6 príznakov, že pijete priveľa kávy: Ako sa to odrazí na našom zdraví?

19.05.2016

Pre niekoho je káva nenahraditeľná, iný si bez nej deň vie predstaviť. Ak nepijete kávu iba príležitostne ale „na litre“ ako sa zvykne hovorievať, môže sa to na vašom zdraví nepekne odraziť. Ak pozorujete niektorý z týchto príznakov, obmedzte jej pitie!

  • Prepadá vás úzkosť?

Máte dôležitú poradu, pracovné stretnutie a šálka kávy je to, po čom siahate aby ste sa upokojili? National Institute of Mental Health ale tento krok neodporúča. Ľudia, ktorí trpia pocitmi úzkosti by sa kofeínu mali vyhýbať. Ten totiž dokáže zhoršiť úzkosť, okráda nás o spánok. Lepšia ako šálka čierneho moku sú efektívnejšie dychové cvičenia, meditácie – kroky, ktoré vás úzkosti zbavia a nie ju ešte viac zhoršia.

  • Bolesť žalúdka je neznesiteľná

Bolesť brucha môže mať viacero príčin, no jednou z nich môže byť aj nadmerné pitie kávy. Vedci z Európy zistili, že niektoré látky v káve stimulujú sekréciu žalúdočnej kyseliny. Preto vzniká bolesť žalúdka a ani lieky na potlačenie nadmernej tvorby kyseliny ju nezneutralizujú. Ak teda káve vo väčšom množstve neviete odolať, zmeňte aj stravovacie návyky ale aj množstvo kávy, ktoré vypijete.

  • Srdce akoby chcelo vyskočiť z hrude

Bije vaše srdce rýchlejšie akoby malo? Môže to byť riskantné a desivé, no takýto stav je podľa WebMd najčastejšie spôsobený nadmernou konzumáciou kofeínu, nikotínu ale v neposlednom rade aj alkoholom. Niekedy vedú záchvaty búšenia srdca až k mdlobám. Ako túto situáciu vyriešiť? Najlepšie bude postupne sa zbaviť „závislosti“ na veľkom objeme kávy, pretože kofeín zbytočne tento stav zhoršuje.

  • Preháňa vás

Káva sama o sebe má laxatívne účinky, pitie viac ako dvoch šálok denne je príčinou, prečo vaše črevá nie sú v pokoji a neustále sa krútia. Čo väčšinou končí rovnako – dlhým sedením na toalete. Kofeínu sa zbavte v momente, ako začnete na toaletu chodiť viac ako by bolo dobré.

  • Nemôžete zaspať?

Kofeín a neschopnosť zaspať je zrejme to prvé, čo vám napadne. Hoci si myslíte, že káva na vás nemá žiaden efekt, je to presne naopak. Káva ako taká spraví s vaším spánkovým cyklom riadny neporiadok. Kofeín z kávy ostáva podľa Mayo Clinic v našom organizme viac ako 12 hodín, takže sa stále častejšie stáva, že človek nevie zaspať alebo sa počas spánku budí a tým skracuje svoju dobu spánku. Preto si dobre rozmyslite, kedy vypijete svoju poslednú šálku!

  • Primerané množstvo zmierni, nadmerné zhorší 

Primerané množstvo kofeínu môže zmierniť bolesť hlavy, preto je súčasťou niektorých liekov proti bolesti. Na druhej strane ak budete piť príliš veľa kávy a s ňou dostávate „do systému“ veľa kofeínu, môže sa stať, že vás bude hlava bolieť, budete sa cítiť unavení. Celkovo sa do pohody nedostanete, skôr naopak. Preto si počas dňa dávajte pozor na potraviny a nápoje, ktoré môžu kofeín obsahovať a ktoré by za bolesťou hlavy mohli byť. 

Čítajte tiež: Cukrovka ako smrtiaca diéta: Túžba po dokonalom tele ju takmer zabila!

19.05.2016  |  Text: Katka   |  Foto: Thinkstock.com  |  Zdroj: red, rd.com

Ďalšie články

Diskusia