Muž, ktorý viac ako DESAŤ rokov trpel 72-hodinovými MIGRÉNAMI: Táto STRAVA ma z toho dostala!

20.11.2021

Nemenovaný 67-ročný Američan trpel bolesťami hlavy 12,5 roka a v snahe skoncovať s nimi vyskúšal všetko - od liekov, cez vynechanie niektorých jedál a jogu. Údajne mu nakoniec pomohla jedna zmena v strave!

Konzumácia potravín bohatých na živiny, ktorú tvorí hlavne tmavozelená listová zelenina, ako je kel, žerucha a špenát, dostala muža z nepríjemných zdravotných problémov v priebehu troch mesiacov.

Čítajte tiež: LYŽIČKA denne zníži CHOLESTEROL v priebehu pár týždňov: PRÍLOHA k jedlu s VEĽKÝM účinkom!

Môžu za to fytonutrienty

Muž, ktorý oslávil 60 rokov, keď prvýkrát začal s diétou v roku 2012, je teraz bez migrény už vyše sedem rokov. Lekári, ktorí tento prípad podrobne opísali v BMJ Case Reports, pripisovali jeho zlepšený stav vysokým hladinám protizápalových a antioxidačných živín nachádzajúcich sa v listovej zelenej zelenine.

"Vzhľadom na ústrednú úlohu, ktorú zohráva prozápalový a oxidačný stav v patofyziológii migrény, je pravdepodobné, že tento pacient dosiahol úľavu od svojich chronických migrén zvýšením spotreby fytonutrientov," uviedli odborníci.

"Už nie som väzňom vo vlastnom tele"

Pred prijatím zeleninovej diéty s názvom Low Inflammatory Foods Everyday (LIFE) mal muž chronické migrény s bolesťami hlavy, ktoré trvali až 72 hodín počas 18 až 24 dní v každom mesiaci. Keď bol muž požiadaný, aby ohodnotil migrény na stupnici bolesti, pričom najhorší stav bol 10, zaradil ich medzi 10 a 12! Len dva mesiace po zvýšení jeho denného príjmu zeleniny sa migrény znížili na iba raz za mesiac a potom úplne zmizli na tri mesiace.

Keď muž podrobne uviedol svoje skúsenosti v správe, nemohol si nevšimnúť rozdiel v porovnaní s užívaním liekov proti migréne.

„Väčšinu dní som buď mal migrénu, alebo som sa z nej zotavoval,“ napísal. „Ak by som zmeškal 15–30 minútové liekové okno, migrény by boli silnejšie. Bol som zúfalý.“ Muž, ktorý pracuje ako fotograf, povedal, že diéta zmenila jeho život: „Ani si nepamätám, kedy ma naposledy bolela hlava. Už nie som väzňom vo vlastnom tele. Mám späť svoj život.

Čo je súčasťou stravy? 

Diéta LIFE zahŕňa konzumáciu najmenej piatich porcií (140g) surovej alebo varenej tmavozelenej listovej zeleniny každý deň, pitie jedného litra zeleného smoothie denne a obmedzenie príjmu celozrnných výrobkov, škrobovej zeleniny, olejov a živočíšnych bielkovín, najmä mliečnych a červené mäso.

Tmavozelená listová zelenina je dôležitým zdrojom karotenoidov, ako je beta-karotén, čo sú fytonutrienty, u ktorých sa preukázalo, že znižujú zápal a oxidačný stres. Pred nasadením diéty krvné testy odhalili, že muž mal normálnu hladinu beta-karoténu, červeno-oranžovej zložky nachádzajúcej sa v mnohých druhoch ovocia a zeleniny, 53 µg/dl. Po mesiaci na diéte LIFE sa toto množstvo zvýšilo na 92 ​​µg/dl a následne na 150 µg/dl na ďalších sedem a pol roka. Fytonutrienty sú prírodné zlúčeniny nachádzajúce sa v rastlinných potravinách, ktoré sú spájané s rôznymi zdravotnými výhodami.

Účinná aj u ďalších pacientov

Jeden z autorov, doktor David Dunaief z New Yorku, povedal, že hoci ich správa podrobne opísala iba jeden prípad, zdôraznila potenciálne výhody rastlinnej stravy pre ľudí trpiacich chronickými migrénami.

„Zatiaľ čo táto správa opisuje jedného pacienta, ktorý mal pozoruhodnú odpoveď, diéta LIFE znížila frekvenciu migrény do 3 mesiacov u niekoľkých ďalších pacientov,“ povedal odborník. "Prospektívne štúdie o účinkoch diéty LIFE a iných diét na pacientov trpiacich migrénami sú opodstatnené."

Jedným z obmedzení štúdie je, že muž bol HIV pozitívny a nie je známe, ako jeho stav HIV a antiretrovírusové lieky, ktoré užíval, prispeli k jeho symptómom.

Migréna bez lieku

Autori uviedli, že viac ako 1 miliarda ľudí na celom svete má migrény, charakterizované ako jednostranné, pulzujúce bolesti hlavy, trvajúce štyri až 2 hodiny a často sprevádzané citlivosťou na hluk a svetlo.

Migrény sú klasifikované buď ako epizodické, vyskytujúce sa menej ako 15 dní v mesiaci, alebo chronické, čo je 15 alebo viac dní migrény v mesiaci a vyskytujú sa najmenej osem dní v mesiaci. NHS uvádza, že približne jedna z piatich žien a približne jeden z 15 mužov trpí záchvatmi migrény. Čo spôsobuje migrény, nie je známe, ale predpokladá sa, že sú výsledkom dočasných zmien v chemikáliách, nervoch a krvných cievach v mozgu.

NHS tvrdí, že neexistuje žiadny liek na migrénu, hoci lieky a zmeny správania, aby sa predišlo určitým spúšťačom, ako je konkrétne jedlo/nápoj a stres, môžu znížiť symptómy alebo frekvenciu záchvatov.

Fotogaléria


Tagy:
zelenina zdravie strava migréna

20.11.2021  |  Foto: gettyimages.com  |  Autor: © Zoznam/Janka

Ďalšie články

Feminity.sk

PlniElanu.sk

Špuntík

Diskusia