Motivácia ako motor, ktorý vás ženie dopredu: Takto nepoľavíte a udržíte si ju

28.07.2017 | Diskusia

Motivácia je poslednou nevyhnutnou zložkou programu regulácie hmotnosti. Pri veľkej zmene životného štýlu je prirodzené stretnúť sa s prekážkami a problémami.

Ak už ste pripravení začať, ponúkame vám pár stratégií, tipov a rád, ktoré vám pomôžu posilniť si a udržať si motiváciu:

  • Zdôraznite si kladné stránky: Zamerajte sa na kladné stránky chudnutia, napr. väčšie množstvo   energie a lepšie zdravie, a nie na to, čo pokladáte za negatívne. Ak sa stretnete s neúspechom, nezaoberajte sa ním. Zahoďte ho za hlavu a choďte dopredu za svojím cieľom.
  • Stanovte si priority: Nezlyhajte len preto, že sa budete snažiť schudnúť, keď budete mať mnoho iných  problémov.
  • Vyhýbajte sa dietetickým trikom: Kombinácie voľnopredajných tabletiek a špeciálneho jedla nie sú zárukou dlhodobej kontroly hmotnosti. Chcete predsa do vášho životného štýlu začleniť zdravé návyky a nie sa spoliehať na triky.
  • Hľadajte oporu: nemajte pocit, že ste na všetko sami. Napríklad cvičenie s priateľom alebo s členom rodiny vám môže pomôcť udržať si motiváciu.
  • Pripomeňte si, že nehľadáte rýchle riešenie: Zdravé chudnutie spočíva v pomalej a postupnej strate hmotnosti, ktorá sa prejaví postupom času. Pripomeňte si, že rýchle chudnutie zvyčajne vedie k opätovnému pribratiu, ku ktorému dôjde v krátkom čase.

Dosiahnutie primeranej hmotnosti si vyžaduje neustále úsilie — alebo presnejšie povedané dobré plánovanie a dôslednosť — ale odmena je jasná: lepšie zdravie a väčšia radosť zo života. Časom sa tieto kroky stanú udržateľným zdravým životným štýlom založeným na správnej výžive a zvýšenej fyzickej aktivite. Okamžite sa budete cítiť lepšie a znížite zdravotné riziká. A čo je dôležitejšie, táto zmena v životnom štýle môže byť pre vás príjemnou skúsenosťou.

28.07.2017  |  Foto: Thinkstock.com  |  Zdroj: Dr. Igor Bukovský, Ambulancia klinickej výživy

Ďalšie články

Diskusia