Temná stránka jogy, o ktorej vie málokto: Môže sa vám vypomstiť

09.07.2017

Joga je už roky populárna nielen u svetových celebrít. Vďaka spomínanému pohybu sa mnohí cítia lepšie. Zmierňuje stres, spaľuje kalórie, podporuje flexibilitu, buduje svaly a taktiež pomáha zmierňovať bolesť. Pozor, joga vám však môže aj ublížiť!

Podľa novej štúdie, publikovanej v časopise Journal of Bodywork and Movement Therapies môže byť joga oveľa nebezpečnejšia, ako si väčšina ľudí myslí! Môže byť zodpovedná za bolesti a zhoršenie už existujúcich zranení. Toto populárne cvičenie tak môže narobiť viac škôd ako úžitku.

Čítajte tiež: Himalájska soľ ako zdravšia náhrada tej klasickej? Budete prekvapení!

Bolesti spôsobené jogou

Výskumníci na univerzite v Sydney odhalili, že joga spôsobila muskuloskeletálnu bolesť u viac ako 10 percent účastníkov štúdie a zhoršila 21 percent existujúcich zranení. Ide o prekvapivé zistenia, keďže joga je všeobecne považovaná za veľmi bezpečnú aktivitu!

"Zatiaľ čo môže byť prospešná pre tých, ktorých trápia bolesti svalov a kostí, ako ktorákoľvek iná forma cvičenia však môže tieto bolesti aj paradoxne vyvolať," povedal vedúci výskumník Evangelos Pappas a poznamenal, že miera zranení je 10-krát vyššia ako v minulosti.

Bolesť, ktorú hlásili osoby, zúčastnené na kurzoch v dvoch rôznych jogových štúdiách v New Yorku, nebola len jednorázová a krátkodobá. Podľa vedúceho výskumu "viac ako tretina prípadov bolesti spôsobených jogou bola závažná a zabránila účasti na jogovej lekcii a trvala viac ako tri mesiace."

Nová bolesť, spôsobená jogou, sa u osôb vyskytla v hornej časti tela na miestach ako rameno, lakeť, zápästie a ruka. Zrejme je to spôsobené tým, že na joge sa precvičujú mnohé pozície, pri ktorých je na horné končatiny kladená väčšia záťaž. Príkladom je pozícia mačky, strechy či dosky. Mnohí zaznamenali bolesti prevažne v zápästiach rúk.

Informovanosť je dôležitá

Ako dodal odborník, určite nie je cieľom tohto výskumu odradiť ľudí od cvičenia jogy. Upozorňuje však na to, aby boli ľudia dôkladne informovaní o svojom zdravotnom stave a na základe toho sa rozhodli pre určitý druh pohybu. Taktiež by nemali zabúdať na komunikáciu so svojimi inštruktormi o svojich príp. zraneniach.

"Účastníci jogy by mali byť povzbudzovaní k tomu, aby diskutovali o rizikách zranenia a akejkoľvek už existujúcej bolesti, najmä v horných končatinách, s učiteľmi jogy a fyzioterapeutmi. Odborníci tak preskúmajú zmeny postoja v joge, ktoré môžu viesť k väčšiemu bezpečiu," vysvetlil Evangelos Pappas.

Ak jogu správne cvičíte a nemáte žiadne existujúce zdravotné problémy a zranenia, očakávajte zdravotné benefity ako lepšiu flexibilitu, držanie tela a rozsah pohybu. Je to tiež skvelý tréning na chudnutie, pretože môžete spáliť až 713 kalórií za hodinu v závislosti od typu jogy, ktorú precvičujete. 

09.07.2017  |  Foto: Thinkstock.com  |  Zdroj: Janka

Ďalšie články

Feminity.sk

Diskusia