny znížil riziko nadúvania o 41 percent. Ako dodali, muži sú citlivejší na účinok vlákniny na nadúvanie. Strava s nízkym obsahom sodíka znížila riziko nafukovania a nadúvania žalúdka o 27 percent.

Nie je však ešte úplne jasné, ako soľ spôsobuje nadúvanie. Predpokladá sa, že by to mohlo byť preto, že soľ spôsobuje zadržiavanie vody. Mueller to vysvetlil tak, že príjem sodíka pravdepodobne mení črevný mikrobióm spôsobom, ktorý modifikuje produkciu bakteriálneho sulfidu. 

Fotogaléria


Tagy:
zdravie soľ žalúdok trávenie nafukovanie nadúvanie

26.07.2019  |  Foto: Gettyimages.com  |  Autor: © Zoznam/Janka

Ďalšie články

Diskusia