Aj pitie minerálok má svoje zásady: Toto množstvo vody už neprekračujte!

02.05.2019

Koľko a aký druh minerálnej vody by mal človek denne vypiť, závisí od obsahu minerálov vo vode. Minerálne vody majú dopĺňať denný pitný režim, ktorého základom by mala byť voda s nižšou mineralizáciou, to znamená do 500 miligramov na liter.

"Vo všeobecnosti platí, že minerálna voda by nemala prekročiť 30 až 50 percent z celkového denného príjmu vody, ktorý je individuálny, ale v zásade predstavuje 2,5 – 3 l na osobu," povedala riaditeľka Asociácie výrobcov nealkoholických nápojov a minerálnych vôd na Slovensku Lucia Tomišová.

Čítajte tiež: Metóda preverená stáročiami alebo pochybný prežitok? Liečba pijavicami lepšia ako fyzioterapia!

Kto by mal byť opatrný?

Minerálne vody by sa nemali kombinovať s iónovými nápojmi a doplnkami výživy s vysokým obsahom minerálnych látok. Opatrnosť pri výbere a dávkovaní minerálnych vôd so zvýšenou mineralizáciou je potrebné zachovať v detskom veku a u dospelých s ochoreniami obličiek a srdca. V súčasnosti sú dostupné výsledky viacerých štúdií, ktoré potvrdili priaznivý vplyv pitia tvrdšej vody, čiže vody s vyšším obsahom vápnika a horčíka, na ľudský organizmus.

Ktoré nápoje NIE?

Dospelý človek by mal počas dňa vypiť najmenej tri litre nápojov.

"Nevhodné sú však nápoje s obsahom cukru, kofeínu, chinínu či alkoholu. Do pitného režimu sa teda nezapočítavajú tekutiny prijaté vo forme malinoviek, piva, alkoholu, kávy. Ideálna je obyčajná voda," uvádza Úrad verejného zdravotníctva (ÚVZ) SR.

Nápoje by sa mali prijímať pravidelne v menších dávkach, vhodnejšie sú vlažné nápoje.

Fotogaléria


Tagy:
voda zdravie pitný režim minerálky

02.05.2019  |  Foto: Gettyimages.com  |  Autor: © Zoznam/Janka  |  Zdroj: TASR

Ďalšie články

Diskusia