Problém, ktorý mnohých trápi: Čo sa v skutočnosti skrýva za bolesťami hlavy po zobudení!

22.01.2019

Nemusíte prebdieť celú noc, či zabávať sa s drinkami v ruke, aby vás ráno bolela hlava. Ide o častý stav, ktorých mnohých trápi i napriek tomu, že si ľahli do postele už o desiatej. Čo je v skutočnosti za tým?

Chronické ranné bolesti hlavy vedia poriadne skomplikovať život! Na vine môže byť takmer čokoľvek. Jedným z hlavných dôvodov rannej migrény je nespavosť. Alebo sa za tým skrýva depresia a úzkosť. 

Čítajte tiež: Bežné potraviny, ktoré mikrovlnka mení na nepriateľov: Časované bomby, z ktorých hrozí otrava!

Ranná bolesť hlavy zvyčajne začína medzi štvrtou hodinou rannou až deviatou a často prerušuje spánok. Bolesť môže byť intenzívna, dokonca môže prejsť až do migrény. 

Viaceré štúdie zistili, že väčšina ľudí, ktorí trpia rannými bolesťami hlavy, tiež trpia poruchami spánku.

Prečo sa to deje?

Rovnaká časť mozgu, ktorá ovláda spánok a náladu, tiež ovláda bolesť, s ktorou sa prebúdzate, ako sa uvádza na thesun.co.uk. Ak sa dobre nevyspíte, tento stav spôsobí bolesť hlavy. A keďže nedostatok spánku dlhšie obdobie znižuje prah bolesti, o to horšia a intenzívnejšia je bolesť hlavy! 

Mnohí ľudia, ktorých trápia ranné bolesti hlavy, hlásia taktiež spánkový bruxismus, čo je stav, kedy ľudia nevedomky brúsia svoje zuby počas spánku. Taktiež mnohých trápi syndróm nepokojných nôh, kedy cítia v nohách počas spánku nepríjemné pocity a majú intenzívne nutkanie presunúť ich do inej polohy, aby našli úľavu. 

Výskumy zistili, že bolesti hlavy môžu byť tiež ráno spôsobené poruchami cirkadiánneho rytmu, narkolepsiou, návalmi v noci, alergénmi prítomnými v spálni, bolestiam a napätím z nesprávneho vankúša alebo vo výnimočne chladnej miestnosti a náhlymi zmenami v režime spánku.

Ako sa zbaviť bolestí?

V prvom rade je dôležité, aby ste ostali dobre hydratovaní, aby ste zabránili všeobecne bolestiam hlavy. 

Niekoľko spôsobov, ako sa vyhnúť bolesti:

  • Studený zábal: Umiestnenie studeného zábalu na čelo môže robiť zázraky, ak máte migrénu. Kocky ľadu zabalené v uteráku, vrece zmrznutého hrášku alebo dokonca studená sprcha môžu zmierniť bolesť. Nechajte pôsobiť 15 minút. 
  • Vyhrievacia podložka: Pre napäté bolesti hlavy umiestnite na krk alebo na zadnú časť tela vykurovaciu podložku. 
  • Zhasnite: Jasné alebo blikajúce svetlá môžu spúšťať migrény. Ak ste na ne náchylní, používajte slnečné okuliare vonku a zaťahujte žalúzie. 
  • Odložte žuvačky: Žuvačka nie je škodlivá len pre vašu čeľusť, ale môže spôsobiť aj bolesti hlavy. To sa týka aj žuvania iných predmetov ako napr. perá. 
  • Dajte si kofeín: Malé množstvo kofeínu môže často zmierniť bolesť hlavy a môže dokonca zvýšiť účinok protilátok proti bolesti. Príliš veľa kofeínu však môže prerušiť spánok a spôsobiť rôzne typy bolesti hlavy. S mierou!
  • Praktizujte jogu: Či už je to joga, meditácia alebo progresívna relaxácia svalov, akákoľvek relaxačná technika vám pomôže. 
  • Obmedzte alkohol: Alkohol môže spôsobiť migrény približne u jednej tretiny tých, ktorí majú časté bolesti hlavy. Ukázalo sa, že u mnohých ľudí spôsobuje napätie a bolesti. 

Fotogaléria


Tagy:
hlava zdravie bolesti

22.01.2019  |  Foto: Gettyimages.com  |  Zdroj: Janka

Ďalšie články

Diskusia