Jediný pohľad na účet prezradí viac, ako by ste chceli: Takto odhalí vašu osobnosť!

11.08.2019

Na čo najviac míňate peniaze? Podľa vedcov ide o kľúčovú otázku, ktorá by mohla prezradiť oveľa viac, ako by ste chceli! Môže odhaliť vašu skutočnú osobnosť.

Odráža našu osobnosť

Podľa prieskumu uverejneného v Psychological Science, časopise Asociácie pre psychologickú vedu, spôsob ako míňate svoje peniaze môže signalizovať aspekty vašej osobnosti. Analýzy viac ako 2 miliónov záznamov o výdavkoch od viac ako 2 000 jednotlivcov naznačujú, že keď ľudia míňajú peniaze v určitých kategóriách, môže sa to použiť na odvodenie určitých osobnostných čŕt, ako sú napríklad materialistickosť alebo miera sebakontroly, ktorú majú tendenciu mať.

Čítajte tiež: Pohlcovač škodlivých látok s ohromnými účinkami: RECEPT na nápoj, ktorý zniží zápaly v tele!

„Teraz, keď väčšina ľudí utráca svoje peniaze elektronicky - s miliónmi platobných kariet v obehu na celom svete - môžeme študovať tieto vzorce výdavkov v mierke ako nikdy predtým,“ hovorí Joe Gladstone z University College London, ktorý sa podieľal na výskume. „Naše zistenia prvýkrát ukazujú, že je možné predpovedať osobnosť ľudí z ich výdavkov.“

Všetci utrácame peniaze na základné veci, ako sú jedlo a bývanie, aby sme uspokojili základné potreby - ale tiež míňame spôsobom, ktorý odráža aspekty toho, kým sme ako jednotlivci. Gladstone a kolegovia sa pýtali, či rozmanitosť výdavkových návykov ľudí môže korelovať s inými individuálnymi rozdielmi.

„Očakávali sme, že tieto bohaté vzorce rozdielov vo výdavkoch národov nám umožnia usúdiť, aký je to človek,“ hovorí Sandra Matz, ktorá projekt viedla.

Výsledky výskumu

V spolupráci s aplikáciou na správu peňazí vo Veľkej Británii získali vedci z Gladstone a Columbia Business School súhlas so získaním údajov od viac ako 2 000 držiteľov účtov, čo viedlo k celkovo 2 miliónom záznamom o výdavkoch z kreditných kariet a bankových transakcií.

Majitelia účtov tiež dokončili krátky prieskum osobnosti, ktorý zahŕňal otázky týkajúce sa merania materializmu, sebakontroly a osobnostných čŕt osobnosti, ako je otvorenosť voči zážitkom, svedomitosť, extraverzia, ochotnosť a neurotizmus. Údaje o výdavkoch účastníkov boli usporiadané do širokých kategórií, podľa toho, kde ľudia míňali peniaze - vrátane supermarketov, obchodov s nábytkom, poistných zmlúv, online maloobchodov a kaviarní - a vedci použili techniku ​​strojového učenia na analýzu toho, či relatívne výdavky účastníkov v kategóriách predpovedali špecifické črty.

Celkovo boli korelácie medzi predikciami modelu a skóre osobnostných znakov účastníkov skromné. Pri skúmaní konkrétnych súvislostí medzi výdavkovými kategóriami a vlastnosťami vedci zistili, že ľudia, ktorí boli otvorenejší pre skúsenosti, mali tendenciu míňať viac na lety, tí, ktorí boli viac extrovertní, inklinovali k väčšiemu nákupu jedál a nápojov, tí, ktorí boli príjemnejší, venovali s viac charitám, tí, ktorí boli svedomitejší, vložili viac peňazí do úspor a tí, ktorí boli materialistickejší, utratili viac za šperky a menej za dary.

Vedci tiež zistili, že tí, ktorí mali väčšiu sebakontrolu, utrácali menej za bankové poplatky.

„Nezáležalo na tom, či bol človek starý alebo mladý, alebo či mal vysoký alebo nízky plat, naše predpovede boli vo všeobecnosti konzistentné,“ hovorí Matz. „Jedinou výnimkou je, že ľudia, ktorí žili vo veľmi zanedbaných oblastiach, boli ťažšie predvídateľní. Jedným z možných vysvetlení môže byť to, že znevýhodnené oblasti ponúkajú menej príležitostí utrácať peniaze spôsobom, ktorý odráža psychologické preferencie.“

Fotogaléria


Tagy:
peniaze osobnosť povaha duševné zdravie

11.08.2019  |  Foto: Gettyimages.com  |  Autor: © Zoznam/Janka

Ďalšie články

Feminity.sk

PlniElanu.sk

Diskusia