Dr. Igor Bukovský radí: Takto si ochránite mozog a zachováte svoju mentálnu výkonnosť!

18.02.2019

Čo sa skrýva za záhadným názvom BDNF? O čo ide a akú úlohu hrá, čo sa týka zdravia nášho mozgu? Dr. Igor Bukovský upozorňuje na dôležitosť tejto látky, ktorá má vplyv na ochranu mozgu a mentálnej výkonnosti. Ako možno zvýšiť hladiny BDNF?

Hustota nervových buniek ako dôležitý faktor

V súčasnosti je mentálna výkonnosť človeka ohrozená rôznymi deštruktívnymi vplyvmi, vrátane nedostatočnej fyzickej aktivity či spánkového deficitu. Tým sme vystavení riziku vzniku degenerácie nervovej siete v mozgu a senility. Dá sa tomu zabrániť tvorbou a aktivitou BDNF – veľmi dôležitej látky, ktorej by ste mali mať dostatok, keďže zodpovedá za zdravie a životnosť nervových buniek!

Čítajte tiež: Silu bobkového listu odhalí oheň: Po zapálení bylinky nastanú tieto zmeny!

Nervových buniek máme miliardy, pričom každá má nielen svoje funkcie, ale aj zaujímavú a veľmi dôležitú štruktúru. Súčasťou každej nervovej bunky sú nervové výbežky, ktoré vytvárajú nervové spojenia. 

„BDNF okrem toho, že podporuje zdravie a životnosť nervových buniek a rast nových, tak podporuje hlavne rast a tvorbu nových nervových spojení – pučanie nových synáps, nových nervových spojení, ktoré zahusťujú našu nervovú sieť. Ukazuje sa totiž, že pre zachovanie našej mentálnej výkonnosti nie je dôležitý počet nervových buniek, ako hustota tejto siete, ktorú vytvárajú. BDNF je látka, ktorá tomu veľmi pomáha,“ zdôrazňuje dôležitosť látky Dr. Igor Bukovský. 

Čo robiť pre zdravie mozgu? 

Aby sme mali BDNF čo najviac, dôležité sú tri faktory:

  • Hmotnosť
  • Zelený čaj
  • Fyzická aktivita

Optimalizácia hmotnosti je veľmi užitočný a dôležitý faktor, ktorý vám zlepší hladinu a účinok BDNF. Tí, ktorí majú nadváhu alebo obezitu, majú zníženú hladinu tejto látky. Taktiež zelený čaj stimuluje tvorbu BDNF a je výborným prírodným prostriedkom. Avšak, hlavne fyzická aktivita je najúčinnejší a najlepšie preskúmaný prirodzený prostriedok, ktorý zvyšuje koncentráciu a biologický účinok látky BDNF v našom mozgu!

„Napríklad 30-minútová prechádzka či chôdza každý deň v epidemiologických štúdiách znižuje riziko výskytu Alzheimerovej choroby až o 50%. Neexistuje žiadny liek, žiadny iný prírodný prostriedok, ktorý by takto dokázal udržiavať zdravie nášho mozgu a zdravie našich nervových buniek,“ dodal Dr. Bukovský. 

Fyzická aktivita sa teda považuje za veľmi dôležitý a užitočný nástroj, ako zachovať svoju mentálnu výkonnosť! Ktorá aktivita zvyšuje koncentráciu BDNF? Aký tréning je najúčinnejší? Pozrite si nižšie priložené video od Dr. Igora Bukovského a nájdete odpoveď! 


Tagy:
pohyb zdravie mozog nervové bunky

18.02.2019  |  Foto: Gettyimages.com  |  Zdroj: Janka

Ďalšie články

Diskusia